پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۹ ثبت شده است

نقل قول

پروانه مدار خود...

 
فاطمه پروانه مدار خودش بود                           منحصرا تحت انحصار خودش بود
فاطمه مخدوم خویش و خادم خویش است          کعبه خود بود و پرده دار خودش بود
نان کسی بر لبش حلال نباشد                      فاطمه هر روز نان بیار خودش بود
روح خودش را گرفت و در تن خود ریخت             خلقت زهرا در اختیار خودش بود
گفت انا من فاطمه، فاطمه منی                     فاطمه پس سالها کنار خودش بود
اینکه ولایت چنین به نام علی شد                  کار علی هم نبود، کار خودش بود
هیچ زمان رو نزد به غیرت شمشیر                    تکیه زهرا به ذوالفقار خودش بود
نه که بخواهد نبی مقام بگیرد                       بوسه به دست تو افتخار خودش بود
نیست عجب گر علی به خاک تو افتد               چون که مزار تو، مزار خودش بود
 
* این شعر در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در سال 89 توسط حاج منصور خوانده شده است.
 
 
 
 

 
 
نقل قول نقل قول

زن آری! زن نه!

 
باید حراست از حقوق و ارزش‌هاى زن را مورد تأکید قرار داده، در معیارهاى کنونى آن - که ساخته‌ دست و پندار همین نظام سلطه است - تجدید نظر کنیم؛ و زن را جداً از وسیله‌اى براى التذاذ - که فرهنگ سلطه‌ غرب عملاً بر او تحمیل کرده - رها سازیم. زن یک عالِم، یک سیاستمدار، یک مدیر، یک شخصیت برجسته و برتر از همه یک همسر و یک مادر آرى، اما یک وسیله براى کامجویى و سرگرمى نه. این است آنچه خواهد توانست به نیمى از بشریت هویت و شخصیت حقیقى‌اش را اعطاء کند؛ و خانواده را بنیانى ماندگار و مقدس ببخشد. اینها پیام‌هاى انقلاب ماست؛ نه فقط به آنان که گوش خود را آماده‌ شنیدن نگه داشته‌اند، بلکه به همه‌ آنان که مى‌توانند حجاب‌هاى شنیدن را کنار زنند و به قضاوت عادلانه روى آورند.
 
بیانات آیت الله خامنه‌ای در زمان ریاست جمهوری در سازمان ملل ( سال 1366)
یادداشت

خواب میرحسین موسوی!

پریشب توو خواب میرحسین موسوی رو دیدم. برای خودم خیلی مایه تعجب بود، چون اصلا این چند روز وقت فکر کردن به این چیزا رو نداشتم. نه اینکه پیگیر حوزه سیاسی نباشم اما چند روزی بود که فرصت نمی‌کردم به این مسائل برسم.
من فقط خوابم رو تعریف می‌کنم، تعبیر از شما:
کنار میرحسین موسوی بودم با چند نفر دیگه، یادم نیست در مورد چی صحبت می‌کردیم اما همین که میرحسین می‌خواست باز هم ادعا کنه که هنوز اون جنبش 25 خرداد 88 کاملا حمایتش می‌کنن. بهش گفتم که آقای موسوی، دیگه خبری از اون همه حامی نیست، طرفدارانت خیلی کم شدند! گفت امکان نداره و...
به اطرافیانش گفتم آخه شماها چرا به آقای موسوی دروغ میگید؟ واقعیت رو بهش بگید تا خودش تصمیم بگیره! برگشتم به سمت میرحسین و گفتم آقای موسوی من خیلی‌ها رو می‌شناسم که دو آتیشه طرفدارت بودند اما الان دیگه نیستن، حالا به هر دلیلی؛ مخصوصا بعد از حوادث عاشورا. یه نگاهی بهم کرد که نمی‌تونم با واژه‌ها توضیح بدم فقط در همین حد بدونید که انگار حرفم رو باور کرد و از اطرافیانش شاکی شد!
 
 
یادداشت

نبخشیدن گنه باشد...

امشب هم دوباره شب خوندن کمیل شد. اللهم انی اسألک برحمتک التی وسعت کل شی... نمیدونم چرا همیشه شروع با رحمت و رحمان و رحیم است. ضمنا بلافاصله وسعت کل شی. شاید به خاطر همین میگن کمیل روزی رو زیاد میکنه... و بنور وجهک الدی اضاء له کل شی یا نور یا  قدوس. آری، به نور وجه تو همه چیز روشن میشه یا نور.
 
اللهم اغفرلی الذنوب التی تهتک العصم... اللهم اغفرلی الذنوب التی تنزل النقم اللهم اغفرلی الذنوب التی تغیر النعم اللهم اغفرلی الذنوب التی تحبس الدعاء اللهم اغفرلی الذنوب التی تنزل البلاء خدایا، ببخش گناهانی رو که باعث نازل شدن سختی‌ها، تغییر کردن نعمت‌ها، حبس شدن دعاها، نازل شدن بلاها میشه. دیدید وقتی آدم کم میاره چی میگه؟ اللهم اغفرلی کل ذنب اذنبته و کل خطیئته اخطأتها ببخش همه رو! تا کی یکی یکی بیام گناهام رو بشمارم؟ مگه تمومی داره، باید بگم که خدایا همه رو یک جا ببخش که:
 
گنهکاری گنه کرد و پشیمان شد ز کردارش / گنهکار پشیمان را نبخشیدن گنه باشد