پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

ماری و پرز (۲۰۱۱) در پژوهشی نوشته‌اند، در یک انتشارات کتاب، از مجموع گردش مالی:

۲۲.۴ درصد به کتابفروش

۳۲ درصد هزینه چاپ و کاغذ و ویراستاری

۱۵.۳ درصد بازاریابی

۱۰ درصد هزینه های مدیریتی

۱۱.۶ درصد حق امتیاز نویسنده

۱.۷ درصد حمل و نقل

و تقریبا ۷ درصد سود ناشران است.

 

نکته: در صنعت کتاب الکترونیک حدود ۳۰ درصد این هزینه ها وجود ندارد و فقط هزینه‌ای برای تبدیل کتب و توسعه نرم افزار و تجهیزات فنی وجود دارد که در کل عناوین کتب سرشکن می‌شود. به همین دلیل ترویج کتابخوانی الکترونیک یکی از راه‌های کاهش قیمت کتاب است.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۱)

حامد :) ۲ آذر ۹۷، ۱۲:۴۹
و این راه در صورتی جوابگو است که واقعا کتاب الکترونیک 50 درصد ارزانتر از نسخه الکترونیک باشد، در حالی که بیشتر نرم افزار ها بی انصافی می کنن و منِ خریدار وقتی می بینم تفاوت قیمت 3 یا 4 تومن است ترجیح می دم با خواندن از روی کاغذ حس بهتری داشته باشم.
قاسم صفایی نژاد: ۱۴ آذر ۹۷، ۰۹:۵۱
پلتفرم‌ها یا به قول شما نرم افزارها در قیمت گذاری کتاب الکترونیک نقشی ندارند. در قرارداد آنها با ناشران پیشنهاد شده که قیمت کتاب، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد پشت جلد کتاب کاغذی باشد ولی ناشر اختیار قیمت گذاری کتابش را دارد.
ضمن اینکه کتاب‌هایی که من خوندم عموما خیلی ارزانتر از کتاب کاغذی بودند.