مهارت های اجتماعی در ارتباطات میان فردی
کسی دارای مهارت اجتماعی است که با دیگران طوری ارتباط برقرار کند که بتواند به حقوق ، الزامات ، رضایت خاطر و یا انجام وظایف در حد معقولی دست یابد ؛ بی آنکه حقوق ، الزامات ، رضایت خاطر یا وظایف دیگران را نادیده بگیرد و در عین حال بتواند در این موارد مبادله ای باز و آزاد با دیگران داشته باشد .
یک کتاب عملیاتی که می تونید فصل به فصل اون رو در زندگی خودتون انجام بدید و تاثیرات اون رو در پیشرفت ارتباطات میان فردی خودتون ببینید . کتاب حاوی نکاتی است که باعث می شود ارتباطات میان فردی ما تبدیل به یک ارتباط ماهرانه و مهمتر از آن آگاهانه تبدیل شود . شاید برخی از نکات کتاب رو در ارتباطات روزمره خودمون انجام میدیم اما خیلی از اونها آگاهانه نیست . با آگاه شدن از اونا می تونیم میزان دستیابی به اهدافمون طی ارتباطات روزمره مون رو بسنجیم .
این کتاب شامل 12 مهارت به ترتیب زیر است :
ارتباط میان فردی : مدل مهارتی ؛ ارتباط غیر کلامی ؛ پاداش و تقویت ؛ پرسش ؛ بازگرداندن ؛ آماده سازی و خاتمه ؛ توضیح دادن ؛ گوش دادن ؛ افشای خود ؛ نفوذ ، ابراز وجود ؛ تعامل در گروهها و رهبری.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.