پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

تولد دو سالگی نشر صاد

به نام خداوند جان آفرین |  حکیم سخن در زبان آفرین
امروز نشر صاد دو ساله شد. قصدمان از راه اندازی نشر صاد، مقابله با محتوای سطحی است و توسعه محتوای عمیق. توجه ویژه به نشر الکترونیک داریم و یکی از راه‌حل‌های مهم را مردمی کردن تولید و توزیع محتوا می‌دانیم. عرصه بین‌الملل برایمان مهم است و سعی می‌کنیم در پهنه جهانی هم تولید محتوا کنیم.
به لطف خدا تیم خوب و درجه یکی در نشر صاد جمع شد. بزرگانی که هر کدام به تنهایی می‌توانند نام یک نشر را در کشور مزین کنند، کنار هم جمع شدند و با اخلاص و همدلی مثال‌زدنی کنار هم کار می‌کنند. فراز و نشیب زیادی تجربه کرده‌ایم و وقتی حرف از همدلی می‌زنم، سخن از همدلی و گذشت و وفاداری در شرایط سخت است.
از سختی که سخن می‌گویم، سختی شرایط تحمیلی محیط است: دوره راه‌اندازی نشر صاد همزمان شد با شروع همه‌گیری کرونا و عدم پیش‌بینی‌پذیری آینده؛ در حالی که ما قصد داریم مبتنی بر اقتصاد فرهنگ‌بنیان اینجا را اداره کنیم و نه مبتنی بر نفت. در همان دوره راه‌اندازی بودیم و بذر نشر صاد در حال جوانه زدن بود که قیمت دلار چند برابر شد و وضع اقتصادی مردم به حدی شد که کتاب در سبد مصرفی آنها کمرنگ شد. قفل شدن امورات معمول وزارت‌خانه‌ها در پایان دولت قبل و شروع دولت جدید هم به آن اضافه کنید. 
با همه این شرایط سخت با توکل به خدا و تیم خوب و همدلی که گرد هم آمده بود، موفقیت‌های زیادی کسب شد. بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب منتشر شد، چهار مسابقه ملی کشف استعداد برگزار شد و در بیش از ۱۴ بخش از جوایز مختلف نامزد دریافت جوایز شدیم و جوایز مختلفی را کسب کردیم. از جایزه رمان بزرگسال تا رمان نوجوان و تا جایزه ویراستاری.
قرین شدن روز تأسیس نشر صاد با روز سعدی هم از آن اتفاق‌های شیرین است. سعدی، استاد سخن و ستاره بی‌بدیل زبان فارسی است و زبان فارسی رکنی از هویت و فرهنگ ما.
در این روز لازم دانستم از همه بزرگان و دوستان و حامیانی که طی این دو سال شرایط بالیدن نشر صاد را فراهم کردند، سپاسگزاری کنم و بابت همه ضعف‌هایی که داشتم طلب حلالیت کنم. امیدوارم نشر صاد بتواند مأموریتی که برای خود متصور است را با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر پیش بَرَد.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۴)

مسعود کوثری ۱ ارديبهشت ۰۱، ۱۶:۱۴
مقابله با محتوای سطحی است و توسعه محتوای عمیق

به نظرم خیلی موفق بودین :*
امیررضا ... ۱ ارديبهشت ۰۱، ۲۳:۳۷
زیبایی گرافیکی و کیفیتی که کتاب های انتشارات دارن برای من خیلی جذابه
امیدوارم این روند ادامه دار باشه

خیلی خیلی مبارکمون باشه وجود و تولد همچین انتشاراتی❤️
عین الف ۳ ارديبهشت ۰۱، ۲۱:۵۲
سلام علیکم
تبریک عرض می‌کنم و آرزومند رشد و سربلندی پیوسته و پیروزی‌های روزافزونتان هستم.
مصطفی فتاحی اردکانی ۷ ارديبهشت ۰۱، ۱۲:۵۰
سلام علیکم
تبریک بسیار و آرزوی تداوم