پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

دولت انگلستان در پاندمی #کرونا مالیات بر ارزش افزوده #کتاب را صفر درصد اعلام کرد. اما قیمت کتب الکترونیک #کیندل کاهش پیدا نکرد؛ #آمازون دلیل عدم کاهش قیمت را عدم همکاری ناشران برای کاهش قیمت اعلام کرده.

چند سال پیش هم که مجمع جهانی ناشران اعلام کرده بود رشد #کتاب_الکترونیک کاهش پیدا کرده، آمازون به عنوان شرکتی که ۴۴ درصد از ایبوک دنیا را به تنهایی می‌فروشد، اظهار داشت که این اشتباه به دلیل این است که مجمع فروش ناشران را حساب کرده است، در حالی که ۶۰ درصد از فروش کتاب الکترونیک آمازون از طریق #خودناشری است.

به نظر می‌رسد ناشران برای حفظ مخاطبان خود، نیاز به توجه جدی‌تر به تغییر و تحولات صنعت نشر دارند.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۱)

میم مهاجر ۲۰ آذر ۹۹، ۲۱:۳۰
سلام. یه سؤال در حوزه ی نشر الکترونیک مدت هاست ذهن من رو مشغول کرده
میزان خریداری شدن و دریافت کتاب های الکترونیک چطور محاسبه میشه؟
چون شماره چاپ کتاب ها تا حد زیادی به شهرت و حتی اعتبارشون کمک میکنه
این مسئله در مورد کتاب های الکترونیک چجوری محاسبه میشه؟ مخاطب از کجا متوجه این مسئله بشه؟
قاسم صفایی نژاد: ۶ دی ۹۹، ۱۱:۵۸
سلام. معمولا در پلتفرمهای فروش کتاب الکترونیک، کتاب‌های پرفروش به صورت کلی و به صورت طبقه بندی شده در ویترین قرار میگیرن