پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

پیشنهاد مطالعه آثار امام به مدیران نسل سوم انقلاب

اولیای خدا هیچوقت توسط امثال من به صورت کامل شناخته نمی‌شوند چون ظرف وجودی ما کم‌قدرتر از وسعت وجودی آنهاست. #خمینی عزیز که در عصر ما مصداق اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بود، یک انسان چند بعدی بود که بعد فقهی، عرفانی، فلسفی او هنوز شناخته نشده است. با وجود اینکه او رهبری انقلابی را برعهده داشت که دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد و همزمان جمهوریت را به جای دیکتاتوری به پشتوانه مردم مستقر کرد ولی هنوز حتی در بعد سیاسی به صورت کامل شناخته نشده است؛ جای تاسف است که نسل سومی‌های انقلاب که این روزها مشغول #مدیریت نهادهای کوچک و بزرگ هستند معمولا آثار امام را #مطالعه نکرده‌اند. انتظار می‌رود با توجه به اینکه عموم نسل سومی‌ها، آن عصر را درک نکرده‌اند، با مطالعه آثار مرتبط شناخت بیشتری نسبت به کسی پیدا کنند که مردم اینطور پروانه‌وار عاشقش بودند. 
قبل از #صحیفه امام لازم است کتب اخلاقی امام مطالعه شود تا مشخص شود هر آنچه امام در جوانی و میانسالی در کتب اخلاقی خود نوشت، پس از شروع #نهضت به آن عمل کرد و شد آنچه همه می‌دانند. 
البته از #دیوان امام هم هنگام مطالعه آثار ایشان نباید غفلت کرد که با توجه به مفاهیم والایی که در اشعار ایشان آمده است، خواندن آن بسیار لذت بخش است.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۱)

مصطفی فتاحی اردکانی ۲۱ خرداد ۰۱، ۰۸:۵۷
چند تا از کتب اخلاقی امام رو هم معرفی می کنید؟
قاسم صفایی نژاد: ۲۴ خرداد ۰۱، ۱۵:۰۱
شرح حدیث جنود عقل و جهل (معرفی در این لینک http://safaeinejad.ir/1394/03/02)
آداب نماز (معرفی در این لینک http://safaeinejad.ir/1393/12/10)
چهل حدیث (معرفی در این لینک http://safaeinejad.ir/1394/08/28)
سرالصلوه