همراه کردن مخاطبان با خود، یکی از اصلیترین مأموریتهای رسانهها به شمار میرود. رسانهها بدون تأثیر بر فکر یا رفتار مخاطبان هدف، رسانهای زنده نیستند و فقط شمایل یک رسانه را دارند. جریانسازی یکی از اهم کارهایی است که یک رسانه میتواند برای رسیدن به این مقصود، انجام دهد. نگارنده در این مقاله با ارائه تعریف «جریانسازی» و «رسانههای اجتماعی» به صورت خلاصه، به ارائه ابعاد مختلف جریانسازی و تاکتیکهای آن میپردازد؛ «جنگ روانی»، «شایعه»، «انگارهسازی»، «اقناع» و «کمپین» از جمله تکنیکهای جریانسازی است که در این مقاله بدان پرداخته شده است. پژوهشگر سعی کرده است در سراسر مقاله از زاویه «رسانههای اجتماعی» به موضوع بنگرد.
واژگان کلیدی
جریانسازی، فضای مجازی، رسانههای اجتماعی
این مقاله در شماره ۲۶ ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه منتشر شده است. نسخه الکترونیک این ماهنامه را میتوانید از اینجا خریداری نمایید.