پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

حمایت در زمان شکست

سولسشر در طول کمتر از 3 سالی که سرمربی منچستر یونایتد شده است، توانسته یک کار بزرگ انجام دهد و آن برگرداندن یونایتد به فلسفه فرگوسن در فوتبال است. اعتماد به جوانان، بازی زیبا، ریسک برای لذت بیشتر از ورزش، پرورش استعدادهای ناب و... هواداران یونایتد یادشان هست بازی‌های کسل کننده یونایتد در زمان مورینیو را. یادشان هست که یونایتد حتی وقتی از ضعیف‌ترین تیم‌ها یک گل جلو یا حتی یک گل عقب بود، تهاجمی بازی نمی‌کرد. اوله گونار سولسشر هر نتیجه‌ای بگیرد و هر اتفاقی برای او بیفتد، دوباره منچستر را ساخت.

ساعاتی پیش فرگوسن از تمرین تیم دیدن کرد و حمایت خود از سولسشر - بعد از شکست پنج صفر در مقابل لیورپول - را به این شکل نشان داد.

داشتم به این فکر می‌کردم که چقدر جای چنین آدم‌هایی در کشور ما خالی است که در مواقع بحرانی بتوانند محور وحدت شوند. چقدر کوته نظرانه با یک اشتباه، انسانها را از هستی ساقط می‌کنیم و محبوبیت او را از بین می‌بریم و در واقع سرمایه اجتماعی کشور را می‌سوزانیم. آیا وقت آن نرسیده که بیخود و بی جهت از انسان‌ها بت نسازیم و بعد با یک اشتباه آن بت را نابود کنیم؟

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۱)

علیرضا ‌‌ ۶ آبان ۰۰، ۱۲:۳۵
سلام
من کجا و فرگوسن کجا؛ ولی احساس میکنم وقت رفتنشه. تیمه از قبل که خوب بود با اون نقل و انتقالات و خرید رونالدو اصلا همچین نتایجی انتظار نمی‌رفت. روند سینوسی و شکست وحشتناک مقابل دشمن دیرینه و در نهایت هفتم جدول. بنظرم هیچ اتفاقی بدتر از این شکست برای منچستر وجود نداشت. تا جایی که شنیدم مردم این دوتا شهر از هم نفرت تاریخی دارن نمیدونم چطور با موندن سولشر کنار میان.
شاید مثل چلسیِ فصل قبل و با یه تفکر جدید تونستن به قهرمانی اروپا برسن.