کسی که عقل ندارد، ادب ندارد؛ کسی که همت ندارد، مروت ندارد و کسی که دین ندارد، حیا ندارد. خردمندی موجب معاشرت نیکو با مردم است و به وسیله عقل سعادت هر دو عالم بدست می‌آید.
امام حسن مجتبی علیه السلام
پژوهشگر را دنبال کنید پژوهشگر را دنبال کنید

بایگانی

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

برای درک مشتری و شناخت نیازهای او و یا به عبارت دیگر گوش فرا دادن به صدای مشتری، روش‌های متفاوتی وجود دارد. از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. بررسی بازار
  2. بررسی روندهای صنعت/ بازار از این رو که این روندها شکل دهنده انتظارات آینده مشتریان هستند.
  3. گروه‌های پانل که بازخورد کیفی بسیار خاص فراهم می‌آورد.
  4. بررسی افراد غیرمشتری که محصولات رقبا را ترجیح می‌دهند.
  5. بررسی مشتری از طریق فرم‌های بازخورد، پرسشنامه‌ها و مصاحبه‌ها.

 

QFD ابزاری برای انتقال صدای مشتری به فرآیند طراحی و توسعه محصول

نویسنده: علیرضا منصوری، شماره 3 فصلنامه شیخ بهایی، بهار 1382

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۱:۴۰
قاسم صفایی نژاد


به گزارش روابط عمومی ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه، شماره چهاردهم مدیریت رسانه با مقالاتی در خصوص «مدیریت رسانه» منتشر شد.

از جمله مطالب شماره چهاردهم «مدیریت رسانه» می‌توان به «رسانه‌های جدید و جامعه اطلاعاتی؛ ارزیابی فعلی و چشم انداز آینده»، «رویکرد جامعه دانش‌محور در تبیین علم روان‌شناسی رسانه» و «صدای آمریکار در دوران پس از جنگ سرد» اشاره کرد.

سرمقاله شماره چهاردهم «مدیریت رسانه» با عنوان «گذار رسانه از ساخت درختی با ساحت ریزوم یا ساقه زمین» توسط دکتر محسن سلگی، دکتری اندیشه سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی نوشته شده است.

«دکتر مریم حق شناس»، «حجت‌الله عباسی»، «شهرام زین العابدینی»، «هادی البرزی» و «نازیلا شفیعیان» مقالات این شماره از نشریه را به رشته تحریر درآورده‌اند.

همچنین «حسن میثمی» در یادداشتی ویژه با عنوان «پنج اقدامی که قبل از ملی شدن شبکه اطلاعات باید انجام شود» به بررسی این موضوع پرداخته است.

در پایان نیز گزارشی از پیام رسان‌های موبایلی و رسانه‌های اجتماعی در سال 2015 به انگلیسی منتشر شده است. این گزارش توسط مؤسسه پژوهشی pew منتشر شده است که در این ماهنامه بازنشر می‌شود.

«مدیریت رسانه» در بازه زمانی ماهنامه و به مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی مهدی قمصریان و سردبیری قاسم صفایی نژاد منتشر می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت اشتراک نیم‌بهای نشریات در سایت eshterak.ir عضو شده و یا برای خرید تک‌شماره نشریه با رایانامه info@mediamanagement-mag.ir و یا شماره پیامک ۵۰۰۰۱۲۶۷ تماس حاصل نمایند.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۱۳:۲۴
قاسم صفایی نژاد

آزادی و بازی دو نیاز اساسی کودک است که بی توجهی به آن خطرات تربیتی بسیاری را به دنبال دارد. کودکان دلایل ما را برای محدود شدن در آزادی و محروم شدن از بازی درک نمی کنند. ما باید از هر راه ممکن، زمینه بازی و آزادی را برای آنان فراهم کنیم.

 

من دیگر ما، جلد اول، صفحه 53

نویسنده: محسن عباسی ولدی

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۱:۳۲
قاسم صفایی نژاد

این روزها از بسیاری از فامیل و دوست و آشنا می‌شنویم که تشرف یافته‌اند به زیارت اربعین امام حسین علیه السلام. زیارتی که یکی از نشانه‌های مؤمن است و توصیه‌های فراوان راجع به آن شده است. حتما تمامی شیعیان دلشان می‌خواهد که اربعین به زیارت حرم امام حسین علیه السلام مشرف شوند؛ برخی بسیار مشتاق هستند و برخی کمتر اما به هر حال همه این حس را دارند و کسانی که نرفته‌اند حتی شده ذره‌ای این حسرت را دارند.

اما دو نکته نباید فراموش شود:

یکی اینکه آیا سفر جسمانی فقط مهم است؟ سفر جسمانی قطعا مهم است اما فقط سفر جسمانی مهم نیست. می‌شود کربلا رفت و حسینی نشد و می‌توان کربلا نرفت و حسینی شد. 

نکته دیگر اینکه آیا آمادگی سفر را در خودمان ایجاد کرده‌ایم؟ برای خود من پیش آمده که سال‌ها مشتاق زیارت مدینه و بقیع بودم ولی بعدش همیشه می‌گفتم ای کاش خودم را بیشتر آماده کرده بودم که وقتی مشرف شدم، استفاده بهتری بکنم. 

همیشه حسرت در نرفتن نیست، برخی وقت‌ها در رفتن و درست استفاده نکردن است.

چه می‌دانیم که قرار است چند بار توفیق زیارت قبور ائمه علیهم السلام را پیدا کنیم؟ برخی وقت‌ها یک سفر، تنها فرصت در کل عمر می‌تواند باشد. پس بهتر است از خدا بخواهیم که در بهترین زمان ممکن به زیارت برویم؛ زمانی که بتوانیم استفاده مناسبی از زیارت داشته باشیم. اگر هر سال می‌توانیم استفاده بکنیم چه بهتر که هر سال زیارت برویم اما اگر اینگونه نیست در سال یا سال‌هایی برویم که بتوانیم به خدا نزدیکتر شویم. به نظرم بهتر است همه تلاشمان را بکنیم و آن را به خدا بسپاریم، که:

ما بی‌سلیقه‌ایم، تو حاجات ما بخواه                  ور نه گدا مطالبه آب و نان کند

 

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۳:۰۸
قاسم صفایی نژاد