پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

* این یادداشت به عنوان سرمقاله شماره 8 هفته نامه سرخط منتشر شده است.

 

آرامش یکی از مفاهیمی است که همیشه عموم ملت به آن علاقه داشته‌اند. یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم در یک کشور امنیت و آرامش در جامعه است. زیرا در صورت وجود آرامش است که می‌توان رشد فرهنگی، علمی، اقتصادی و اجرای عدالت را پیگیری کرد. ملت ایران هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما همواره دشمنان یک ملت، برای ضربه زدن به کشور مقابل سعی در تشنج‌آفرینی و برهم زدن آن جامعه را دارند؛ این امر برای دشمنان در روزهای انتخابات راحت‌تر قابل دسترس است. در دنیا نمونه‌های فراوانی وجود دارد که در روزهای انتخابات، نزاع و درگیری صورت می‌پذیرد.

همیشه در روزهای انتخابات در ایران نیز دست‌های خائنی در کار است تا محیط کشور را متشنج کند و حتی اگر نتواند تشنج عملی به وجود آورد، تشنج فکری، ذهنی و بحران‌سازی مصنوعی ایجاد می‌کند. بسیاری از مواقع این تلاش ناکام بوده است و برخی مواقع به مانند فتنه 88 چند ماهی جلوی پیشرفت پرشتاب ملت ایران را سد کرده است.

توصیه بزرگان همیشه در ترسیم فضای مطلوب انتخابات این است که انتخابات در کشور هم «پرشور و زنده و بانشاط» باشد و هم «آرام و متین». البته لازم به ذکر است که همواره ملت در هر صحنه‌ای حضور یابد، آن حضور آرامش‌بخش و ضدتشنج است، زیرا همراه توکل و اعتماد به خداست که آرامش‌آفرین است. رشد عقلانی و سیاسی کشور نیز باعث برگزاری انتخاباتی در امنیت، نظم و آرامش خواهد شد.

در این میان مسئولین، رسانه‌ها، نامزدها و طرفداران آن‌ها وظایفی بر گردن دارند. نامزدها باید از بدبین کردن مردم به انتخابات و تهمت زدن به رقیب اجتناب کنند و طرفداران آنان باید ضمن حفظ شور انتخاباتی و مطالبه آرمان‌های انقلاب اسلامی‌شان، آرامش خود را حفظ کنند و از حرکت و عملی که نشان دهنده تعرض به کاندیدای رقیب است، اجتناب کنند؛ زیرا قطعا کسانی که مقابل خواسته‌های مردم می‌ایستند، کسانی نیستند که ریشه داشته باشند و بتوانند مقابل ملت مقاومت کنند.

خیرخواه آن کسى است که فضا را با نشاط و با شور نگه مى‌دارد و در عین حال با حرف‌هاى آرامش‌بخش خود، فضا را براى انتخابات آماده مى‌کند تا مردم بیایند و در انتخابات شرکت کنند و آدمِ بدخواه و بددل کسى است که اولا نیش مى‌زند که مردم را بدبین کند، بعد هم فضا را ملتهب مى‌کند؛ یعنى فضاى تهمت، فضاى بدبینى و فضاى تشنّج سیاسى درست مى‌کند.

انتخابات پیش رو قطعا انتخابات مهمی در شرایط پیچ تاریخی است که با اعتماد به وعده الهی به نفع ملت ایران رقم خواهد خورد.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۲)

لطفی آذر ۲۱ ارديبهشت ۹۲، ۱۹:۰۵
اون کاندیداهایی که اومدن و نیومدنشون انقدر حاشیه داره به درد ریاست جمهوری نمی‌خورن چون اگه بیان 8 سال حاشیه هم به دنبالشون میاد.
اگه خیلی دلسوز نظامند نباید به از بین رفتن آرامش راضی باشن.
ناشناس ۲۲ ارديبهشت ۹۲، ۱۴:۴۰
شدیداً با نظر بالایی موافقم
کاندیدایی که انقدر با تنش و جنجال و کتک کاری و شلوغی و مسخره بازی بیاد
بدرد نمی خوره