پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

نقطه شروع

الحمدالله دیروز اختتامیه مسابقه خودنویس برگزار شد و برندگان مشخص شدند. در اختتامیه چند دقیقه‌ای صحبت کردم که سرفصل و عناوین عرایض من در سه بخش کلی «چرایی خودنویس»، «گزارش خودنویس» و «برنامه‌های آینده» ارائه شد. در مورد «خودنویس» و چرایی و برنامه‌های آن قبلا نوشته بودم اما برنامه‌های آینده را لازم است اینجا هم بنویسم.

نشرسرای خودنویس

دیروز مفتخر بودم که راه اندازی «نشرسرای خودنویس» را اعلام کنم. در نشر جام جم، سامانه‌ای ایجاد کرده‌ایم که هر کسی از هر نقطه‌ای از ایران راجع به هر موضوعی برای ما بتواند داستان ارسال کند؛ ما داستان‌ها را با کمک نویسندگان مجرب کشور، داوری می‌کنیم و آثار قابل انتشار را منتشر می‌کنیم و برای استعدادهای قابل حمایت، مربی تعیین می‌کنیم تا به مرحله انتشار اثر برسند.

پلتفرم آموزش مجازی

برای اینکه هزینه‌ها پایین‌تر بیاید و زحمت مردم برای تشریف‌فرمایی به تهران کم شود، ان شالله تا پایان بهار امسال، از پلتفرم آموزش مجازی رونمایی خواهیم کرد که در سه سطح به آموزش موارد مرتبط با نشر می‌پردازیم:

- ویدئوها و مطالب آموزشی رایگان: همه مردم می‌توانند در سطح کلیات و به صورت رایگان با مفاهیم مرتبط با نویسندگی و کتاب آشنا شوند.

- دوره‌های آموزشی مجازی: مردم می‌‌توانند با ثبت نام در این دوره‌ها طی ۸ تا ۱۶ جلسه ویدئویی، درس‌ها را مشاهده کنند و پس از طی کردن مرحله آزمون، مدرک مرتبط با دوره را دریافت کنند.

- کلاس خصوصی مجازی: مربیانی که برای آثار قابل حمایت تعیین کرده‌ایم، در این پلتفرم و به صورت تعاملی با هنرجوها ارتباط می‌گیرند و اثر ارسالی آنان را نقد و تقویت می‌کنند تا به مرحله انتشار اثر برسد.

نقره‌ای‌ها و برنزی‌های مسابقه اول خودنویس

برای نقره‌ای‌ها و برنزی‌های مسابقه اول خودنویس، حمایت‌های زیر را در نظر گرفته‌ایم:

نقره‌ای‌ها: 

- نقره‌ای‌ها می‌توانند در دوره آموزشی داستان نویسی ما در سال ۹۸ به صورت کاملا رایگان شرکت کنند.

- نقره‌ای‌ها می‌توانند در کلاس خصوصی مجازی ما در سال ۹۸، در مورد اثر ارسالی خود که از سوی داوران ما نقره‌ای انتخاب شده است، با ۷۰ درصد تخفیف شرکت کنند.

برنزی‌ها: 

- برنزی‌ها می‌توانند در دوره آموزشی داستان نویسی ما در سال ۹۸ با ۵۰ درصد تخفیف شرکت کنند.

- برنزی‌ها می‌توانند در کلاس خصوصی مجازی ما در سال ۹۸، در مورد اثر ارسالی خود که از سوی داوران ما برنزی انتخاب شده است، با ۵۰ درصد تخفیف شرکت کنند.

مسابقات امسال

نشرسرای خودنویس در سال ۹۸ حداقل سه مسابقه هم برگزار خواهد کرد تا علاوه بر درصد فروش به نویسندگان، بتواند جایزه هم تقدیم نفرات برتر کند. یک مسابقه داستان بلند، یک مسابقه فیلمنامه نویسی و یک مسابقه تولید کتاب صوتی برای امسال برنامه ریزی کرده‌ایم که جزییات آن به زودی اعلام خواهد شد.

حلقه‌های کتابخوانی

ما امسال قصد داریم با همکاری موسسه جام جم و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حلقه‌های کتابخوانی مردمی و رسمی در کشور راه اندازی کنیم. این حلقه‌ها که در سطح مردمی آن بین ۳ تا ۱۲ نفره هستند، برای معرفی و نقد و کتابخوانی تشکیل می‌شود و ما در جام جم از آنها حمایت رسانه‌ای می‌کنیم. ان شالله برای حلقه‌های رسمی‌تر هم می‌توانیم پوشش شبکه استانی تلویزیونی مربوطه را هماهنگ کنیم.

باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان نشر جام جم به زودی رونمایی می‌شود. کسانی که به نوعی با نشر جام جم در تماس هستند، حالا یا مشتری ما هستند، یا در حلقه‌های کتابخوانی ما شرکت می‌کنند یا برای ما اثر می‌فرستند در این باشگاه مشتریان امتیازات مختلفی دریافت خواهند کرد. این امتیازات هر چقدر بیشتر باشد، افراد می‌توانند از تخفیفات بیشتری در باشگاه مشتریان ما استفاده کنند. این تخفیفات برای محصولات فرهنگی از جمله کتاب، سینما، تئاتر و اماکن ورزشی در نظر گرفته شده است.

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۵)

دچارِ فیش‌نگار ۱۶ ارديبهشت ۹۸، ۱۴:۲۱
برنامه های جالب و بروز و احتمالا تاثیرگذاریه در حوزه داستان. خداقوت بدهد
قاسم صفایی نژاد: ۱۶ ارديبهشت ۹۸، ۱۴:۲۴
سلامت باشید
حامد :) ۱۶ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۳
خدا قوت و خسته نباشید

دم شما گرم
قاسم صفایی نژاد: ۱۶ ارديبهشت ۹۸، ۱۶:۱۲
سلامت باشید. ممنون
عین الف ۱۶ ارديبهشت ۹۸، ۲۲:۰۲
سلام علیکم
خدا قوت!
پیروزیتان روزافزون!
قاسم صفایی نژاد: ۱۷ ارديبهشت ۹۸، ۰۲:۰۱
سلام. سپاس
همچنین 
هانیه شالباف ۱۷ ارديبهشت ۹۸، ۰۲:۳۱
سلام. خداقوت.
حرکت خیلی خوبی بود؛ امیدوارم روزبه‌روز موفق‌تر و موثرتر بشه.
قاسم صفایی نژاد: ۱۸ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۳۷
سلام. ممنون
ان شالله با کمک همه
محمد پارسا ۲۸ تیر ۹۸، ۰۳:۴۰
با سلام
آیا برنامه ای برای چاپ کاغذی یا صوتی کتاب برگزیده اولین جشنواره موفق خودنویس و 3 اثر برتر آرای مردمی دارید ؟اگر جواب مثبت است .ان شاا...چه زمانی شاهد نشر اولین تجربه داستان نویسی شاگردانتان خواهیم بود؟ لطفا در این باره راهنمایی بفرمائید.