پژوهشگر

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۵:۱۴ ب.ظ

آینده رسانه‌های نوین و اثرات فرهنگی آن: اینترنت اشیا

انتظار می‌رود اینترنت اشیا، انقلاب بعدی‌ای باشد که پس از شبکه جهانی وب رخ می‌دهد. ایجاد پلی بین جهان مجازی و دنیای واقعی هدفی است که این فناوری در آینده به آن دست خواهد یافت. «کاهش در همه هزینه‌های مصرفی» و «دسترسی نامحدود به همه آنچه که در اطراف ما رخ می‌دهد» دو دلیل مهم برای رخداد این انقلاب است.

در این گزارش راهبردی سعی کرده‌ایم پس از مرور تاریخچه مختصری از این پدیده نوظهور، وضعیت فعلی و وضعیت آینده بازار اینترنت اشیا را با تکیه بر آمار و ارقام رسمی ارائه نماییم، کاربردهای اینترنت اشیا را تشریح نماییم، فضای فعالیت‌های مرتبط با آن در ایران را ترسیم کنیم و پس از تحلیل و بررسی آن، به ارائه پیشنهادهای راهبردی جهت رسیدن به وضعیت مطلوب بپردازیم. سعی کرده‌ایم به ویژه در تحلیل و ارائه پیشنهادها تأثیر و تأثر فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.

دست تمامی صاحب‌نظران و پژوهشگران این حوزه را جهت تکمیل این گزارش راهبردی به گرمی می‌فشاریم.

 

متن کامل این گزارش راهبردی را می‌توانید از مرکز پژوهشی آرا تهیه فرمایید. 

* این گزارش راهبردی بخش چهارم سلسله گزارش راهبردی «آینده رسانه‌های نوین و اثرات فرهنگی آن» است.

 



نوشته شده توسط قاسم صفایی نژاد
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
کسی که عقل ندارد، ادب ندارد؛ کسی که همت ندارد، مروت ندارد و کسی که دین ندارد، حیا ندارد. خردمندی موجب معاشرت نیکو با مردم است و به وسیله عقل سعادت هر دو عالم بدست می‌آید.
امام حسن مجتبی علیه السلام
پژوهشگر را دنبال کنید

بایگانی

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

انتظار می‌رود اینترنت اشیا، انقلاب بعدی‌ای باشد که پس از شبکه جهانی وب رخ می‌دهد. ایجاد پلی بین جهان مجازی و دنیای واقعی هدفی است که این فناوری در آینده به آن دست خواهد یافت. «کاهش در همه هزینه‌های مصرفی» و «دسترسی نامحدود به همه آنچه که در اطراف ما رخ می‌دهد» دو دلیل مهم برای رخداد این انقلاب است.

در این گزارش راهبردی سعی کرده‌ایم پس از مرور تاریخچه مختصری از این پدیده نوظهور، وضعیت فعلی و وضعیت آینده بازار اینترنت اشیا را با تکیه بر آمار و ارقام رسمی ارائه نماییم، کاربردهای اینترنت اشیا را تشریح نماییم، فضای فعالیت‌های مرتبط با آن در ایران را ترسیم کنیم و پس از تحلیل و بررسی آن، به ارائه پیشنهادهای راهبردی جهت رسیدن به وضعیت مطلوب بپردازیم. سعی کرده‌ایم به ویژه در تحلیل و ارائه پیشنهادها تأثیر و تأثر فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.

دست تمامی صاحب‌نظران و پژوهشگران این حوزه را جهت تکمیل این گزارش راهبردی به گرمی می‌فشاریم.

 

متن کامل این گزارش راهبردی را می‌توانید از مرکز پژوهشی آرا تهیه فرمایید. 

* این گزارش راهبردی بخش چهارم سلسله گزارش راهبردی «آینده رسانه‌های نوین و اثرات فرهنگی آن» است.

 

نظرات  (۱)

سلام.
متن رو پیدا نکردیم ما.
ممکنه لینگ خود متن رو به جای آدرس سایت بگذارید؟
پاسخ:
سلام. مالکیت معنوی اثر برای مرکز پژوهشی آرا هست. هنوز روی سایت منتشر نکردند. 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">