پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

* این یادداشت، سرمقاله شماره اول روزنامه سرخط در روز 1 بهمن 91 است.

 

از ابتدای خلقت انسان تا روز قیامت، همواره دو جبهه حق و باطل مقابل هم قرار گرفته‌اند و برخی زمان‌ها گروهی ظاهرا بر گروه دیگر غلبه کرده‌اند اما جبهه حق همواره با دلگرمی به وعده‌های الهی، تکلیف و وظیفه خود می‌دانست که فشارها را تحمل کند و زمینه ظهور منجی را فراهم نماید.

در این میان، برخی زمان‌ها حساسیت خاصی نسبت به بعضی دوره‌های دیگر دارد. زمانه‌ای که ما در آن قرار گرفته‌ایم، یکی از این «پیچ‌های تاریخی» است. در این پیچ تاریخی به عنوان یکی از دلبستگان جبهه حق، وظایفی داریم که کوتاهی در آن موجب خسران عظیم است. ما باید در این شرایط، دشمن را خوب بشناسیم. بدانیم دشمن، دشمن ضعیف و تهیدستی نیست؛ جبهه دشمن با پول، علم، توانایی‌های سیاسی و رسانه‌های قوی، جبهه قدرتمندی است. اما در مقابل باید جایگاه خود در دنیا را نیز بشناسیم. بدانیم که «حرف نو جمهوری اسلامی» که ملت ایران با حسن ظن به خدای متعال آن را در جهان فریاد زده است، مقابل این دشمن ایستاده است و در حال زورآزمایی است. ناکامی‌های دشمن در این چند دهه و به‌خصوص در چند سال اخیر باعث عصبانیت و هیجان‌هایی از دشمن شده که اشتباهاتی نیز بر اثر این هیجانات از او سر زده است و وظیفه ما حسن استفاده و منتفع شدن از این اشتباهات است.

ما آمده‌ایم تا با اطلاع رسانی و تبیین این گفتمان، با بصیرت و تشخیص درست امور اصلی و فرعی، بخش کوچکی باشیم از لشگر انقلاب اسلامی. رسانه یکی از ابزارهای مؤثر فرهنگی و گفتمانی در عصر حاضر است و «سرخط» نیز سعی دارد به عنوان یک رسانه راستگو و منصف و با نگاه به شرایط زمانه که سرعت، دقت و کوتاهی پیام را می‌طلبد مهمترین اخبار و تحلیل‌های روز را آماده نماید و با احترام به مخاطبین به سمت تبدیل شدن به رسانه‌ای تأثیرگذار و اسلامی در چارچوب الگوی «ورع رسانه‌ای» گام بردارد.

دست تمامی اندیشمندان اسلامی، فعالین فرهنگی و رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی و دلبستگان به جمهوری اسلامی را می‌فشاریم و منتظر نظرات و ایده‌های شما برای رفع نواقص و فعالیت مطلوب می‌باشیم. به امید روزی که در پیشگاه خداوند متعال، سرافکنده و شرمسار نباشیم.

 

روزنامه را می‌توانید از اینجا دریافت نمایید.

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۴)

رامین ۲ بهمن ۹۱، ۲۰:۰۶
مبارکه قاسم جان
قاسم صفایی نژاد: ۳ بهمن ۹۱، ۰۹:۱۲
مبارک صاحبش ;)
vahid ۳ بهمن ۹۱، ۰۱:۲۲
سخنرانی امام خامنه ای درباره اجتماع بزرگ اربعین
بهمراه زیرنویس عربی
کمند ۳ بهمن ۹۱، ۰۹:۲۶
مبارکه اقای صفایی نژاد مستدام باشید
قاسم صفایی نژاد: ۳ بهمن ۹۱، ۱۱:۴۴
مبارک صاحبش!
vahid ۴ بهمن ۹۱، ۰۱:۵۳
معجزه زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین