تبدیل شدن به یک مدیر جدید
«تبدیل شدن به یک مدیر جدید» نام کتابی از مجموعه کتابهای آموزشی دانشگاه هاروارد است که به عنوان «مشاور جیبی» برای چالشهای هر روزه مدیران، راه حل ارائه میدهد.
همانطور که از نام کتاب برمیآید، مخاطب آن افراد مؤثر در سازمانها هستند که به تازگی به رده مدیریت ارتقا یافتهاند. این افراد هر چند تجربهها و دانش متفاوتی دارد، اما طبیعی است که وقتی برای اولین بار «مدیر» میشوند، نگرانیهایی برای موفقیت خود حس کنند.
این کتاب با ابزارهای ساده، آزمونهای خودانجام و مثالهای واقعی به خوانندگان کمک میکند تا قوتها و ضعفهای خود را بشناسند و مهارتهای خود را پرورش دهند.
نکته جالبی که به نظرم این کتاب برای کسانی که قبلا دانش مدیریتی فرا گرفتهاند دارد، پر کردن خلأ فراگیری دانش مدیریت و به کارگیری آن دانش در محیط کسب و کار واقعی است. به نظر میرسد که نویسنده این کتاب، با مثالها و حل کردن سؤالات جالب، فکری اساسی برای چگونگی به کارگیری این دانش در زندگی واقعی کرده است.
فهرست فصول مختلف کتاب به شرح زیر میباشد:
- درک اسطورههایی درباره مدیریت
- درک انتظارات پیچیده
- تعریف نقش جدیدتان
- اداره کردن گروهها
- اداره کردن هر فرد از کارکنان
- ترویج چندگونگی و فرهنگ گروه
- پذیرش هویت جدیدتان
- تقویت کردن هوش عاطفیتان
- از عهده احساسات جدید برآمدن
- درو کردن جوایز مدیر بودن
- ابزارهایی برای تبدیل شدن به یک مدیر جدید
- خود را بیازمایید
شناسنامه کتاب:
• مترجم: سینا قربانلو
• انتشارات مبلغان
• چاپ اول: ۱۳۸۹
• بها: ۲۳ هزار ریال
• فروش اینترنتی: www.persiaart.net
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.