پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

دیشب وقتی شب‌نشینی (بخوانید مناظره) میرحسین و کروبی را دیدم خیلی تأسف خوردم. تأسف خوردم از این‌که یک نفر دیگران را متهم به بی‌ادبی و بی‌اخلاقی می‌کند ولی خودش به حرف خودش عمل نمی‌کند. تأسف خوردم از این‌که یک نفر می‌گوید :«اجازه ندارید بدون حکم قوه قضاییه، کسی را متهم کنید» اما خودش رئیس‌جمهور فعلی کشور را با این جمله متهم می‌کند که: « با بالا و پایین بردن تعرفه‌های موبایل، پولی بدست آورد که در تبلیغات از آن استفاده کند».
تأسف خوردم از این‌که یک نفر 3ماه بدون حضور دیگری به تهمت علیه او پرداخت و بعد نقش معلم اخلاق را در مناظره بازی کرد و گفت در غیاب دیگران نباید آنها را مورد اتهام قرار داد؛ ولی باز هم روند 3 ماه گذشته خود را تکرار کرد و چند شب بعد، خود در شب‌نشینی با کروبی علیه نفر غایب صحبت کرد و اتهام زد.
تأسف خوردم از این‌که یک نفر در جمله «نمودار ضریب جینی توسط بانک مرکزی» روی کلمه بانک مرکزی مستطیل صورتی می‌کشد و آن را دروغ معرفی می‌کند و به آمار کارشناسانی که خود  به آنها لقب کارشناس داده، صحه می‌گذارد. جالب است که او آمار دیگران را دروغ می‌داند.
... و تأسف خوردم از اینکه او امام خمینی(ره) را هزینه می‌کند و می‌گوید می‌خواهد راه امام(ره) را ادامه دهد.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۱۳)

زهرا ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۱
آقای صفایی، دارم به این نتیجه می رسم که شما با این همه هوش و استعداد وقتی دروغ های احمدی نژاد رو نه فقط در زمینه ی آمار ها که در بقیه ی انتقاداتی که به دولتش وارده، قبول می کنی، حتما یه بار شستشوی مغزیت دادن.

ببین، کسی ناراحت نمی شه اگر دست از احمدی نژاد بکشی. برو بیشتر در موردش تحقیق کن، ببین منتقدینش با همون آمارهای بانک مرکزی چی می گن؟ تو که آمار و اقتصاد خوندی چرا از سیاست های نادرست این آدم طرفداری می کنی؟

دعا می کنم خدا همه ارو به راه راست هدایت کنه. دعا می کنم کسی به اسم دین و امام زمان، مردم رو گول نزنه.
قاسم صفایی نژاد ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۱
من از احمدی نژاد حمایت کردم در این متن؟ من میگم چرا موسوی به حرفای خودش عمل نمیکنه. غیر از اینه؟ آمار بانک مرکزی رو هم من قبول دارم همه طرفداران دکتر. اما متاسفانه جناب آقای موسوی روی اون مستطیل صورتی میکشه و میگه من راست میگم و بقیه دروغ میگن
کاملا مشخصه بحث علمی نیست و با هیاهو و هوچی گری قراره یه کاری بکنن اما بدونید اگه قرار بود با هیاهو و هوچی گری ما کم بیاریم، 4 سال پیش رفسنجانی رئیس جمهور شده بود!
زهرا ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۱
باشه. قبول. شما با اون عکس احمدی نژاد سمت راست بالای وبلاگت از احمدی نژاد طرفداری نمی کنین.
من طرفدار موسوی نیستم. اما وقتی انگیزشو مقابله با مشکلات ناشی از ناکارآمدی سیاست های این دولت بیان می کنه، نباید بهش حق داد که انتقاداتشو بیان کنه؟

منظور از شخص غایب، کسانی هستن که توی جریان مناظره ها تریبونی ندارن که از خودشون دفاع کنن. نه آقای احمدی نژاد که بهش حتی وقت اضافه هم میدن به خاطر انتقادات دیگران.

این آمارها، نرخ ها، درصد ها هوچی گری نیست، عین ِ علمه.
سعی کنین احساسی با این مساله برخورد نکنین، برین انتقاد های مخالف رو بخونین، به سایت بانک مرکزی مراجعه کنین.
چرا رییس جمهور به همون ملتی که بدون هوچی گری، چهار سال پیش انتخابش کردن باید دروغ بگه؟ یا اصلا نه، دروغ هم نمی گه، چرا به انتقادات گوش نمی ده؟ اگر اشتباه کرده، بگه اشتباه کردم. چرا مغلطه می کنه؟

فکر کن احمدی نژاد یکه اومده توی انتخابات شرکت کرده و کازشناسایی که نمی خوان رییس جمهور بشن ازش انتقاد می کنن. یکم مطالعه اتون رو بیشتر کنین. واقعیت عین روز روشنه.
قاسم صفایی نژاد ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۱
سلام زهرا خانم
آفرین به شما که مطالعه دارید، اگه دوستم بودید حتما میگفتم حاضرم باهاتون مناظره کنم، ولی متاسفانه این امر شدنی نیست
ایشالله در مقابل رایی که 22 خرداد در صندوق می اندازید یا حتی نمی اندازید دلیل قانع کننده ای داشته باشید برای وجدان خودتون و برای اون دنیاتون
یا علی
زهرا ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۲
این جواب من نبود.
چرا شدنی نیست؟! دلایلتون رو همینجا توضیح بدین.
قاسم صفایی نژاد ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۲
چون در مناظره، ابتدا باید بدونیم که مشترکاتمون چیه که بشه به اونا استناد کرد. مثلا آیا شما اسلام و قانون اساسی ایران رو قبول دارید؟ آیا راه امام خمینی و رهبری رو قبول دارید؟
اگه قبول دارید که به سوال‌های من از میرحسین پاسخ بدید تا مناظره شروع بشه. اگه قبول ندارید هم مواردی رو که قبول دارید رو اعلام کنید تا من بدونم و بتونم به اونها استناد کنم
زهرا ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۲
یه بار دیگه می گم، من طرفدار میرحسین موسوی نیستم.
مگه میشه این مواردی که گفتین رو قبول نداشت و توی این کشور زندگی کرد؟!
من اول در مورد احمدی نژاد پرسیدم. شما بر اساس مواردی که خودتون قبول دارین جواب بدین.
توجیه شما برای (نمی گم دروغ)، "مغلطه ها و اشتباهات" احمدی نژاد چیه؟ چرا قبول نمی کنه که اشتباه می کنه؟ چرا اصرار می کنه بر اشتباهاتش؟ چرا آمار غلط ارائه می کنه؟ چرا وضعیت اقتصادی خراب ایران رو با عوض کردن تعاریف شاخص ها خوب نشون میده؟ حتما به عنوان نمونه عوض شدن تعریف "بیکاری" رو توسط دولت ایشون شنیدین. اونوقت با افتخار میان درصد بیکاری ای که با تعریفی متفاوت از چهارسال پیش اومده ارو با دولت های گذشته مقایسه می کنن! این چه جور کار "کارشناسی" شده ایه؟

این مثالی که زدم یه نمونه ی خیلی ساده است. مثال های بیشتری هم میشه زد متاسفانه.

ببینین آقای صفائی، الان من بحث منطقی پیش می کشم نه بحث احساسات یا مذهب. می خوام رجوع کنین به منطق اتون، به عقلتون.
یه خبری خوندم در مورد بسته شدن یکی از ستاده های انتخاباتی احمدی نژاد به اسم "رضوان"، این یعنی لجبازی نکردن یعنی پشتوانه ی عقلی و منطقی داشتن. یعنی طرفداران احمدی نژاد رفتن و مطالعه کردن آمارها رو. دیدن که رییس جمهورشون اشتباه کرده و کوتاه نمیاد از اشتباهش، حتی اصرار هم می کنه که بقیه "نمی فهمن"، "کارشناس نیستن"، "به آمریکایی ها وابستن" و ... این چیزی غیر از توهم نمی تونه باشه.

امیدوارم شما یه توضیح منطقی داشته باشین برای این موضوع، در غیر اینصورت خیلی صریح و ساده موضعتون رو تغییر بدین. نه برای حمایت از موسوی که خودتون قبولش ندارین بلکه برای حمایت نکردن از کسی که در این مدت بیشترین اشتباهات اجرایی رو داشته و شخصیت با ثبات و محکمی هم نداره که اشتباهاتش رو قبول کنه.
زهرا ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۳
http://www.ayandenews.com/fa/pages/?cid=8778
قاسم صفایی نژاد ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۳
سلام زهرا خانم
ببخشید دیر شد جواب دادن به پرسش‌هاتون
خب اگه اسلام و قانون اساسی ایران رو قبول دارید، طبیعتا در انتخابات شرکت خواهید کرد و طبیعتا بین 4 کاندیدا باید یکی رو انتخاب کنید. من مدعی نیستم که احمدی نژاد اشتباه نکرده و نمیکند. ما باید بین 4کاندیدا اصلح را انتخاب کنیم، درسته؟
از نظر من اشتباه در رویکرد خیلی بزرگتر از اشتباه در عملکرده. به خاطر همین از احمدی نژاد حمایت میکنم.چون در رویکرد بیشتر از بقیه شبیه تفکر شیعه عمل میکنه. شما بگید طرفدار کدوم کاندیدا هستید تا بحث مناظره‌مون، مقایسه‌ای باشه و فقط شما یکطرفه به من حمله نکنید. باید بین کاندیداها مقایسه انجام بشه و شخص اصلح معرفی بشه، وگرنه همه ایراد و اشتباه دارند
قاسم صفایی نژاد ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۳
در مورد آمار بیکاری هم باید بگم اینی که شما گفتید در بهار 84 عوض شد، یعنی در دولت آقای خاتمی. و آمار الان هم با بهار 84 یا تابستان 84 مقایسه میشه که معیارها تغییر کرده بود.
در مورد ستاد رضوان هم باید بگم همه آزادند. پویش حامیان مردمی میرحسین موسوی هم یه نامه نوشتند که «خداحافظ مهندس» و به ستاد احمدی نژاد پیوستند. این اتفاقا یعنی آزادی تفکر و عقیده و عمل. من به همشون احترام میزارم، به هر دو طرف. شما مشکلی دارید با آزادی؟
زهرا ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۴
تبلور تفکر شیعه را در "آزادی نزدیک به مطلق" خس و خاشاکی ببین که خونشان به سرخی خون شهدای اسلام و انقلاب روی زمین ریخته است.
شاید یک روز بفهمید که چگونه ناخودآگاه به چاه "دین به دنیا فروشانی" افتادید که حرف از "دشمن خارجی" می زنند و خود از آبشخور روسیه نطق می گیرند و ادعای مسلمانی می کنند.

نمی دانم چطور چشمانت را به این وقایع بسته ای. به تحریف اخبار، رویدادها و خواسته های مردم؛ و دم از تفکر شیعه ای می زنی که از دهان متعفن یک دروغگوی وطن فروش، یک دیکتاتور کوچک، با فحاشی به مردم پاک این مرز و بوم بیرون می ریزد.

اگر هنوز در خوش باوری بر این اعتقادی که احمدی نژاد دین و تشیع اسلامی را با دولت دروغین خود به ارمغان می آورد، شاید تو هم بتوانی چماق و گلوله بر روی کسانی بگشایی که "او" خس و خاشاک" می نامتشان،هم آنها که روزی "ملت شهید پرور ایران" بودند. گرچه هنوز هم هستند و خواهند بود.

در پایان، جملاتت رو به خودت می سپارم، باشد تا کمی بیشتر تعمق کنید:
"ایشالله در مقابل رایی که 22 خرداد در صندوق می اندازید یا حتی نمی اندازید دلیل قانع کننده ای داشته باشید برای وجدان خودتون و برای اون دنیاتون"
قاسم صفایی نژاد ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۴
ممنون از اینکه نظرت رو گفتی زهرا خانم
اما چند تا نکته، اولین نکته اینکه ما گوش به حرف ولی فقیه هستیم. ایشون هم امروز فرمودند که رای از صندوق در میاد، نه از کف خیابونها!!!
اون کسانی که اونطوری آشوب میکنند، مردم نیستند. کسی که به رای مردم احترام نمیگذارد، مخالف مردم است. کسی که به مردم ضرر میرساند، اموال عمومی را تخریب میکند، مردم را میکشد و به طرف آنها سنگ می اندازد، مردم نیستند، آنها مخالف مردم هستند و وظیفه پلیس هم در هر کشوری، حفظ امنیت اکثریت مردم هست، نه یه عده خاص که مخالف مردم هستند.
ممنون از نظرتون، از توهینهای شما به رئیس جمهور قانونی کشور شرمنده شدم. به دامان مردم برگردید و ...
یا علی
آرزو ۱۱ مهر ۸۹، ۱۰:۵۵
بانگاهش موسوی راتاابد,شرمنده کرد

خون ندا;بی غیرتان رابرسر,ذوق آورد..موسوی شرمت باد.نفرین برتو.برذات حقیرت.براصل فقیرت.برجان وجامهءذلیلت.نفرین برتوکه مسبب کشتن نداشدی..لعنت خدابرجسمی که باصدبارغسل شهادت,نجاست برذاتت پاک شدنی نیست.خواهرمراببین!هرچندکوری..هرچنددرکنارزه� �اجانت برآرزوی خام وباطل اریکهءقدرت تکیه زدی..امابدان تورابرسرجایت می نشانیم.امابه شرطی بالباس زنانه وکلاه گیس ازایرانفرارنکنی..