پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

قبل از هر چیز رسیدن بهار دوست داشتنی و نوروز زیبا را تبریک عرض می‌کنم.
در سال‌های گذشته با تعداد کم شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیما و بعضا عدم تنوع برنامه‌ها در برخی ایام، این نگرانی ایجاد می‌شد که سلیقه‌های مختلف مردم پوشش داده نشود و  مردم به سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای بروند. هر چند که استفاده عموم مردم از ماهواره منع قانونی دارد اما این قانون به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ممکن است در کوتاه مدت جواب بدهد اما در بلند مدت باید به دنبال طرح‌های ایجابی و پوشش سلیقه‌های مختلف مردم در چارچوب قانون اساسی رفت. برنامه‌هایی که از نظر کیفی و کمی بتوانند جایگزین برنامه‌های ضدفرهنگی غربی شوند. قطعا اضافه شدن شبکه‌های تخصصی مختلف با در نظر گرفتن تنوع آن و البته حفظ کیفیت یکی از بهترین راهکارها در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.
جای تشکر دارد که مسئولین صدا و سیما به فکر کارهای ایجابی افتاده‌اند و در کنار اعمال سلبی که به وفور در برابر تهاجم فرهنگی غرب از سوی نهادهای گوناگون انجام می‌شود، به تولید محتوای متنوع همت گمارده‌اند.
درست است که میان این شبکه‌های تازه افتتاح شده، شبکه‌های «نمایش» و «آی فیلم» بدلیل برنامه‌های سرگرم کننده از محبوبیت بیشتری برخوردارند اما از نقش مابقی شبکه‌ها در پوشش مخاطب خاص هم نباید غافل شد. یکی از این شبکه‌ها که به نظر می‌رسد امسال می‌تواند حتی به عنوان یک شبکه عام مدنظر قرار بگیرد «شبکه بازار» است.
شبکه بازار با تبلیغ کالاهای مرغوب ایرانی، قطعا می‌تواند در حمایت از «تولید ملی» نقش پررنگی ایفا نماید. گاهی اوقات در حین مشاهده شبکه بازار با کالاهایی برخورد کرده‌ام که قبلا اطلاعی از اینکه این اجناس در ایران و توسط شرکت‌های ایرانی هم ساخته می‌شود، نداشتم. قطعا آشنا شدن با کالاهای باکیفیت و مرغوب ایرانی می‌تواند با کمی فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی، شعار امسال رهبر معظم انقلاب را تحقق بخشد.

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۳)

کمند ۳۰ فروردين ۹۱، ۱۱:۴۶
چه اقدام پسندیده و خوبی..جا دارد که ارام ارام ما ایرانی ها در خرید جهیزیه ها و رفتارمان فرهنگ کالای ملی را بستاییم
عرفان ۱۴ ارديبهشت ۹۱، ۱۹:۴۲
با سلام جالب است تولید ملی اکنون که شاهد تبلیغ کالاهای چینی در شبکه بازار به نام کالای ایرانی هستیم تا کی میخواهیم خودمان را به خواب بزنیم
عرفان ۱۴ ارديبهشت ۹۱، ۱۹:۴۳
کالاهای ایرانی بله نان و پلاستیک