پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

در مسابقه داستان نویسی خودنویس چه می‌گذرد؟

مسابقه داستان نویسی خودنویس روزهای شلوغ و پرکاری را سپری می‌کند. به دلیل تمدید مهلت ارسال آثار و حجم آثار ارسالی سه روز منتهی به پایان، مجبور شدیم برای اینکه دقت و کیفیت داوری پایین نیاید، مهلت داوری هم از شب یلدا به مدت ۱۰ روز عقب بیندازیم. داوران محترم با سرعت و دقت بالا در حال داوری هستند و تا به امروز ۲۶۹ اثر از ۴۵۹ اثر ارسالی داوری شده است. مشخصات آثار دریافتی و ارسال کنندگان آن را می‌توانید در داده‌نمایی که امروز منتشر شد، مشاهده کنید.

مربیان کارگاه نویسندگی هم تعیین و معرفی شدند. شکر خدا مانند داوران (+) که همگی از شخصیت‌های مطرح داستان نویسی کشور هستند، مربیان خوب و صاحب‌نامی قبول زحمت کردند و ما را یاری خواهند کرد (+). 

قرار است پس از تعیین ۲۰ نفر برتر تصمیم بگیریم که کارگاه‌ها به چه شکلی برگزار شود؛ شهرهای محل زندگی برگزیده‌ها، شغل آنان و شرایط مختلف را باید طوری بسنجیم که بیشترین همراهی ممکن با این بزرگواران را داشته باشیم. سعی می‌کنیم کارگاه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود که شاغلان و دانشجویان مشکل کمتری برای رفت و آمد داشته باشند. کارگاه‌ها هم ۱۲ جلسه ۲ ساعته خواهند بود که ان‌شالله منجر به حرفه‌ای‌تر شدن آثار خواهند شد. ان‌شالله برای برگزیدگان، مکانی برای اسکان در صورت نیاز تأمین خواهد شد.

بعضا آثار چنان کیفیتی داشته‌اند که داوران را به تحسین واداشته‌اند اما تا نهایی شدن همه داوری‌ها از ذکر کوچکترین جزییات در این مورد معذوریم. نکته دیگر اینکه آثار ۲۰ نفر برگزیده قبل از آنکه معرفی شوند، از طریق نرم افزارها و بانک‌های اطلاعاتی رسمی کشور جستجو می‌شوند تا در صورتی که داستانی به صورت کپی از اثرهای قبلا منتشر شده، نگارش شده است، حذف شود.

ما همه تلاش‌مان را برای رعایت عدالت و کشف استعداد خواهیم کرد. به جز ۲۰ نفر برگزیده، تمامی افرادی که نمره بالای ۵۰ از ۱۰۰ داوران را کسب کنند، از طریق نشر جام جم به اشکال مختلف حمایت خواهند شد. این حمایت می‌تواند شامل اهدای کتاب آموزش داستان نویسی یا شرکت با تخفیف ۵۰ درصد در کارگاه‌های داستان نویسی باشد. شما هم اگر ایده‌ای برای حمایت دارید با ما در میان بگذارید.

----------------------------------------------------

* با کلیک روی عکس می‌توانید در اندازه بزرگتری جزییات داده‌نما را بهتر بخوانید.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۳)

حامد :) ۲۸ آذر ۹۷، ۱۷:۲۳
این که ۴۵۹ اثر به این مسابقه ارسال شده است مایه خوشحالی است و این یعنی هنوز هم می‌توان به اوضاع ادبیات و داستان‌سرای در ایران در نسل جوان امیدوار بود.
قاسم صفایی نژاد: ۲۸ آذر ۹۷، ۱۷:۴۹
امیدواری بسیار زیاد است. آثار داستان کوتاه نیست و داستان بلند است و ارسال این تعداد داستان بلند در مدت زمان محدود و با تبلیغات نصفه و نیمه واقعا مایه شگفتی شد. 
سراسر گنگ ۲۸ آذر ۹۷، ۱۸:۲۳
اگه سال های بعد هم ادامه داشت به نظرم اگه موضوعش آزاد باشه بهتر باشه
قاسم صفایی نژاد: ۲۸ آذر ۹۷، ۱۸:۵۹
موضوع سبک زندگی خیلی فراگیره و کمتر از این موضوع محدودیتی حس شده.
زهرا ۱۰ دی ۹۷، ۰۸:۲۲
سلام وقتتون بخیر اسامی برندگان رو کجا باید ببینیم کی اعلام میشه
قاسم صفایی نژاد: ۱۰ دی ۹۷، ۱۴:۲۹
سلام. ان شالله در همین هفته اعلام میشه. سایت نشر جام جم و رسانه‌های اجتماعی نشر و خبرگزاری‌های رسمی.