پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

نتایج نهایی انتخابات اعلام شد و حسن روحانی رئیس جمهور ایران ماند. 

تبریک به هواداران و رأی دهندگان به روحانی.

روحانی پس از تأیید شورای نگهبان و تنفیذ رهبری رئیس جمهور همه مردم است و همه باید با هم کمک کنیم تا سطح خدمات دولت و پاسخگویی او بالاتر برود و عزت ملی ایران در سطح جهان بیشتر شود. این کمک در چارچوب همفکری، ارائه راهکار، مطالبه‌گری و نقد است نه تخریب و کارشکنی و امثالهم. بدانیم که اگر این دولت موفق نباشد همه متضرر خواهیم شد و اگر موفق باشد همه منتفع.

-------------------------------

 پ.ن: در میان کسانی که «نه به روحانی» را سرلوحه رقابت انتخاباتی خود قرار داده بودند طیف‌های گوناگونی حضور داشتند. کسانی که هوادار سید ابراهیم رییسی بودند، کسانی که در گفتمان اصولگرایی بودند و کسانی که روحانی را گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری نمی‌دانستند و در دوقطبی موجود به رییسی رأی دادند.

بین این گروه‌ها دنبال مقصر نباشیم. هر کسی فلش را به سمت خودش ببرد و به جای فرافکنی خود را اصلاح کند.

مردم را هم مقصر ندانیم. مردم ما عزیز و فهیم و عاقلند. معنی ندارد که اگر مردم با تفکر ما موافق باشند پس خوبند و اگر با تفکر ما موافق نباشند، فریب خورده یا بد. این تفکر استکباری است.

مردم ما به کسی رأی می‌دهند که خودش باشد نه نقش دیگری را بازی کند؛ به کسی رأی می‌دهند که کارآمد باشد و از متخصصین استفاده کند؛ مردم ما به کسی رأی می‌دهند که واقعا میان مردم باشد نه اینکه فقط شعارش را بدهد. در غیراینصورت ترجیح می‌دهند به کسی رأی بدهند که اگر میان مردم نیست، شعارش را هم نمی‌دهد؛ ایضا برای صفاتی مانند ساده زیستی، ضداستکبار و ...

خودمان و مردم را درست بشناسیم. بیایید به جای شعار، زندگی را انسانی‌تر کنیم. مراقب باشیم که آدرس خدا را از عدل جدا نکنیم که در آن صورت یک مذهبی خام و بی‌مخ بیشتر نیستیم.

 

پ.ن 2: روی واژه‌های آبی کلیک کنید و از نقل قول‌ها لذت ببرید.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۷)

المیرا شاهان ۱ خرداد ۹۶، ۱۲:۱۶
سلام
احسنت!

در پرانتز بگم که:
اگر اصول گرا با همین فرمون بخواد جلو بره، چهار سال دیگه هم شکست می خوره.
قاسم صفایی نژاد: ۱ خرداد ۹۶، ۱۳:۰۰
سلام
اصولگرایی مهم نیست. چیزی که مهمه جمهوری اسلامیه.
نیره احمدیان ۱ خرداد ۹۶، ۱۶:۱۶
سلام. ممنون از مطلب.
با این گفته موافق نیستم که اصلاح طلب و اصولگرا داریم. ترجیح میدهم این دو واژه را کنار بگذارم. همانطور که در دوره های قبلی کم‌نبودند اصولگراهایی که با آنچه اصولگرایی نامیده میشد مخالف بودند و در همین دوره هم کم نیستند اصلاح طلبانی که با آنچه اصلاح طلبی نامیده میشود مخالفند. 
با این گفته موافقم که بالاخره کاری است که شده و نباید با کارشکنی اوضاع را وخیم تر کرد. ولی به جد آرزو میکنم که  در این دوره شاهد اشتباهات دوره قبل نباشیم. هرکسی میتواند تلاش کند برای بهبودی کشور باید تلاش کند.
در مطلبتان اشاره ای به تخلفات انتخاباتی نداشتید .همین طور این مسئله که لیست تفکیکی آمارها هنوز ارائه نشده. ولی خوب...امیدواریم که واقعا رئیس جمهور " رئیس جمهور منتخب" باشد. 
قاسم صفایی نژاد: ۱ خرداد ۹۶، ۱۷:۲۱
سلام
موضوعم تخلفات انتخاباتی نبود که بهش بپردازم. ابتدای متن نوشته‌ام که روحانی بعد از تایید شورای نگهبان و تنفیذ رهبری رئیس جمهور قانونی کشور هستند.
نفر اول ۲ خرداد ۹۶، ۰۷:۱۹
سلام دکتر.
واقعا عالی بود. من که حظ بردم.
قاسم صفایی نژاد: ۲ خرداد ۹۶، ۱۰:۱۹
سلام
لطف دارید
حوری دخت ۱۳ خرداد ۹۶، ۰۴:۰۱
ما که کنار اومدیم و قبول کردیم 
امیدوارم ب حرفا و قولاشون.پایبند بمونن
قاسم صفایی نژاد: ۲۰ خرداد ۹۶، ۱۶:۳۰
ان شالله هر چی پیش میاد به نفع اسلام و مردم بشه
سراسر گنگ ۱۸ مرداد ۹۷، ۱۸:۵۹
سلام . در انتخابا به شخصه برایم حضور حداکثری مهم بود و حتی کسانی که طرفدار نامزد مقابل بودند هم قانع میکردم بیایند رای بدهند . این از نگاهم به اصل انتخابات
اما این ویژگی هایی که برای مردم ذکر کردید واقعا این طور نیست .
اصولا به نظرم باید دموکراسی به شکل کنونی اش برداشته شود . نظر آقای جوادی نظریه ی خوبی میتواند باشد برای سیستم جدیدی که حتی غربی ها بیایند از ما تقلید کنند و از آن استفاده کنند
البته که نظریه شان خام است و نیاز است عده ی زیادی متخصص رویش کار کنند .


قاسم صفایی نژاد: ۲۰ مرداد ۹۷، ۰۹:۵۹
سلام. یادمه دیدار دانشجویی پارسال با رهبری، وقتی دانشجوها اعتراض کردند که چرا یه نفری با تفکرات غیرانقلابی رییس جمهور شده و ... رهبری فرمودند: وظیفه من حضور حداکثری است، اگر رییس جمهور مطابق میل شما نیست، شما باید تلاش بیشتری می‌کردید که کاندیدای شما رای بیاره.
تاکید به حضور حداکثری بیشتر وظیفه رهبری است. اگر ما این تاکید رو می‌کنیم باید راجع به مصداق هم صحبت کنیم. نمیشه مصداق رو کنار بگذاریم.
ویژگی‌هایی که برای مردم ذکر کردم از خودم نیست. هم واقعیت هست هم نظر امام و رهبری. مردمی که از مردم صدراسلام بهترند.
آقای جوادی هم به نظرم زمانی می‌توانند کارکرد داشته باشند در این مسائل که به قول شما نظریه خامی که ارائه دادند را بشود نقد کرد. اگر بخواهیم با مقدس‌مآبی و تقدیس ایشان وارد نظریه‌پردازی شویم به جایی نمی‌رسیم. متاسفانه نزدیکان و هواداران ایشان، نقد ایشان را برنمی‌تابند و خود ایشان هم گویا مشکلی با این قضیه ندارند. بلکه در همین راستا حرکت هم می‌کنند.

سراسر گنگ ۲۰ مرداد ۹۷، ۱۴:۱۴
وظیفه ی رهبر است نه ما را قبول ندارم . بله رهبر نمی تواند مصداق مشخص کند ما می توانیم اما باز در دعوت به حضور حداکثری با هم مشترکیم . پس بین این که یک نفر کلا رای ندهد یا اینکه به نامزد مخالف رای بدهد من دومی را انتخاب می کنم هر چند اگر به نامزد اصلح رای بدهد که نور علی نور است و هدف نهایی همین است
نظر امام و رهبری را باید دقت کنید چه زمینه هایی را در بر میگیرد مسلما یک ملت حتی بهتر از ملت صدر اسلام باز میتوانند با تحت تاثیر قرار گرفتن تبلیغات غلط انتخاب غلط کنند و اصولا این گزاره ای که شما به آن اشاره کردید دلیل بر انتخابات درست آنها نیست . 
و چیزی که راجع به آیت الله جوادی فرمودید نسبت به خودشان که اینطور نیست و من نقدهای جدی دیدم که شاگردانشان به ایشان گرفته اند و ایشان با روی خوش برخورد کرده اند .
اصولا حتی اگر خودشان یا اطرافیانشان هم نقد را بر نتابند دلیل نمی شود ما نقد نکنیم .
به هرحال به نظرم نظریه ی ایشان در این رابطه خیلی بهتر از دموکراسی کنونی است . حتی با چند تغییر میتوان آن را تا حد قریب به کمال پیش برد . 
قاسم صفایی نژاد: ۲۰ مرداد ۹۷، ۱۵:۵۳
عرض بنده هم همین بود. عرض کردم اگر تاکید روی حضور حداکثری داریم، باید در کنارش مصداق هم تعیین کنیم. دوباره بخوانید.
اینکه ملتی بهتر از صدر اسلام هستند، یعنی این ملت شایسته است اما معنی‌اش این نیست که معصوم هست! اینا که بدیهیاته. بدیهیات که در بحث نیاز به یادآوری و تکرار نداره. از این باب بدیهیات رو عرض نمی‌کنم. اما ملت شایسته رو نباید تخریب کرد. عده‌ای وقتی مردم بهشون رای نمیدهند مردم را لشگر قابلمه به دست معرفی می‌کنند و عده مقابل‌شان وقتی مردم به آنها رای نمیدهند مردم را ضدانقلاب و خوشگذران معرفی می‌کنند. متنی که من در مورد مردم نوشتم، رد این دو دیدگاه است نه اعتقاد به معصومیت مردم.
راجع به آقای جوادی آملی هم حرف مفصل است. بیشتر از این در اینجا جایز نیست. 
سراسر گنگ ۲۰ مرداد ۹۷، ۱۶:۰۶
بله انگار هم نظریم . شاید بیان ها کمی تفاوت داشت
در کل استفاده کردیم
قاسم صفایی نژاد: ۲۰ مرداد ۹۷، ۱۶:۱۷
ممنون از نظراتتون.