پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

نکاتی در مورد «بلاگ بیان»

از ظهر روز سه شنبه ۲۶ تیر ماه تا جمعه ظهر دسترسی به پنل مدیریتی وبلاگ من به خاطر خطایی در سرور داخلی بلاگ بیان قطع شده بود. صفحه اصلی وبلاگ هم بالا نمی‌آمد، اما صفحات داخلی آن بدون ایراد کار می‌کرد.

بعدازظهر سه شنبه نگران از تجربه تلخی که کاربران از بلاگفا دارند، فکر می‌کردم کل وبلاگم از دسترس خارج شده است و شاید اطلاعات پریده باشد. در بخش «تماس با بیان» هم پیام گذاشتم اما احتمالا می‌دانید که «بیان» خیلی دیر پاسخگو است نسبت به اینگونه پیام‌ها و بعضا دو هفته یا بیشتر هم طول می‌کشد.

شب که فهمیدم صفحات داخلی کار می‌کند، کمی خیالم راحت شد که اطلاعات از بین نرفته است. چهارشنبه صبح شماره تلفن پاسخگویی بیان را از یکی از دوستان گرفتم و با بیان تماس گرفتم. شاید بدرد شما هم بخورد: ۶۱۵۳-۰۲۱

متاسفانه با اینکه خطای خاصی نبود اما حدود ۷۲ ساعت طول کشید تا این وبلاگ بازگشت و دسترسی من به پنل مدیریتی باز شد.

حتما همه ما کاربران بیان، قبلا از سایر سرویس دهنده‌های وبلاگ ایرانی استفاده کرده‌ایم و متفق القول هستیم که بلاگ بیان بهترین سرویس ایرانی است و به دلیل حمایت از سرویس‌های وطنی بلاگ بیان را به امثال بلاگر یا وردپرس ترجیح داده‌ایم؛ اما این نافی حق مطالبه ما از مسئولین بیان برای پاسخگویی سریع‌تر و شفاف‌تر و البته پیشرفته‌تر کردن امکانات بلاگ که چند سالی است با سرعت کمی انجام می‌شود نیست.

امیدواریم دوستان تلاششان را بیشتر کنند و اگر در این اوضاع بد اقتصادی، به دلیل مشکلات مالی بسیاری از امور توسعه‌ای را متوقف کرده‌اند، به کاربران‌شان اعتماد کنند و شفاف سازی نمایند. شاید کاربران ابراز آمادگی کردند که برای برخی امکانات، مانند امکانات اختیاری هزینه بپردازند و از نظر مدیریتی هم سرمایه‌گذاری به صرفه شود.

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۹)

آسـوکـآ ۲۹ تیر ۹۷، ۲۰:۰۳
من همیشه از سرویس دهنده ایرانی استفاده کردم
اول بلگفا بعد پرشین بلاگ و حالا هم بیان
بخشی از انوشته هام تو جفت سرویس های قبلی از دست رفت
امیدوارم بیان این مکان رو فراهم کنه که بتونیم یه آرشیو متنی از وبلاگمون تهیه کنیم که اگر اینجا هم دستخوش تغییراتی مثل بقیه سرویس دهنده ها شد حتی اقل دستمون خالی نمونه.
قاسم صفایی نژاد: ۲۹ تیر ۹۷، ۲۰:۰۶
در همین پستم، لینک شده به پست دیگرم که اونجا توضیح دادم. بعد از بلاگفا من بلاگر (بلاگ اسپات) بود و بعدش هم با دامنه شخصی استفاده از نرم افزار وردپرس رو تجربه کردم. از وردپرس به بیان آمدم به دلیل حمایت از محصول با کیفیت ایرانی.
بیان امکان خروجی از پست‌ها را داره اما نظرات و لینک‌های درون پست و ... حفظ نمیشه به گمانم. یه خروجی کامل مثل وردپرس یا بلاگر اگه باشه به نظرم خیلی خوبه. نباید بخاطر نگران کوچ کاربران، چنین امکان مهمی رو از اونا دریغ کرد.
چوگویک ... ۲۹ تیر ۹۷، ۲۰:۳۶
در دیر پاسخ دادن بیان شکی نیست
ولی احتمالا چون عیب سراسری نبوده طول کشیده تا بتونن بگردن علت رو پیدا کنن من هر روز چک کردم وبلاگم رو و فقط یک بار به مدت چند دقیقه برام پیام خطا اومد و سریعا هم درست شد 
قاسم صفایی نژاد: ۲۹ تیر ۹۷، ۲۰:۴۳
عیب اگه سراسری نباشه، دیر متوجه میشن. اگه بهشون خبر بدیم که متوجه بشن، علت یابی نباید طول بکشه.
تقصیر دوستان نبود. در مکالمات حسم این بود نیرو کم دارند احتمالا. 
چوگویک ... ۲۹ تیر ۹۷، ۲۰:۴۷
البته شما چون دامنه هم خریدین شاید کار سخت تر شده :) البته من زیاد سردر نمیارم حدسه فقط
مرتضا دِ ۳۰ تیر ۹۷، ۱۰:۱۲
بالاخره شد؟
نفس عمیق بکش دکتر :)
قاسم صفایی نژاد: ۳۰ تیر ۹۷، ۱۰:۱۸
:)
حامد :) ۳۰ تیر ۹۷، ۱۲:۴۲
پیشرفت امکانات بیان انگاری اصلا کاملا متوقف شده!
باید یه مطالبه عمومی توسط تموم کاربر‌ها انجام بشه.

قاسم صفایی نژاد: ۳۰ تیر ۹۷، ۱۳:۱۵
اینکه روش مطالبه چی باشه هم مهمه. چون بالاخره کلی زحمت کشیدند و بهتر از سایر سرویس‌دهنده‌های ایرانی هست. اما توقع واقعا به‌روز رسانی مستمره.
saeede sa ۱ مرداد ۹۷، ۰۰:۳۰
امیدوارم بلایی سر وبلاگا نیاد :((
قاسم صفایی نژاد: ۱ مرداد ۹۷، ۰۸:۰۴
ان شاء الله 
سسنی ۳۰ بهمن ۹۹، ۱۹:۵۲
سلام.راستش فکر میکنم بلاگ بیان خیلی سنگ دله که هزینه های کالاش رو بالا برده یعنی چی؟ یعنی چی که کاربران در خواست کردن هزینه ها بالا بره.ملت گشنه هن بلاگ بیان هزینه هارو بالا برده،آهای بلاگ بیان یه فکری به حال ما بکن که هزینه ی محصولاتت رو بالا میبری.کاربران خودشون میلیاردرن که میگن هزینه هارو بالا ببرین واقعا؟
قاسم صفایی نژاد: ۳ اسفند ۹۹، ۰۸:۲۹
سلام. بحث میلیاردی ندارن کاربران. میگن مثلا در حد یه کرایه تاکسی کمتر دادن در ماه، هزینه بیان رو بالا ببریم که توسعه پیدا کنه.
Clavon Condo Brochure ۱ شهریور ۰۰، ۰۸:۰۰
جمیل جدا
مسعود کوثری ۲۴ ارديبهشت ۰۱، ۱۶:۵۸
قاسم جان من دستم خورد قالب وبلاگم پاک شده و نسخه پشتیبان هم نداشتم :(
ایمیل جواب نمیدن، تلفنشونم که کلا قطعه !
شما از چه طریقی باهاشون ارتباط گرفتین ؟
قاسم صفایی نژاد: ۲۶ ارديبهشت ۰۱، ۱۷:۳۷
سلام آقای کوثری. من باهاشون تماسی نگرفتم. اونا خودشون پیام دادن بعد از پویش.