پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

دیروز در مراسم بهره برداری از قطعه پایانی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، دکتر قالیباف جملات زیر را بیان کردند:
«آنچه مسلم است من به عنوان شهردار تهران این قول را به شهروندان داده ام که در اردیبهشت ماه ۳ قطار و هر قطار ۷ واگن یعنی ۲۱ واگن وارد خطوط شود. تا پایان سال هر ماه دو قطار با ۱۴ واگن وارد خطوط مترو میشود تا ظرفیت جابه جایی بالا رود تا میزان جابه جایی شهروندان با این وسیله از دو میلیون سفر به سه میلیون سفر درپایان افزایش یابد.»
در کنار این جملات، ایشان اضافه کردند که «البته ممکن است از فشار جمعیت در مترو کم نشود، چون هر چه تعداد واگن بیشتر شود، استقبال مردم هم بیشتر می‌شود. مهم این است که در پایان سال به سه میلیون سفر برسیم.»
نکته‌ای که در این بحث وجود دارد این است که اگر قرار نیست فشار جمعیت در مترو کم شود، بلکه استقبال مردم از مترو بیشتر می‌شود؛ می‌توان نتیجه گرفت که مردم به جای ماشین شخصی، تاکسی یا اتوبوس از مترو استفاده می‌کنند؛ که هر کدام از اینها می‌تواند موجب کاهش ترافیک و یا کاهش فشار جمعیت در اتوبوس‌ها شود.
به دلیل اینکه جمعیت تهران تا سال آینده قرار نیست رشدی به اندازه رشد واگن‌های مترو داشته باشد، پس انشالله ما سال آینده یا فشار جمعیت شدید در مترو رو نداریم و یا این ترافیک و فشار جمعیت در اتوبوس‌ها را! این پست را نوشتم تا یادمان باشد که سال دیگر از مدیریت شهری، مطالبات خود را وصول کنیم!

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۲)

m ۱۷ دی ۹۰، ۱۵:۳۵
ان شائ الله همین طور هست. اما تا وقتی کنترل جمعیت به طور سختگیرانه اعمال نشود ما همچنان با رشد جمعیت مواجه هستیم.البته به نظر میرسد در دهه اخیر خود مردم هم به این افزایش جمعیت پی برده اند و کمتر به داشتن فرزند زیاد تمایل دارند.شاید هم این از مشکلات اقتصادی نشئت میگیرد. در کل افراد به این مسائل اگاهتر شده اند.اما بنده با مسئله پل دو طبقه صدر کمی مشکل دارم. چون این کار به معنی امادگی برای افزایش جمعیت و افزایش استفاده از اتومبیل شخصی و در نتیجه شلوغی دوباره است.
صفایی نژاد ۱۷ دی ۹۰، ۱۸:۰۰
افزایش جمعیت که مشکلی نداره اگه در حد معقولی باشه. ایران با این همه امکانات میتونه جمعیتش افزایش پیدا کنه. به شرط اینکه درست افزایش پیدا کنه و عدالت اجتماعی برقرار باشه