پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

مدیر مدرسه

مدیر مدرسه اثر جلال آل احمد در 80 صفحه در سال 1337 منتشر شده است. نثر روان و جذاب این کتاب باعث شده است این کتاب در طی این سال‌ها بارها توسط انتشارات مختلف به چاپ برسد.

مدیر مدرسه داستان معلمی است که از معلمی خسته شده است و برای استراحت، مدیریت یکی از مدارس در مناطق دورافتاده را برمی‌گزیند اما با دیدن مشکلات آنجا، سعی می‌کند آنها را حل نماید. در پایان مدیر مدرسه توان حل مشکلات را در خود نمی‌بیند و استعفا می‌دهد. این کتاب مانند سایر کتب جلال همراه با نقد سیاسی اجتماعی است. جلال در ابتدای کتاب راجع به این مدرسه می‌نویسد:

دبستان «شش کلاسه نوبنیاد»ی در دو طبقه بود و نوساز بود و در دامنهٔ کوه تنها افتاده بود. و آفتاب رو بود. یک فرهنگ دوست خر پول، عمارتش را وسط زمین خودش ساخته بود، و بیست و پنج ساله در اختیار فرهنگ گذاشته بود، که مدرسه‌اش کنند و رفت و آمد بشود و جاده‌‌ها کوبیده بشود، و این قدر ازین بشودها بشود، تا دل ننه باباها بسوزد و برای اینکه راه بچه‌هاشان را کوتاه بکنند، بیایند همان اطراف مدرسه را بخرند و خانه بسازند و زمین یارو از متری یک عباسی بشود صد تومان.

در پایان کتاب کمی عجله به چشم می‌خورد و می‌شد با پختگی بیشتری نگارش شود.

نسخه کاغذی این کتاب را می‌توانید به قیمت 5000 تومان از اینجا خریداری نمایید. همچنین نسخه الکترونیک این کتاب را می‌توانید از فیدیبو با قیمت 2400 دریافت نمایید. البته پی دی اف رایگان کتاب هم با جستجو در اینترنت قابل دریافت است. کتاب صوتی مدیر مدرسه هم می‌توانید از اینجا دریافت نمایید. همچنین می‌توانید نظرات کاربران گودریدز را از اینجا بخوانید.

 

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است