پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

سال تصمیمات سخت

هنگامی که به عنوان مدیر هولدینگ یا گرو‌ه‌شرکتی انتخاب می‌شوید که سالها نه تنها در عرصه ماموریت خود، اقدام جدیدی طراحی نکرده است بلکه سقوط از نظر مالی و تعامل با مخاطب یا مشتری را تجربه کرده است، چاره آن چیزی جز تحول نیست.
اداره بهینه‌تر و باکیفیت‌تر با همان ساختار و همان فرایند و برنامه، خروجی‌ای جز سقوط بیشتر ندارد و مدیر هر چقدر هنرمند باشد نهایتا می‌تواند سرعت سقوط را کم کند.
نگاه تحولی مبتنی بر آینده و ایجاد ساختار جدید مبتنی بر محصولات نو که منطبق بر دارایی‌های گذشته آن سازمان باشد، در صورت شناخت خوب از محیط بیرونی و اجرا و ارزیابی درست استراتژی‌ها می‌تواند نجات‌دهنده باشد.
در شرکت انتشارات علمی و فرهنگی که به همراه سه شرکت زیرمجموعه آن، سالها زیان را تجربه کرده‌اند و به اصطلاح ماده 141 ای شده‌اند و ابهام در آن موج میزند، کار سختی در سال گذشته انجام شد و طراحی‌های خوبی برای آینده انجام شد.
از بهار 1399 هیچکدام از تغییرات شرکت در روزنامه رسمی ثبت نشده بود، و البته با منقضی شدن توکن بورسی، صورتهای مالی این نشر معظم در کدال به اطلاع مردم نرسیده بود.
با طولانی شدن تاخیر و مشکلات بسیار دیگر، همه این موارد نیاز به پیگیری ویژه و اقدامات طاقت‌فرسا داشت که نزدیک به نهایی شدن است و انتشار آنها به شفافیت کمک جدی می‌کند.
سال گذشته سعی کردیم بدون سروصدا به امورات زیرساختی بپردازیم. امسال، سال تصمیمات سخت برای ساختن انتشارات علمی و فرهنگی مبتنی بر علم، خلاقیت و تعهد انقلابی است.
صمیمانه از همه بزرگوارانی که دغدغه محتوای عمیق دارند دعوت می‌کنم در حد توان خود به انتشارات کمک کنند.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است