پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

دیشب موفق شدم از شبکه 3 مستند «مهار نشده» را ببینم. کاری از مرکز مستند سفیر و از از نسل سوم انقلاب که به زیبایی بیان کرده آن چیزی که غرب در مورد ایران از آن هراسان است، انرژی هسته‌ای یا به قول غربی‌ها بمب هسته‌ای نیست؛ بلکه غربی‌ها از قدرت نرم جمهوری اسلامی نگران و هراسانند. قدرت نرمی که در عشق و اطاعت نسبت به ولی فقیه تبلور یافته و محبوبیتی که آرمان‌های ملت ایران در بین سایر ملت‌های دنیا دارد. آرمان‌هایی که یک روز سرباز عراقی را به ملت ایران پیوند می‌زند تا با صدام بجنگد و روزی دیگر خبرنگار مسیحی آمریکایی را مسلمان می‌کند تا همراه ملت ایران در جنگ رسانه‌ای با کشورش وارد جنگ شود.

مستند مهار نشده با طیف‌های گوناگونی گفتگو انجام می‌دهد؛ از مردم عادی تا هیئتی‌ها، از خبرنگاران تا تحلیل‌گران سیاسی و تا نماینده مجلس ششم که هنوز هم مخالف برنامه هسته‌ای ایران به بهانه هزینه‌های گزاف آن است!

هر ایرانی مسلمانی قطعا با دیدن این مستند احساس غرور می‌کند از اینکه کشورش و آرمان‌هایش کانون حرکت‌های جهانی برای فرو پاشیدن نظام سلطه است و البته ممکن است تاسف بخورد از اینکه برخی اختلافات داخلی، ممکن است ثانیه‌ها و دقایق و روزهایی را از ما بگیرد و این حرکت را کُند کند!

این مستند امشب هم ساعت 19/30 از شبکه مستند پخش می‌شود و البته آن را می‌توانید از اینجا دانلود نمایید.

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۷)

علیزاده ۱۳ خرداد ۹۱، ۱۰:۳۲
 سلام
قدرت نرم جمهوری اسلامی، هستی‌شناسی و ایدئولوژی اوست که در میدانی از جنس دیگر بازی می‌کند که با خط‌کش‌های امروزی قابل متر کردن نیستند.
برقرار باشید
کمند ۱۴ خرداد ۹۱، ۰۰:۵۹
 چه جالب
ممنون
میلاد ۱۴ خرداد ۹۱، ۱۷:۵۵
 با سلام دوست عزیز سایت پر محتوایی داری از بازدیدتون هم ممنون
باران ۱۷ خرداد ۹۱، ۰۹:۳۲
این قالب و ویوی وبلاگت بهتره موید باشی. همیشه می خونم این مطالبت رو که از بصیرت ات سرشار است.
بصیرت ۲۱ خرداد ۹۱، ۱۴:۲۳
سلام حاجی وقت کردی یه سر هم به ما بزن . موفق باشی . تو افسران هم هستیم دیگه میشناسی  
دانشطلب ۲۲ خرداد ۹۱، ۱۹:۱۶
مهارنشده را توی جشنواره عمار دیدم و چون قبلش طالب زاده حرف زده بود و خوب متوجه حرفهایش نشدم فکر کردم مستند کار خودش است، به نظرم چندان امیدوار کننده نیامد، اما بعد از فیلم که فهمیدم این کار ـ به قول شما ـ کار نسل سومی هاست احساسی توأم با تعجب و تحسین داشتم، در سطح خودش واقعا کار قابل ستایشی است.
محسن سلگی ۱۴ آذر ۹۱، ۱۴:۵۹
ج.ا.ا علاوه بر داشتن قدرت نرمی شگرف، از قدرت هوشمند (SMART POWER) - که از دیگاه جوزف نای ترکیب قدرت نرم و سخت است- نیز به نحوی سرنوشت ساز و چشم گیر برخوردار است . اگر شاهاد ترکیب قدرت سخت و قدرت نرم، به گونه ای هارمونیک و حرکت زا در کشورمان هستیم این بیش از هر چیز مدیون قدرت نرم فرهنگ عاشوراست که قدرت سختِ سخت ترین شمشیرها را در هم می شکند. با تمام "نرمیِ" خود، اما سخت ترین قدرت ها را به "نرمش"وامی دارد