پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

امروز شعار جمهورى اسلامى، آزادفکرى است؛ توسعه‌ى علم و معرفت است؛ توجه به حقوق انسانها و اختیارات انسانهاست؛ مهربانى و مهرورزى میان افراد انسان است؛ اینها شعار و پیام اسلام است؛ دنیا دنبال اینهاست.
منطق امام بزرگوار ما، منطق عقل، منطق فکر، منطق عملِ روشن‌بینانه، منطق انسانیت و هنجار انسانى و اخلاق انسانى و فضائل اخلاقى بود؛ دنیا دنبال این است. مظهر بیدارى اسلامى کسانى نیستند که با چهره‌ى عبوس و گرفته‌ى خود با همه‌ى دنیا - حتى با مؤمنین و مسلمین - مواجه مى‌شوند؛ عده‌یى را تکفیر مى‌کنند؛ عده‌یى را با قوم‌گرایى، عده‌یى را با طایفه‌گرایى، عده‌یى را به بهانه‌هاى نادرست مورد تهاجم قرار مى‌دهند. وجود اینها بشدت مشکوک است، که اصلاً چنین کسانى هستند یا در واقع همان عوامل سرویس‌هاى جاسوسى اسرائیل و امریکا و انگلیس‌اند که دارند این‌طور فعالیت مى‌کنند؛ چهار نفر آدم غافل را هم دستخوش فعالیت خودشان کرده‌اند. این هم واقعیتى است که نمى‌شود آن را انکار کرد.
واقعیت دیگر این است که دنیاى غرب با همه‌ى توان خود نتوانسته است بر بیدارى اسلامى فائق بیاید. در مناطق گوناگون اسلامى این همه علیه اسلام، علیه جمهورى اسلامى، علیه رهبران و مصلحان بزرگ اسلامى و علیه احکام اسلام تبلیغات کردند؛ این همه مزدور درست کردند براى دشنام دادن به اسلام و متهم کردن اسلام و احکام اسلامى؛ از حربه‌ى نظامى استفاده کردند، از حربه‌ى اقتصادى استفاده کردند، از حربه‌ى تبلیغاتِ وسیع رسانه‌یى به شکل عجیب و شگفت‌آورى استفاده کردند؛ اما تاکنون پیش نرفته‌اند. بیشترین گرایش جوانهاى مسلمان در کشورهاى اسلامى به اسلام و تفکر اسلامى است. این شور و عشق، روزبه‌روز در دل ملتهاى مسلمان بیشتر مى‌شود.

 


بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام به‌مناسبت مبعث پیامبر مکرم اسلام 1384/6/11

 

 

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۱)

شهرآشوب ۱۱ آبان ۹۰، ۱۷:۲۹
بله! چهره های عبوس هیچ وقت به درد نمی خورن.
اصلا به قول حافظ:
چو پرده دار به شمشیر می زند همه را
کسی مقیمِ حریمِ حرم نخواهد شد