پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۰ ثبت شده است

یادداشت

هماهنگی فعالان فضای مجازی به برکت تشریف‌فرمایی حضرت آقا به کرمانشاه

شبکه خبری اجتماعی افسران روزهای خوبی را سپری می‌کند. این روزها به یمن قدوم مبارک مقام عظمای ولایت به استان کرمانشاه، فعالان فضای مجازی این استان و دیگر استان‌ها، «افسران» را محلی برای همکاری و هماهنگی بیشتر یافته‌اند و از طرف دیگر به دلیل نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، ارتباط مردم با خادمین خودشان در افسران بیشتر شده است.
برای همکاری بهتر و توزیع مطالب وبلاگ‌ها در سطحی گسترده‌تر، دوستان بنده در افسران تصمیم گرفتند تا ابزاری برای وبلاگ‌ها طراحی کنند تا اخبار محتواهای تولیدی سفر آقا در وبلاگ‌ها بیشتر دیده شود.
برای این کار لازم است کد html موجود در صفحه ابزارهای افسران را در وبلاگ خود اضافه نمایید.
همچنین می‌توانید پوسترهای مسابقه پیامکی و دعوت به فعالیت در افسران برای هماهنگی بهتر سفر مقام معظم رهبری را در وبلاگ‌های خود منتشر نمایید.
البته این تصاویر برای دریافت راحت‌تر کسانی که اینترنت با سرعت بالا ندارند، کم‌حجم بارگذاری شده است. دوستانی که تمایل به چاپ این پوسترها دارند، می‌توانند ایمیل خود را ارسال نمایند تا نسخه باکیفیت‌تر برایشان ارسال گردد.


[gallery link="file"]

 

نقل قول

من و جدایی از دلبرم خدا نکند

سحر برای دلم فرصتی مناسب بود             که گفته یار دل من ز دیده غائب بود
مرا به حال خودم وانمی‌گذاری هیچ             کدام لحظه‌ی عمرم بدون صاحب بود
کدام روز گذشته ز عمر شیرینم                  که مخفی از نظرم آن جمال جاذب بود
امامِ حاضرِ من غائبت نمی‌خوانم                 شبانه روز نگاهت مرا مراقب بود
من و جدایی از دلبرم خدا نکند                   که بود آنکه همیشه مرا مواظب بود
چنان به دیده مردم سفارشم کردی            که گویی از تو به من احترام واجب بود
به احترام تو هم که شده غلام شما           چه خوب بود که بر نفس خویش غالب بود
گذشته‌های نه چندان گذشته از شهدا        هماره در نظرم خاطرات جالب بود
شبانه روز از آن لحظه‌ای که یادم هست       به کربلای دلم ذکری از مصائب بود
همیشه کنج تنورِ دلِ مسلمانم                  به گوش خسته دل روضه‌های راهب بود
برای ناحیه خواندن همیشه عاشوراست      برای هر که مجنون حسین طالب بود


 

* این شعر توسط حاج منصور در تاریخ 19 مهر 90 خوانده شده است.

* منبع: دوستداران حاج منصور

 

یادداشت

آیا مردم رفتارهای دوگانه را می‌پذیرند؟

فضای سیاسی کشور در چند ماه اخیر متفاوت از قبل شده است. سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی برخلاف توصیه‌های رهبری به شدت در فضای سیاسی رسانه‌ای کشور فراگیر شده و رفتار قبیله‌ای در آن اوج گرفته است.
به طور مثال در قضیه اختلاس اخیر، پس از اینکه خاوری، مدیر بانک ملی از کشور خارج شد، خبرهایی منتشر شد از اینکه خانواده او در کانادا زندگی می‌کنند، عکس‌هایی منتشر شد از پسر ایشان با پرچم شیر و خورشید ایران، اعلام وفاداری خاوری به ملکه الیزابت با در دست گرفتن انجیل و ...
بدون اینکه صحت و سقم این خبرها را تکذیب یا تأیید کنم و ذکر این نکته که واقعا نمیدانم در چه حد کدام خبر صحیح است، سؤالی برایم پیش آمده است:
سؤال این است که آیا در تمام مدتی که خاوری، رئیس بانک ملی ایران بود، این انحرافات بود یا خیر؟ آیا دوستانی که این خبرها را منتشر می‌کنند از قبل اطلاع داشتند یا ظرف همین یکی دو هفته این همه خبر در این مورد کشف کرده‌اند؟ اگر از قبل بوده، چرا خاوری رئیس بانک ملی بود؟ اگر هم طی همین یکی دو هفته این همه خبر کشف شده، آیا برای مردم باورپذیر هست یا خیر؟
هر چه باشد بانک ملی ایران، بزرگترین بانک جهان اسلام است و باید حساسیت از سوی مسئولین بیشتر باشد. آیا گماردن چنین شخصی با این همه انحرافات و نگه داشتن آن توجیهی داشته؟ دلیل سکوت رسانه‌هایی که حالا هر روز چند خبر منتشر می‌کنند چیست؟

 

ناگفته نماند که آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، در تاریخ 30 شهریور ماه (یعنی همین 10 روز قبل) به رسانه‌ها هشدار دادند که راجع به اخباری که هنوز قوه قضاییه راجع به آن اطلاع دقیقی ندارد و یا رأیی صادر نکرده است، اظهار نظر نکنند. ایشان فرمودند با این کار رسانه‌ها، ممکن است قوه قضاییه وقتی می‌خواهد قانون را اعمال کند، متهم به سیاسی‌کاری شود.