پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

برای درک مشتری و شناخت نیازهای او و یا به عبارت دیگر گوش فرا دادن به صدای مشتری، روش‌های متفاوتی وجود دارد. از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. بررسی بازار
  2. بررسی روندهای صنعت/ بازار از این رو که این روندها شکل دهنده انتظارات آینده مشتریان هستند.
  3. گروه‌های پانل که بازخورد کیفی بسیار خاص فراهم می‌آورد.
  4. بررسی افراد غیرمشتری که محصولات رقبا را ترجیح می‌دهند.
  5. بررسی مشتری از طریق فرم‌های بازخورد، پرسشنامه‌ها و مصاحبه‌ها.

 

QFD ابزاری برای انتقال صدای مشتری به فرآیند طراحی و توسعه محصول

نویسنده: علیرضا منصوری، شماره 3 فصلنامه شیخ بهایی، بهار 1382

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است