پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

دیدن یار میسر شده جانا...

به فضل الهی روز جمعه عازم سفر حج عمره هستم.  

شاکرم حضرت دلدار صدا کرده مرا                    شاکرم بهر خودش یار جدا کرده مرا

از کجا لطف خدا شامل حالم شده است              گوییا یار سفر کرده دعا کرده مرا

بعد از حلالیت، دعا کنید که مانند سفر 6 سال گذشته، حسرت قلت توفیق در استفاده از این سفر معنوی را نخورم.

اخلاص مثل چمران!

چند روز پیش به تماشای فیلم سینمایی «چ» رفتم. حرف‌هایم در  رابطه با بیان حوادث انقلاب برای نسل سوم را در قبلا در این پست زده‌ام و تکرار مکررات نمی‌کنم. اما نکته‌ای که حین فیلم به آن فکر می‌کردم این بود که اگر این انقلاب هیچ چیز نداشت، فقط به دلیل اخلاص شهید چمران در همین دو روز زندگی‌اش که در فیلم به تصویر کشیده شده، هیچ کسی حق توهین به این انقلاب را ندارد و هیچ مسئولی هم حق انحراف از این مسیر و یا کوتاه آمدن و در جا زدن ندارد.

پست مدرنیسم و مدیریت

مکتب پساساختارگرایی با دست شستن از هرگونه داعیه‌های ساختارگرایی در خصوص عینیت، قطعیت و جامعیت و کنار گذاشتن و در نهایت نفی و طرد این قبیل داعیه‌ها، راه تازی را در برابر تحقیقات و پژوهش‌های علوم اجتماعی و انسانی گشود.

بسترها و پایه‌هایی که پساساختارگرایی در عرصه‌های مختلف به وجود آورده بود، در واقع راه را برای ظهور و سربرآوردن جریان نیرومند و چالش‌برانگیز دیگری فراهم ساخت که پساساختارگرایی را تحت الشعاع قرار داد: پست مدرنیسم.

در این ارائه سعی کرده‌ام با معرفی مکتب پست مدرن از دید مشاهیر این مکتب، نگاهی هم به چگونگی حضور این تفکر در سازمان‌ها و در واقع «مدیریت سازمان» با استفاده از دیدگاه‌های پست مدرن داشته باشم.

فایل ارائه «پست مدرنیسم و مدیریت» را می‌توانید از اینجا دریافت نمایید.