پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

عصر امروز در دیدار دانشجویی با رهبر معظم انقلاب حضور داشتم. دیداری که تندترین نقدهای ممکن البته با نگاهی دلسوزانه نسبت به ارکان حکومت ایراد شد. نقدهایی که البته گاهی با راهکارهای عاقلانه و پیشنهادهای عملیاتی هم همراه بود. رهبر معظم انقلاب با روی گشاده و تبسمی پدرانه و گاهی با بغضی اندک تمام صحبت‌های دانشجویان را شنیدند. دانشجویانی که به قول ایشان حتما نماد همه تفکرات موجود در دانشگاه نبودند اما در نقد کم نگذاشتند. نقد آنها نه تنها سهمی را به دولت اختصاص داد، بلکه شورای نگهبان، سپاه،‌ قوه قضاییه، صدا و سیما، مجلس، نهادهای زیرمجموعه و منتصب رهبری و حتی دفتر رهبری را نیز شامل شد.

بازگویی این دردها در حضور مسئولین، خود می‌تواند تسکین دهنده باشد، زیرا همانطور که ایشان فرمودند حتما اثربخش خواهد بود و اینطور نیست که حرفی گفته شود و تمام شود. هر چند که برخی از این نقدها درست نباشد و در عین نادرست بودن، آن مسئول برای پاسخگویی عذری بجا داشته باشد.

ای کاش مسئولین سه قوه دیگر و سایر مدیران ارشد حاکمیتی و دولتی نیز نقدهای مردم را چنین صریح و صمیمانه بشنوند بی‌آنکه به آنها انگ‌های گوناگون بزنند تا هم فاصله قدرت بین مسئولین و مردم کمتر شود و هم اعتماد مردم به نظام بیشتر شود.

------------------------------------

پ.ن: آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری، نقد با شجاعت تمام و البته نقد علاج‌جویانه، مبارزه با نظام سلطه، مبارزه برای رسیدن به آرمان و عدم یأس در فاصله زمانی رسیدن تا آرمان نکاتی بود که ایشان به دانشجویان توصیه کردند.

 

حُسن تو همیشه در فزون باد           رویت همه سال لاله‌گون باد

هر سرو که در چمن برآید                 در خدمت قامتت نگون باد *

* حافظ

 

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۳)

حوری دخت ۱۸ خرداد ۹۶، ۰۰:۲۸
سایه ات کم نشود از سرما حضرت یار.
خیلی خوب بود سخنرانیشون 😍
آقاگل ۱۸ خرداد ۹۶، ۰۲:۱۷
امید دارم روزی برسد که نشریات دانشجویی جایی شود برای انتقاد. همانطور که طبق قوانین نشریات این باید باشد. طبق قوانین کانون نشریات دانشگاهی نهایت اتفاق تعلیق نشریه و امتیاز آن است. تا مادامی که نشریه فوق شاکی خصوصی نداشته باشد و به کسی توهین نکرده باشند. 
قانونی که فقط یک نوشته است. و توی این سال ها شاهد این بودم که چطور به خاطر یک انتقاد ساده  افراد رو اخراج میکردند. و اجازه انتقاد نبود. 
امیدوارم روزی این مورد رو لااقل داخل دانشگاه ها ببینیم.

نون. الف ۴ تیر ۹۶، ۰۷:۳۳
به نام خدا 
سلام و ممنون از مطلب.
من هم در دیدار دو سال پیش شرکت کردم :) ولی امسال شور و حال دیدار دانشجویی خیلی متفاوت بود . و البته خوب و به جا متفاوت بود. 
قاسم صفایی نژاد: ۱۰ تیر ۹۶، ۱۱:۴۶
سلام
موفق باشید :)