پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

ناجی نیسان

کتاب «ناجی نیسان» اثر دیوید مگی در سال 1383 توسط انتشارات نوربخش و با ترجمه مسعود نیازمند در 230 صفحه منتشر شد. در مقدمه کتاب آمده است: استفاده از تجربیات دیگران، کوتاه‌ترین و سودمندترین راه برای انجام بهتر کارها است. رسیدن به هدف اولین شرط هر فعالیت بوده اما یکی از نتایج مهمی که از فعالیت به دست می‌آید، یادگیری و کسب دانش است. چرا که از تجربیات و یادگیری‌های گذشته می‌توان در انجام کارهای آتی استفاده نمود.
این کتاب در مورد فعالیت‌های یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان (نیسان) و مدیر عامل آن است. علیرغم آنکه در این عصر دوره قهرمان‌پروری سرآمده و کار تیمی ضامن موفقیت است، اما در عین حال این مدیر را می‌توان ناجی نیسان نامید. «کارلوس گوسن» توانست با اتحاد رنو-نیسان و با استفاده از روشی که آن را نیسان 180 نامید(1 یعنی یک میلیون خودرو در سال، 8 یعنی 8 درصد سود و 0 یعنی رسانیدن بدهی‌ها به صفر)، طی مدت دو سال نیسان را که با بدهی 22 میلیارد دلاری دست به گریبان بود به یک شرکت سودده تبدیل نماید.

این کتاب شامل چند فصل است:

اول- افتتاح کارخانه جدید (بهار 2001)

دوم- راز موفقیت یک رهبر جدید بین المللی

سوم- ایجاد یک اتحاد جهانی

چهارم- همیشه با یک ورق کاغذ سفید شروع کن

پنجم- شفافیت کامل، اعتماد ایجاد می‌کند

ششم- هنر اجرا کردن

هفتم- هیچ مشکلی نیست که محصول خوب آن را حل نکند

هشتم- سادگی حاصل سخت‌کوشی است

نهم- چگونه می‌شود در زمره بهترین‌های جهان قرار گرفت

دهم- در مسیرهای نو جسورانه گام نهادن

یازدهم- اهمیت یک مرد

دوازدهم- تحول کامل

 

قبلا در این وبلاگ، سه بند خواندنی از این کتاب را در بخش «نقل قول» گنجانده بودم که توصیه می‌کنم با خواندن آن‌ها به خواندن کامل کتاب علاقه‌مند شوید. عناوین این سه بند در زیر آمده است که می‌توانید برای خواندن آن‌ها روی آن کلیک کنید:

- راز موفقیت: شفافیت

- شروع با یک ورق کاغذ سفید!

-سادگی، روشنی، انگیزه، اجرا و انتظار

 

نسخه انگلیسی کتاب را می‌توانید با قیمت کمتر از 1 دلار از اینجا خریداری نمایید. همچنین نسخه فارسی کتاب را می‌توانید با قیمت 2300 تومان از اینجا خریداری نمایید. نسخه الکترونیکی خلاصه کتاب نیز به صورت رایگان از اینجا قابل دریافت است. نظرات کاربران گودریدز در مورد این کتاب را هم می‌توانید در اینجا بخوانید.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است