پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

فضای سیاسی کشور در چند ماه اخیر متفاوت از قبل شده است. سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی برخلاف توصیه‌های رهبری به شدت در فضای سیاسی رسانه‌ای کشور فراگیر شده و رفتار قبیله‌ای در آن اوج گرفته است.
به طور مثال در قضیه اختلاس اخیر، پس از اینکه خاوری، مدیر بانک ملی از کشور خارج شد، خبرهایی منتشر شد از اینکه خانواده او در کانادا زندگی می‌کنند، عکس‌هایی منتشر شد از پسر ایشان با پرچم شیر و خورشید ایران، اعلام وفاداری خاوری به ملکه الیزابت با در دست گرفتن انجیل و ...
بدون اینکه صحت و سقم این خبرها را تکذیب یا تأیید کنم و ذکر این نکته که واقعا نمیدانم در چه حد کدام خبر صحیح است، سؤالی برایم پیش آمده است:
سؤال این است که آیا در تمام مدتی که خاوری، رئیس بانک ملی ایران بود، این انحرافات بود یا خیر؟ آیا دوستانی که این خبرها را منتشر می‌کنند از قبل اطلاع داشتند یا ظرف همین یکی دو هفته این همه خبر در این مورد کشف کرده‌اند؟ اگر از قبل بوده، چرا خاوری رئیس بانک ملی بود؟ اگر هم طی همین یکی دو هفته این همه خبر کشف شده، آیا برای مردم باورپذیر هست یا خیر؟
هر چه باشد بانک ملی ایران، بزرگترین بانک جهان اسلام است و باید حساسیت از سوی مسئولین بیشتر باشد. آیا گماردن چنین شخصی با این همه انحرافات و نگه داشتن آن توجیهی داشته؟ دلیل سکوت رسانه‌هایی که حالا هر روز چند خبر منتشر می‌کنند چیست؟

 

ناگفته نماند که آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، در تاریخ 30 شهریور ماه (یعنی همین 10 روز قبل) به رسانه‌ها هشدار دادند که راجع به اخباری که هنوز قوه قضاییه راجع به آن اطلاع دقیقی ندارد و یا رأیی صادر نکرده است، اظهار نظر نکنند. ایشان فرمودند با این کار رسانه‌ها، ممکن است قوه قضاییه وقتی می‌خواهد قانون را اعمال کند، متهم به سیاسی‌کاری شود.

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۹)

کشکول ۹ مهر ۹۰، ۱۳:۰۰
مسایلی از این قبیل بر می گردد به ماهیت بانک!
چون بانکداری از ریشه بر پایه ربا است و ربا هم جنگ با خداست انتظار بدتر از اینها را باید داشت!
اینکه آیا از قبل اینطور بوده یا نه! مهم نیست مهم این است که این سیستم همچنان بر روال خود استوار است و هیچ تلاشی برای اصلاح از پایه صورت نمی گیرد!
خدا به خیر برسونه!
صفایی‌نژاد ۹ مهر ۹۰، ۱۳:۰۶
اولا اینکه قبول ندارم از ریشه بر پایه رباست؛ اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود.
ثانیا تلاش برای اصلاح صورت گرفته و در طرح تحول اقتصادی منظور شده است که انشالله انجام میگیرد.
ممنون
کشکول ۹ مهر ۹۰، ۱۴:۰۵
شما تاریخچه بانک رو مطالعه بفرمایید شاید به نظر من رسیدید! که از یهود شروع شده و ....
طرح تحول اقتصادی که فقط طرح است! یه سیب رو بندازیم هوا، هزار چرخ می خوره تا برسه زمین! امیداوریم که اقدامات شایسته در این عرصه صورت بگیرد! ان شاءالله.
جواد نجمی ۹ مهر ۹۰، ۱۷:۵۹
حرف به جایی است.
البته این تنها موردی نیست که با آن این چنین برخورد می شود. تا اتفاقی می افتد و کسی متهم می شود سریع پته آنها روی آب است...!
خب برادر من...اگر از قبل اینجوری بوده چرا نگفتید؟ پس ...
همت ۱۱ مهر ۹۰، ۰۹:۴۰
در عقود اسلامی مطالعه بفرمائید متوجه خواهید شد
yakarim ۱۸ مهر ۹۰، ۱۰:۴۴
اینطور نیست
کمند ۱۸ مهر ۹۰، ۲۳:۳۸
سلام..به نظر من گاهی پنهان کاری ها و پارتی بازی ها اگر نادیده گرفته شود برای منافع نظام و انقلاب جای تردید دارد و نه رسوایی یک ادم که شنیده ها حاکی از ان است که در صلاحیت او از سوی وزارت اطلاعات جای تردید وجود داشت..من با نوشته هایتان موافق نیستم بایستی دست اختلاس و دزدی را از این کشور کوتاه کرد..تلخندی می گوید شهرام جزایری در زندان گریه می کند و می گوید مرا ازاد کنید اینها به من می گویند افتابه دزد
واقعا جای تاسف دارد که روزی شهدای ما از چکمه های نویشان به خاطر گذشتن از میین می گذشتند..ما به کجا می رویم..اگر به بعضی ها رو بدهی وجود اختلاس را هم به خاطر منافع نظام انکار می کنند.افتضاح و رسوایی تا کجا؟
صفایی‌نژاد ۲۰ مهر ۹۰، ۱۵:۰۲
بنده نگفتم که دست دزد قطع نشه!
جملات مقام معظم رهبری حاوی سه نکته کلیدی بود:
1. برخورد عاقلانه و مدبرانه رسانه‌ها با این قضیه
2. عدم جنجال و فضای غیرعادلانه رسانه‌ای
3. قطع دست اختلاس کنندگان و دزدها بدون ترحم

به نظر شما عمل به این سه دستورالعمل خلاف نظر شماست؟

حرف بنده این بود که چطور یک شبه این همه بد می‌شود و روز قبلش بد نبوده؟! یعنی رسانه‌ها یک شبه کشف کردند؟ وگرنه من طرفداری از اختلاس کننده نکردم. اگر کامل و با دقت بخونید متوجه میشید
ما بسیاریم ! ۱۱ آبان ۹۰، ۱۵:۴۲
ببخشید:"هر چه باشد بانک ملی ایران، بزرگترین بانک جهان اسلام است" این بزرگترین بانک جهان اسلام چقدر به آدمهای بدبخت و بیچاره وام میده و یا داده؟؟
واقعا سرمای هاست؟
این بانک ها پول مردم عادی ر ومیگیرند و به مردم غیر عادی میدند،همین.