ادغام و گروهی شدن شرکتها در صنایع مختلف چند دههای است که در دنیا به صورت جدی پیگیری میشود. شرکتها و مؤسسات گوناگون با تواناییهای متفاوت (از نظر مالی، تخصصی، نیروی انسانی، فنی و ...) در کنار هم قرار میگیرند تا با همافزایی و استفاده از توان یکدیگر اثر بیشتری در بازار صنعت خود داشته باشند.
رسانهها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ادغام یا فعالیت اشتراکی و گروهی آنها، اثرگذاری آنان را برای دستیابی به هدف مطلوب تسهیل میکند. متأسفانه ادبیات پژوهش اداره هولدینگی در کشورمان ضعیف و در بخش رسانه تقریبا نایاب است. این مقاله سعی دارد که ضمن آشنایی با مفاهیم نظری در حوزه اداره هولدینگی، کمی بیشتر در مورد اداره هولدینگی رسانهها و یکی از مهمترین اهداف یعنی همافزایی بحث کند.
واژگان کلیدی: هولدینگ، مدیریت رسانه، ساختار سازمانی، همافزایی.
این مقاله در شماره ۳۶ ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه منتشر شده است. نسخه الکترونیک این ماهنامه را میتوانید از اینجا خریداری نمایید.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.