«اقناع» غایت هر ارتباط، اعم از انسانی یا رسانهای است. هزینههای هنگفت دستگاههای عظیم رسانهای در این جهت انجام میشود که بر مخاطبان تأثیر گذاشته و رفتار آنها را مطابق میل گردانندگان آن تغییر دهد که در این صورت میگوییم اقناع صورت گرفته است.
در این مقاله سعی بر این است که پس از بیان تعریف اقناع و تاریخچه آن، چند نظریه مهمتر اقناع از جمله «هاولند»، «کوشش-درخور»، «ناهماهنگی شناختی» را تشریح کرده و سپس به کاربرد اقناع در رسانهها بپردازیم. نگارنده در این قسمت با ارائه ایده «هویت مشترک» سعی بر توزیع هدفمند پیام هوشمند در فضای مجازی در جهت اقناع افکار عمومی را دارند.
واژگان کلیدی:
اقناع، نظریههای اقناع، کاربرد اقناع در رسانه، تولید هوشمند و توزیع هدفمند پیام.
این مقاله در شماره دوازدهم ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه منتشر شده است. مقاله را میتوانید از اینجا دریافت نمایید.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.