پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

دیروز ظهر به نمایشگاه کتاب رفتیم؛ بله! دقیقا در زمان مناظره ریاست جمهوری و در زمان طوفان و رگبار تهران.اما با همه این اوضاع، جای پارک گیر نمی‌آمد و موقع برگشت هم ساعت‌ها در ترافیک ماندیم.

دیروز متوجه شدم چه مردم علاقه‌مند به کتابی داریم! ده‌ها و شاید صدها هزار نفر فقط در یک روز به نمایشگاه کتاب آمده بودند. پارکینگ‌ها پر و مترو و اتوبوس و سایر وسایل هم شلوغ! تقریبا همه هم موقع برگشت کتاب خریده بودند و به سمت خانه‌هایشان برمی‌گشتند.

یعنی این همه کتاب خوانده می‌شود؟!

در حال برگشت به این فکر می‌کردم که یکی از دوستان در دوره کارشناسی می‌گفت برای تکمیل رنگ‌های کتاب داخل کتابخانه‌اش نیاز به یک کتاب با جلد قرمز رنگ دارد! خودم هم کتاب‌هایی دارم که سال‌ها است از نمایشگاه کتاب خریده‌ام اما نخوانده‌ام.

ای کاش همین چند ساعتی که مردم صرف رفت و برگشت و حضور در نمایشگاه کتاب می‌کنند را صرف مطالعه کتاب در ماه کنند. ماهی چند ساعت! فقط همین.

--------------

پ.ن: یک نکته مثبت که دیروز خوشحالم کرد این بود که متوجه شدم فیدیبو در حال ارائه دستگاه کتابخوان الکترونیک است و تا چند ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۴)

آقاگل ‌‌ ۱۷ ارديبهشت ۹۶، ۰۳:۰۴
این سوالتون فکر منم مشغول کرده بود. 
اینقدر کتاب و کتابخوان ولی سرانه مطالعه چطور پایینه؟ 
نفر اول ۱۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۴۴
ممم... پس مناظره فرهنگی رو از دست دادید آقای دکتر :)
قاسم صفایی نژاد: ۱۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۵۵
مناظره اول که فرهنگی اجتماعی بود، هیچ حرف فرهنگی زده نشد. مناظره دوم که فرهنگی سیاسی بود طبیعتا باید فرهنگ مظلوم‌تر از مناظره اول هم می‌شد. که شد!
پخش زنده رو از دست دادم اما همون شب بازپخش رو کامل دیدم.
** آوا ** ۲۰ ارديبهشت ۹۶، ۱۴:۲۳
تنها یکبار اون هم سالها قبل به نمایشگاه کتاب رفتم . کتابهای مورد نیازم رو اکثرا به صورت آنلاین خریداری میکنم . چون بهم ثابت شده اگه در یک مجموعه از کتاب قرار بگیرم جوگیر میشم کلی میخرم ودر نهایت بقول خودتون بعضیاشم نمی خونم . ولی سعی میکنم مطالعه داشته باشم . 
پریسا .. ۲۱ ارديبهشت ۹۶، ۱۳:۲۲
دستگاه کتابخوان عالیه، واقعاً با موبایل نمیشه خوند :-|
قاسم صفایی نژاد: ۲۱ ارديبهشت ۹۶، ۱۳:۲۳
شما کتابخوان دارید؟