پژوهشگر

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱ ب.ظ

انتقال تکنولوژی در مرحله رشد چه ملاحظاتی دارد؟

تصمیم‌گیری برای نحوه دستیابی به یک محصول و تکنولوژی در مهد شکل گیری و پیدایش و تکامل آن تکنولوژی بستگی شدیدی دارد. مثلا اگر یک تکنولوژی در مهد پیدایش خود در مرحله معرفی باشد، اقدام برای دستیابی به آن از طریق «انتقال تکنولوژی» کاری ناسنجیده می‌باشد. همچنین اگر محصول در مهد پیدایش خود در مرحله نزول بوده و تکنولوژی برتری جایگزین آن شده باشد، اقدام برای دستیابی به محصول اولی از طریق «انتقال تکنولوژی» کاری مخاطره آمیز استهمچنین در صورتی که محصولی از نظر توسعه در مهد پیدایش خود به حد اعلای خود رشد یافته باشد، تا حدی که امکان توسعه جدید در مورد آن کمتر ممکن باشد، اقدام یک کشور در حال توسعه برای دستیابی به عین این محصول از طریق استراتژی تحقیق تا تولید امری غیراقتصادی و غیرعقلایی خواهد بود مگر آنکه اهدافی نظیر تقویت پایه‌های علمی و فنی کشور مطرح باشد که باز هم انتخاب این استراتژی احتمالا امری مطلوب نخواهد بود.

 

جایگاه و نقش فعالیت‌های تحقیق و توسعه در استراتژی‌های دستیابی به تکنولوژی مورد نیاز

نویسنده: علیرضا علی احمدی، شماره 15 و 16 فصلنامه مدیریت فردا، پاییز و زمستان 1385



نوشته شده توسط قاسم صفایی نژاد
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
کسی که عقل ندارد، ادب ندارد؛ کسی که همت ندارد، مروت ندارد و کسی که دین ندارد، حیا ندارد. خردمندی موجب معاشرت نیکو با مردم است و به وسیله عقل سعادت هر دو عالم بدست می‌آید.
امام حسن مجتبی علیه السلام
پژوهشگر را دنبال کنید

بایگانی

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

انتقال تکنولوژی در مرحله رشد چه ملاحظاتی دارد؟

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱ ب.ظ

تصمیم‌گیری برای نحوه دستیابی به یک محصول و تکنولوژی در مهد شکل گیری و پیدایش و تکامل آن تکنولوژی بستگی شدیدی دارد. مثلا اگر یک تکنولوژی در مهد پیدایش خود در مرحله معرفی باشد، اقدام برای دستیابی به آن از طریق «انتقال تکنولوژی» کاری ناسنجیده می‌باشد. همچنین اگر محصول در مهد پیدایش خود در مرحله نزول بوده و تکنولوژی برتری جایگزین آن شده باشد، اقدام برای دستیابی به محصول اولی از طریق «انتقال تکنولوژی» کاری مخاطره آمیز استهمچنین در صورتی که محصولی از نظر توسعه در مهد پیدایش خود به حد اعلای خود رشد یافته باشد، تا حدی که امکان توسعه جدید در مورد آن کمتر ممکن باشد، اقدام یک کشور در حال توسعه برای دستیابی به عین این محصول از طریق استراتژی تحقیق تا تولید امری غیراقتصادی و غیرعقلایی خواهد بود مگر آنکه اهدافی نظیر تقویت پایه‌های علمی و فنی کشور مطرح باشد که باز هم انتخاب این استراتژی احتمالا امری مطلوب نخواهد بود.

 

جایگاه و نقش فعالیت‌های تحقیق و توسعه در استراتژی‌های دستیابی به تکنولوژی مورد نیاز

نویسنده: علیرضا علی احمدی، شماره 15 و 16 فصلنامه مدیریت فردا، پاییز و زمستان 1385

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">