معرفی کتاب | رهبری، استراتژی و هوش مصنوعی در زیستبوم مجازی
این کتاب در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است. وقتی میان پژوهشها و در میان جستجوها با چنین عنوانی مواجه شدم، کتاب جذابی به نظرم رسید. با توجه به اینکه کتاب تازه منتشر شده بود، نسخه کامل انگلیسی کتاب را به صورت الکترونیک تهیه کردم، با این پیشزمینه ذهنی که بتوانم آن را ترجمه کنم و در اختیار فارسیزبانان قرار دهم.
فهرست کتاب، فهرست جذابی است که خوب است با هم آن را مرور کنیم.
بخش 1: رهبری استراتژیک در عصر دیجیتال
1: تکامل هوش مصنوعی و رابط انسان-ماشین به عنوان مدیر در انقلاب صنعتی چهارم
2: رهبری دیجیتال، اخلاق و چالشها
3: یکپارچه سازی رسانههای اجتماعی و دادههای موثق برای شناسایی خطا در زیستبوم مجازی: یک چارچوب مشارکتی مبتنی بر ابر
4: درک سیستمی از چارچوب ریسک (SURF)
بخش 2: هوش مصنوعی: متخصص مدیریت فیزیکی سایبری
5: بلاکچین به عنوان ابزاری برای شفافیت و حکمرانی در ارائه کمکهای توسعه
6: یک چارچوب پیشنهادی مبتنی بر OKR برای خدمات مؤثر سایبری در عصر GDPR
7: ایجاد تعادل بین حریم خصوصی و منافع عمومی برای کشف و جلوگیری از تقلب
8: ایمن سازی مدرک هویت دیجیتال با استفاده از بلاکچین و اثبات دانش صفر
9: شبکههای بدون اعتماد Zero Trust، مفاهیم، استراتژیها و واقعیت
بخش 3: تحولات دیجیتالی کسب و کار
10: تجزیه و تحلیل ادراک از نقش بازاریابی رسانههای اجتماعی در شکل دادن به ترجیحات رای دهندگان: مطالعه موردی از انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا 2018
11: آیا روندهای امنیتی جدید به سطحی از این بازی دست خواهد یافت؟ (درسی از IOCهای اخیر)
12: نقش رسانههای اجتماعی، دیجیتالی کردن بازاریابی و هوش مصنوعی بر آگاهی از برند
13: وضعیت بازاریابی آژانسهای روابط عمومی موسیقی در بریتانیا در رابطه با روشهای جذب مشتری و رفتار جستجوی مشتری
14: کاربرد انقلاب صنعتی چهارم در توسعه حرفهای مستمر (CPD)
15: بررسی نظارتی در مورد حمایتهای قانونی و اخلاقی برای شهروندان دیجیتال در دنیای هولوگرافیک و واقعیت ترکیبی
16: مفهوم تجزیه و تحلیل کلاندادهها بر هوش رقابتی: مطالعه موردی کیفی یک توسعه دهنده املاک و مستغلات در امارات متحده عربی
17: اصلاح حریم خصوصی مصرف کننده و خطر قرار گرفتن در معرض داده کاوی
18: ارزش دادهها به عنوان ارز و ابزار بازاریابی
بخش اول و بهویژه فصل اول کتاب مرا به ترجمه کامل کتاب ترغیب کرد اما هر چه جلوتر رفتم، متوجه شدم کتاب برای مخاطب خاصی نوشته شده است و مخاطب عام ندارد. جلوتر که رفتم متوجه شدم کتاب بیشتر ناظر به شرایط انگلستان و سیاستگذاری و بازار و شرایط آن کشور نوشته شده است.
با این حال این کتاب میتواند به افرادی که تخصصی در این زمینهها کار میکنند و بهخصوص دنبال نگاه از زاویای مختلف به موضوعات مندرج در فهرست هستند، کمک کند.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.