پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

 
سلام
 
با تشکر از علی که منو به این بازی دعوت کرد . هر چند که دغدغه اصلی من در این وبلاگ کارهای فرهنگی است اما با نظر به اینکه انتخاباتی در پیش داریم که فضای دو فکر فرهنگی متفاوت در آن به چشم می خورد لازم دونستم این دعوت رو پاسخ بگم و از آقای خاتمی 3 سوال بپرسم . هر چند که عقیده دارم طرح این سوالاتِ بسیار از سوی اشخاص مختلف بیشترین کمک به آقای خاتمی برای تنظیم سخنرانی های انتخاباتی خود است ؛ اما مثبت فکر می کنم و می پندارم که آقای خاتمی واقعا تغییر می کند و بین حرف و عملشان تفاوتی حاصل نمی شود تا آرای مردم را جمع کند !
 
سوال اول – آیا شما واقعا به مردم سالاری دینی پایبندید ؟
یادم هست که بسیار می گفتید : «زنده باد مخالف من». این را به فال نیک گرفتیم ؛ اما به محض اینکه تفکری متفاوت(نه حتی مخالف) با تفکر شما، تفکر خود را بیان می کرد از سوی رسانه های بی شمار شما با واژه هایی مثل خشونت طلب، تروریست، چماقدار و ... تعریف می شد . یا وقتی مردم به تفکر شما رای دادند ، رسانه های شما مردم را به صفت های باهوش و فهیم مورد خطاب قرار می داد ولی وقتی به تفکری غیر از شما روی آوردند مردم تبدیل به لشکر قابلمه به دست شدند !! ( که نمونه اخیر آن را در سفر رئیس جمهوری به یزد دیدیم). آیا واقعا مردم ما اینگونه اند که به خاطر نهار به استقبال کسی می روند که طرز تفکر او را نمی پسندند؟ چرا در این سه سال و چند ماه به رای مردم احترام نگذاشتید و پیوسته به نماینده مردم توهین کردید ؟
 
سوال دوم – شما در پایان 8 سال ریاست جمهوریتان گفتید که عده ای نگذاشتند کار کنید !!! آیا به این اعتقاد ندارید که بزرگترین قدرت ، قدرت خداست و پس از آن قدرت ملت ؟ به راستی چه کسانی نگذاشتند شما کار کنید؟
حتی اگر به این دو قدرت اعتقاد ندارید، چه تضمینی وجود دارد که این بار آن عده بگذارند شما کار کنید؟ آیا آمده اید که دوباره برای مردم فرصت سوزی کنید؟ که دیدیم چگونه فرصت خوبی را که در 2 خرداد 76 برایتان پیش آمد با مدیریت غلط خود به تهدید تبدیل کردید؛ و فرصت به جای اینکه صرف مردم شود تبدیل به فرصت کسانی شد که با جمهوری اسلامی مردم ایران عناد داشتند.
 
سوال سوم – صحبت های جدیدی از شما می شنویم: پاسداری از آرمان های انقلاب، فرهنگ شهادت، دفاع از ولایت فقیه و ... . آیا باور کنیم که با آمدن دولت نهم و احیای گفتمان امام (ره) و رهبری شما طرفدار این مباحث شدید؟ یا باز هم مثل اکثریت موارد دوستان نزدیکتان برایتان تصمیم گرفته اند که با این صحبت ها، آرای مردم را به دست آورید؟ اگر جوابتان گزینه اول است باید دولت نهم را به خاطر کار فرهنگی قوی اش تحسین کرد، و اگر پاسختان گزینه دوم است توصیه ای دوستانه برایتان دارم که هنر تصمیم گیری خود را افزایش دهید تا دیگران به جای شما تصمیم نگیرند.
 
هیچ کس رو به این راه کج ( به قول علی ) دعوت نمی کنم !!ضمنا نظر خواهی این پست رو فعال گذاشتم که هر کس در حد شخصیت خودش نظرش رو بنویسه .

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۱۳)

امین آزاد ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۲۳
موفق باشی
هیسسسسسسسس(سکوت) ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۲۳
فکر میکنم در زمینه سیاست اونقدرا که باید نمی دونم اما تا جایی که میدونم موافقم
..مرسی ..امیدوارم برای دومین بار اکثریت انتخاب درستی بکنند ;)
سکوت ممتد ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۲۴
به نظرم از این بابا خیلی بیشتر از اینها بشه سوال پرسید!!! D:
ava ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۲۵
salam...
yadame gofti be elate bizarfiyati baziya....
in post ro hazf kardi!!!
rasti man az baziye siyasat kheyli badam miyad....
va nazari nadaram
movafagh bashi
صفایی‌نژاد ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۲۷
سلام آوا
آره حذف کرده بودم ، ولی به دلیل اصرار علی ( که منو دعوت کرده بود ) دوباره گذاشتم این پست رو . این جمله هم اضافه کردم که هر کس در حد شخصیت خودش نظر بده که بعضی بی ظرفیت ها یه کم ملاحظه کنند و توهین به کسی نکنند
میثم ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۲۷
سلام قاسم جان.
ایمیلتو نداشتم تااین مطلب روبرات ارسال کنم .اگر مناسب دیدیش تو وبلاگت ازش استفاده کن.
آیا با قانون هشتاد بیست آشنا هستید؟
شاید چندین بار موضوع ۸۰/۲۰ را شنیده باشید، به نظر من ارزش دهها بار شنیدن و مطالعه را دارد، در متن زیر خلاصه ای از بحث ۸۰/۲۰ آورده شده است، امیدوارم کمال استفاده را ببرید.

در سال ۱۹۰۶ یک اقتصاددان ایتالیایی به نام ویلفر دو پارتو در حین تحقیق راجع به توزیع ثروت در ایتالیا متوجه شد که ۸۰% ثروت کشورش در دست ۲۰% افراد است، او ۲۰% بانفوذ و ثروتمند را، اقلیت مهم و بقیه ۸۰% جمعیت جامعه را اکثریت کم اهمیت نامید، بسیاری از محققان این پدیده را در امور تخصصی خود مورد بررسی قرار دادند و به نتایج مشابه جالبی رسیدند.

پیشتاز مدیریت کیفیت، دکتر ژوزف جورانکه در سال ۱۹۴۰ در آمریکا می زیست، یک اصل جهان شمول را شناسایی کرد و آن را به پارتو نسبت داد، او این اصل را اصل پارتو یا قانون ۸۰/۲۰ نامید.

قانون مذکور یکی از مفیدترین مفاهیم موجود در زمینه مدیریت و زندگی است، به مثال های زیر توجه کنید:

۸۰% سود شما مربوط به ۲۰% از محصولات یا خدمات شماست.

۸۰% بیماران دچار ۲۰% بیماری ها می شوند.

۸۰% انبار شما از ۲۰% لوازم شما پر است.

۸۰% تصادفات مربوط به ۲۰% جرایم رانندگی است.

۸۰% شاخص سهام نربوط به ۲۰% شرکت هاست.

۸۰% مشکلات پرسنلی سازمان شما مربوط به ۲۰% کارکنان است.

جمله طلائی:

۸۰% موفقیت شما مربوط به ۲۰% از فعالیت شماست.

ما اغلب افرادی را می بینیم که در تمام مدت کار می کنند، اما ظاهرا” کار زیادی انجام نمی دهند، اما انجام یک یا دو کار اصلی را به بعد موکول می کنند.

قاعده کلی ۸۰/۲۰ می تواند به عنوان یک یادآوری روزانه در خدمت شما باشد و به ما یادآور شود که ۸۰% زمان و انرژی خود را بر ۲۰% آنچه واقعا” مهم است متمرکز کنیم.

بدین منظور قبل از شروع هر کاری از خود بپرسیم: “آیا این کار در زمره ۲۰% مهم است یا ۸۰% کم اهمیت؟
دنیا ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۲۹
SALAM KHEILI MAMNOON KE BE BELAGAM SAR ZADID
VA NAZARE LOTFETOON BOOD KE TARIF KARDID
WEBLOGE SHOMA HAM BESYAR ZIBA VA POR BAR HAST
MOVAFAGH BASHID
خاتمی بودنت را این بار همه غنیمت داریم. ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۳۴
به خاتمی رای می دهیم چون:
خاتمی قیمت مسکن را 5 برابر نکرد .

خاتمی تورم را از 40 درصد عبور نداد.

خاتمی دریای خزر را به روسیه و آذربایجان نبخشید .

خاتمی همچون رضا شاه حتک حرمت زن ایرانی نکرد (درگیری های گشت ارشاد)

خاتمی صندوق ذخیره ارزی را به باد نداد.

خاتمی واردات را جایگزین تولید نکرد .

خاتمی دانشجویان را زندانی ، ستاره دار و محروم نکرد .( نفس دانشجویان در سینه هایشان خفه شده است تنها قشر خاصی به نام بسیج در دانشگاهها مانور می دهند. یادمان باشد که این بسیجی که امروزه خود را فدایی دولت می داند و کورکورانه تبعیت می کند با آن بسیجی که جان در طبق اخلاص نهاد و سینه سپر کرد و از دین و میهن و نوامیس دفاع کرد زمین تا آسمان فاصله دارد)

خاتمی تعصبات خود را به مردم تحمیل نکرد.

خاتمی مردم را دین گریز و بی اعتقاد نکرد.

خاتمی ازدواج جوانان را غیر ممکن نکرد .( وام صندوق مهر با ماهی 120 هزارتومان برای جوانی که پول ندارد قسطش را بپردازد یعنی خودکشی)
شما خواننده گرامی چرا به دکتر خاتمی رای می دهی؟
صفایی‌نژاد ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۳۵
سلام دوست عزیزی که به خاتمی رای می دهی ! چرا از کارهایی که خاتمی کرد هیچی نگفتی ؟ خیلی ها هم حرفای شما رو قبول دارند که خاتمی هیچ کاری نکرد!!!!
در مورد تک تک جملاتتون که به کنایه به دکتر احمدی نژاد گفتی هم پاسخ مناسبی ارائه می کنم اگه پاسخ شنو باشید و به قول خودتون متعصبانه و کورکورانه از خاتمی حمایت نکنید
احمد پاکزاد ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۳۶
جناب آقای صفایی
با سلام و احترام
آیا به سلامتی کارشناسی ارشد قبول شدی؟
امیدوارم شده باشی...
زنده باد مخالف من ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۴۱
سلام
دوست عزیزم در مورد زنده باد مخالف من سوال کردید ، لزومی ندارد که نام مخالفان را تک به تک بیان کنیم ، آن موقع باید نام تمام حامیان دولت را بشماریم ، آقای عزیز بجای بحث در مورد کار های کرده و یا نکرده آقای خاتمی ، به فکر این باشید که آقای احمدی نژاد چه کارهایی میتوانستند ولی نکردند . دوست خوبم شما به چه کار آقای خاتمی در 8 ساله ریاست جمهوریش خرده میگیرید ؟ آیا کسی که برای اولین بار تورم ایران را در حدود 10 درصد تثبیت کرد ، کسی که تحریم های علیه ایران را تعدیل نمود ، کسی که احترام گذاشتن به ایران و ایرانی را به تمام دنیا آموخت ، کسی که به تولید ملی ارج نهاد و .... شایسته تخریب است ؟
اما آقای احمدی نژاد کسی که تورم ایران را به 25 درصد رساند ، بیکاری را رواج داد ، تولید کنندگان را به مرز ورشکستگی کشاند ، احترام و عزت ایران را در جهان از بین برد نمونه این اتفاق قطع روابط مراکش با ایران ، حمایت کشور سوریه از امارات ، ادعای امارت برای جزایر ایرانی خلیج فارس و ..... آیا با این اوصاف انصاف است چنین آقای خاتمی را تخریب کنید ؟
باز هم به من سر بزنید
ستایش
http://khatami-khatami.blogfa.com/
کاکتوس ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۴۱
سلام
مناظره با یک مدعی
ممنون ممنون می شم سری بزنید و بخونید و نظر بدید
بای
یه دوست ۱۱ مرداد ۸۹، ۱۰:۴۲
از این که نوشتی و تو بلاگت گذاشتی ممنون
غیر از عبارت "رسانه های بیشمار شما" تو سوال اول از بقیه سوالات خوشمان آمد ;)