پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

خودنویسی‌ها

امروز اسامی نفرات برتر مسابقه داستان نویسی خودنویس را اعلام کردیم. (+) چند روز قبل جلسه ۵ ساعته با حضور داوران مسابقه داشتیم تا واقعا ۲۰ نفری که بیشترین شایستگی را برای ورود به مرحله بعد دارند را شناسایی کنیم. بعضا رقابت‌ها خیلی نزدیک بود و برای حذف برخی از آثار همه ناراحت بودیم. آثاری که هم موضوع و ایده خوبی داشتند و هم قلم مستعدی اما مجبور بودیم به هر حال از بین همه آثار، ۲۰ اثر را انتخاب کنیم. از همه داوران محترم که با وجود کمبود زمان، تمام انرژی و دقت خود را مصروف انتخاب بهترین‌ها کردند از همینجا اعلام سپاسگزاری می‌کنم.

انتخاب این ۲۰ اثر و تقویت آن‌ها در مرحله کارگاه داستان نویسی را مژده‌ای می‌دانیم به همه کسانی که آرزوی نویسنده شدن دارند و نیاز به انگیزه‌ای برای حمایت؛ حال چه حمایت آموزشی باشد و چه حمایت انتشار اثر و چه حمایت تبلیغاتی. 

به جز این ۲۰ نفر، بیش از ۲۰۰ نفر دیگر نیز -با توجه به امتیاز داوران محترم مسابقه- تا حد ممکن حمایت خواهند شد. حمایتی که شاید بدون جایزه ویژه مسابقه باشد ولی در حد توان و تمایل شرکت کنندگان بزرگوار، بتوانیم قدم به قدم آنها را به انتشار اثر که حتما ارزشمند است، نزدیک کنیم. 

به جز این ۲۰۰ نفر، تمام شرکت کنندگان در مسابقه خودنویس را جزیی از خانواده نشر جام جم می‌دانیم و حتما ارتباط‌مان با آنها را حفظ خواهیم کرد. برای آنها هم از هر نقطه‌ای از ایران عزیز باشند، برنامه‌هایی طراحی کرده‌ایم.

پس از اعلام نتایج، چند نفری ابراز ناراحتی و ناامیدی کردند و برخی تصور کردند که استعداد کافی برای برنده شدن نداشتند؛ سعی کردم به نظر چند نفر از این بزرگواران به نمایندگی از همه خودنویسی‌ها پاسخ دهم تا مابقی نظرات هم روابط عمومی نشر پاسخگو باشد. انتخاب نشدن در یک مسابقه با ظرفیت محدود تعداد برندگان حتما آخر دنیا نیست و جای ناامیدی و ناراحتی وجود ندارد. باید همه با هم تلاش کنیم و روز به روز بهتر شویم. ما در نشر جام جم، برنامه‌های مفصل برای مشارکت مردم در بیشتر حوزه‌های نشر طراحی کرده‌ایم.

----------------------------------------------

پ.ن: پویش کتابخوان مجازی انقلاب اسلامی برای معرفی ویدئویی کتاب با موضوع انقلاب اسلامی توسط مردم توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با مشارکت نشر جام جم ایجاد شده است. پیشنهاد می‌کنم در این پویش هم شرکت کنید، شاید یکی از برندگان آن شما باشید.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۴)

فرشته ... ۱۱ دی ۹۷، ۱۹:۳۹
سلام و خداقوت
امیدوارم همه‌ی شرکت کنندگان به ویژه ۲۰ نفر برگزیده همیشه موفق و موید باشن.
امکان اینکه ما هم بتونیم ۲۰ داستانک برتر رو بخونیم وجود داره؟ نشر جام‌‌جم بعد از درج اسامی افراد برگزیده داستانک‌هاشون رو منتشر نمی‌کنه؟
متشکرم :)
قاسم صفایی نژاد: ۱۲ دی ۹۷، ۱۰:۵۸
سلام. ممنون
داستانک نیست. داستان بلند هست. 
این ۲۰ داستان بلند وارد کارگاه نویسندگی میشن. اثر که تقویت بشه، در طاقچه منتشر می‌کنیم که مردم بهش رای بدند و نفر برتر رو مشخص کنند. 
بعد نفرات برتر رو چاپ می‌کنیم.
نخوندید هیچکدوم از خبرهامون رو؟
فرشته ... ۱۲ دی ۹۷، ۱۱:۴۰
چرا خونده بودم، ولی یادم رفته بود متاسفانه :)
لطفا وقتی توی طاقچه منتشر شد هم اطلاع رسانی کنید، مشتاقم که بخونمشون :)
ممنون
قاسم صفایی نژاد: ۱۲ دی ۹۷، ۱۳:۲۵
چشم
مهدی صالح پور ۱۲ دی ۹۷، ۱۳:۱۹
به به؛ خیلی هم خوب و عالی. امیدوارم تداوم داشته باشه این حرکات.
چون من مسابقات رو دنبال می‌کنم، خیلی از این جشنواره ها فقط یک دوره برگزار میشن.
قاسم صفایی نژاد: ۱۲ دی ۹۷، ۱۳:۲۵
منتظر خبرهای بهتر باشید :)
یاسر همرا ۱۷ دی ۹۷، ۱۴:۵۱
با سلام و آرزوی بهترین ها برای مشوقان عرصه نویسندگی
بسیارخوشحالم از اینکه زمینه ای فراهم شد که افراد دورترین نقاط کشور هم بتوانند در مسیر خلق آثار ادبی کوشا باشند.جسارتا پیشنهاد می کنم از روی نقشه نام شهر مرزی و محروم "گمیش تپه " را اگر فرصتی آمد سرچ بفرمائید و یا از روی نقشه موقعیت مکانی را بررسی نمائید . حالا اگر در ردیف 11لیست منتخبین نگاه بفرمائید با نام معلمی مواجه خواهید شد که به عنوان یک همشهری اون عزیز ، معتقدم مسابقه خود نویس پله ی اولی برای ایشان خواهد بود .سپاس از شما که باعث ایجاد نشاط اجتماعی و شادی در بین جمعیت بیست هزار نفری شهر ی محروم شدید که نیازمند توجه مسولان به استعدادهای نهفته ساکنانش در تمام ابعاداست. با علاقه و توجه خاصی در فضای مجازی پیگیر اخبار جشنواره و این معلم خوش فکر خواهیم بود .با این آرزو که ان شاا...با همت و دلسوزی خالصانه شما:
1- با توجه به شهرستانی بودن این عزیزان ، در صورت امکان نگرانیهای ممکنه در طول برگزاری کلاسهای حضوری از بایت اقامت خود و همراه آنان حل شود.
2- سوای روند نشر الکترونیک ، امکان چاپ آثار ایشان به صورت کاغذی نیز از سوی انتشارات جام جم مهیا گردد که مسلما هدیه و حمایتی عالی برای آن عزیزان خواهد بود.
با پوزش از اطاله کلام. آرزومند بهترین زیبائیها برای جنابعالی و همه نیک اندیشان عرصه ادب و نشر
قاسم صفایی نژاد: ۱۸ دی ۹۷، ۱۷:۱۱
سلام. سپاس از نظر شما
ان شالله همه علاقه‌مندان موفق باشند.
امکان اسکان برای شهرستانی‌ها ان شالله فراهم خواهد شد. 
انتشار کاغذی هم بستگی به سطح آثار پس از کارگاه دارد. 
ممنون