پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

محاسبه اعمال قبل از طلب حلالیت لازمه!

از بس همه دارن میرن کربلا این روزها، فکر کنم اگه اونهایی که نمیرن پست بذارن در رسانه‌های اجتماعی که «حلالتون کردیم» یا «التماس دعا»، کمتر محتوا تولید بشه تا اینکه همه پست میذارن که حلالمون کنید ما داریم میریم کربلا.

آخه یه عده‌ای هم اعتقاد دارند هر کلیک در فضای اینترنت یعنی خروج ارز از کشور و کمک به استکبار جهانی!!!! پس کمتر تولید شدن این محتوا هم نفی ظلمه!

درسته گفتن که زیارت اربعین مثل حج نیست که حتما باید بدهی رو بدی که بتونی بری، میتونی با اینکه بدهی داشته باشی هم بری زیارت اما دیگه نگفتن با پست کردن یک جمله «حلالم کنید» در شبکه‌های اجتماعی تکلیف از گردنتون ساقط میشه و بقیه هم با زدن لایک، موظف هستن عفو خودشون رو نشون بدند. یه ذره زحمت کشیدن برای ادای حق الناس هم بد نیست، لااقل اگه فکر می‌کنید حق کسی رو ضایع کردید در همین فضای مجازی خصوصی به خودش بگید که به دلیل فلان کار معذرت می‌خوام و حاضر به جبران هستم که حداقل قبل از طلبیدن حلالیت، یه محاسبه‌ای از اعمال خودتون هم بکنید که برای قبولی زیارتتون هم خوبه.

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۴)

بیست و دو ۲۴ آبان ۹۵، ۱۲:۲۶
سلام
من خودم به شخصه کسی بهم میگه حلال‌کن دارم میرم اگر ناراحت باشم از دستش میگم خب زیارت قبول، بعد جالبه حتی نمیگم که حلال نمیکنم یا میکنم، و خب طرف مقابلم در نود و نه در صد موارد اصلا عین خیالش نیست و فکر میکنه خب دیگه همه حلال کردن!
به نظر من « حلالم کن» بیشتر یه جور فرمالیته شده،مثل هزاران کلمه ی دیگه ای که درروز میگیم ، و اگر کسی عمیقا خواهانش باشه دونه دونه وایمیسته از افراد میپرسه حلالم میکنی؟ و تا جواب نگیره نمیره!
حالا باز اینا که میگن خوبه
عده ای رو من میشناسم مکه هم میرن حلالیت نمیطلبن میگن ما کاری نکردیم که حلالیت بطلبیم و جالبه همونا کسانی هستند که دل عده زیادی رو شکوندن.
درکل امیدوارم خودمون اینطور نباشیم و اگر ما هم راهی شدیم حلالیت درست بطلبیم.
بانوچه ۲۴ آبان ۹۵، ۱۵:۱۹
این روزها کسی زیاد به این موضوع اهمیت نمیده که واقعا بقیه حلالش کردن یا نه.
میگن حلالم کن چون عادت شده.
قاسم صفایی نژاد: ۲۴ آبان ۹۵، ۱۵:۴۶
امیدوارم فقط همین باشه. بعضی‌ها برای فخرفروشی که مثلا ما داریم به فلان سفر میریم، طلب حلالیت می‌کنند چون غیرمستقیم‌ترین روش تفاخر محسوب میشه از نظرشون!
نفر اول ۲۴ آبان ۹۵، ۱۶:۴۴
حالا خیلی سنت بدی هم نیست. شمام لبخند بزنید و حلالشون کنید.
فاطمه غلامی ۲ آذر ۹۵، ۱۴:۰۶
جای تامل داره ...