پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

فیلم مستند میرحسین و حامیان سبزپوش

وقتی امشب فیلم مستند جناب آقای میرحسین موسوی را می دیدم، بیشتر از اینکه میرحسین را بشناسم، دوباره به هنر کارگردانی مجید مجیدی پی بردم. یک کارگردانی فوق العاده با موسیقی متن زیبا و فضایی متناسب با فرهنگ ایران اسلامی(البته فضای هنری فیلم).
اما جوابی برای هیچکدام از سوالات خود نیافتم.
تعریف میرحسین را از پدرم شنیده بودم، همین! به خاطر همین پیش زمینه خوبی تا چند ماه قبل نسبت به میرحسین داشتم. چند ماه قبل به عنوان یک شیعه ایرانی، سوالاتی از میرحسین داشتم: مثلا چرا با وجود حضور در هیئت امنای دانشگاه آزاد، هیچ واکنشی نسبت به تخلفات مدیر دائم العمر دانشگاه آزاد نشان نمیدهد؟ یا چرا در 20 سال گذشته، هیچ وقت در رسانه های عمومی نسبت به انحرافات از انقلاب صحبت نکرد و به قول خودش احساس خطر نکرد؟
سوالاتی در این چند ماه به سوالات بالا اضافه شد:
*چرا با وجود صدور بیانیه انتخاباتی بسیار زیبا -مبنی بر رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از هزینه های هنگفت تبلیغات- خود به توصیه های خود عمل نکرد و از روز بعد شروع به تهمت و توهین به دولت منتخب مردم کرد؟
*چرا از حمایت حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که مطرود مراجع تقلید هستند، استقبال کرد؟ و در همین حین به دیدار مراجع رفت؟
*چرا موضع گیری خاصی از او ندیدیم و خواست همه طیف ها را دور خود جمع کند و به دولت بتازد؟ هم گفت بسیجی ام و هم با کسانی نشست و برخاست کرد که سالها میگفتند بسیجی چماقدار است؟
*چرا سادات بودن خود را بازیچه یک عده انسان سودجو قرار داد و ...؟
یک نکته جدید از میرحسین در فیلم مستندش دیدم. گفت مگر چند خائن در مملکت داریم؟ تعدادشان به انگشتان دو دست هم نمیرسد!!!
سوالات جدیدی برایم به وجود آمد:
*آیا کسانی که با وجود دادن امتیازات فراوان (بخوانید اعتمادسازی)، باعث شدند کشور عزیزمان ایران، محور شرارت نام بگیرد فقط 10نفر بودند؟
*آیا 114 نماینده متحصن مجلس ششم کمتر از انگشتان دو دست هستند؟
*آیا 26 استاندار که به مقام معظم رهبری گفتند انتخابات را برگزار نمیکنیم کمتر از 10 نفر هستند؟
* فضای 4 سال پیش را به خاطر بیاورید. آیا تلقی مردم از اینکه به بیت المال دست اندازی می شود اشتباه بود و اگر درست بود، کمتر از 10 نفر به بیت المال دست اندازی میکردند؟
*باز هم فضای 4 سال پیش را به خاطر بیاورید. آیا کسانی که باعث شده بودند ملت بزرگ ایران، عزت نفس و اعتماد به نفس و خود باوری نداشته باشد، کمتر از 10 نفر بودند؟
ممنون می شوم کسی پاسخ سوالهای من را بدون توهین به دولت بدهد.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۲۱)

سینا ۱۹ مهر ۸۹، ۰۶:۵۷
سلام
یه سایت درست کردم برای بازی دهم
نظرتتن رو در باره سایت بیان کنید و در نظر سنجی هم شرکت کنید
موفق باشی
غلامزاده ۱۹ مهر ۸۹، ۰۶:۵۷
خدا خیرتون بده. کامنتتون برای خانم علیزاده رو دیدم و اومدم. این سوالای منم هست. خیلی خوب میشه اگر یکی جواب اینا رو بده. اینقدر امشب حالم بد شد که حد نداره. مردی که از بچگی م هر وقت همه حالشون گرفته بود میگفتن یاد ایامش به خیر امشب بهم نشون داد یا چیزی نبوده که جماعت فکر میکردن یا مثل خیلی های دیگه استحاله شده. باورم نمیشه که اون آدم به راحتی بتونه این طور دو دوزه بازی کنه! این از نظر من یه خیانت کثیف به احساسات مردمه. اسطوره نوجوانیم کسی بود که حتی جرات نداشت بایسته و بگه من این هستم هرکی دوست داره رای بده و هرکی نداره نده! داره زور میزنه رای همه قشرها رو بگیره! خدایا چقدر دردآورده کسی از شرافت و کرامت انسانی حرف بزنه اما خودش...
عبدالله ۱۹ مهر ۸۹، ۰۶:۵۸
خب، شما این‌ها را جواب بدهید تا آن‌ها را جواب بدهیم:

چرا آقای احمدی‌نژاد با وجود حضور در رأس هیئت دولت، هیچ واکنشی نسبت به تخلف آشکار و مدرک دروغین آقای کردان نشان ندادند؟ یا چرا در 4 سال گذشته، در رسانه‌های عمومی همواره آمارهای دروغ ارائه دادند؟ اساساً چرا دولت ایشان شهره به دروغ شده است؟ ماجرای پول نفت سر سفره و هاله نور و تکذیب برکناری وزرا حتی در روز برکناری و... چیست؟

چرا آقای احمدی‌نژاد با وجود شعارهای بسیار زیبا مبنی بر شایسته‌سالاری و نفی فامیل‌سالاری، به توصیه های خود عمل نکردند و فامیل‌سالاری بخش قابل ملاحظه‌ای از دولت ایشان مشاهده می‌شود؟ چرا مهرداد بذرپاش (که دو سه ماه پیش از ریاست آقای احمدی‌نژاد به ما رفقایش پیشنهاد تأسیس یک مغازه فتوکپی و زیراکس می‌داد) چند ماه بعد از فعالیت در ستاد انتخاباتی ایشان، رییس یکی از دو کارتل بزرگ خودروسازی کشور شد؟

چرا آقای احمدی‌نژاد با وجود تأکید بر کار کارشناسی عمیق پیچیده در انتخاب دولت خود، رکورددار وسیع‌ترین جابجایی‌ها در ترکیب مدیران خویش بوده است؟ کدام را باور کنیم؟

چرا آقای احمدی‌نژاد با وجود تأکید بر ساده‌زیستی و پابرهنگان و... وزیر کشورش را از میان یکی از ثروتمندترین مردان کشور انتخاب کرده است؟

چرا دولت آقای احمدی‌نژاد در وقت انتخابات اقدام به توزیع سکه در میان پرستاران بیمارستان میلاد تهران کرده و دستور داده‌اند این طرح برای بیمارستان‌های کل کشور اجرا شود؟

چرا آقای احمدی‌نژاد در طول ریاستشان بارها مورد انتقاد شدید مراجع تقلید قرار گرفتند؟ و چرا مراجع تقلید استقبال گرمی از آقای موسوی کردند؟

چرا حتی برای یک نمونه، خانواده یکی از فرماندهان شهید جنگ، حمایت خود را از آقای احمدی‌نژاد اعلام نکرده‌اند؟
عبدالله ۱۹ مهر ۸۹، ۰۶:۵۸
چرا آقای احمدی‌نژاد گفت اصولگرا هستم، اما دیری نپایید که منتقدین جدی کاملاً اصولگرایی مثل محمد خوش‌چهره و علی مطهری و محمدرضا باهنر و غلامعلی حداد عادل و... در میان اصولگرایان پیدا کرد؟

(داخل پرانتز: دلسوزی‌تان برای سادات را بی‌خیال شوید که اساساً سؤال و نقد نیست.)

آیا خالی کردن حساب ذخیره ارزی (طبق انتقاد صریح اصولگرایان مطلقاً حامی دولت) و ابهام در محل مصرف آن، دست‌اندازی به بیت‌المال تلقی می‌شود یا خیر؟ و چرا هرگز ایشان تلاشی برای روشن کردن این ماجرا نکردند؟

چطور می‌توانید ثابت کنید عزت نفس و خودباوری ملت ایران در دوره‌های قبل از آقای احمدی‌نژاد پایین بوده است؟

آیا به نظرتان خاموشی‌های گسترده در دوره‌ی آقای احمدی‌نژاد، خللی به این عزت نفس وارد نیاورد که هنوز در کشورمان مشکلی به این پیش پا افتادگی داریم؟

چرا بی‌کفایتی رئیس سازمان ورزش، هنوز که هنوز است، برای آقای احمدی‌نژاد محرز نشده است؟

چرا...؟

چرا آقای احمدی‌نژاد همواره بر این نکته تأکید دارند(توجه کنید، تأکید دارند) که هیچ کاری (توجه کنید، هیچ کاری) در دوره‌های قبل از ایشان انجام نگرفته است و این‌گونه القا می‌کنند که منشأ همه برکات و خیرات برای انقلاب، ایشان و اطرافیانشان بوده‌اند؟

چرا شما این ادعاها را می‌پذیرید؟
ذره ی نامحدود ۱۹ مهر ۸۹، ۰۶:۵۹
آیا جوابی برای این سوالها دارد؟؟؟؟

سلام

خوشا به سعدت شما که به خانه ی خدا سفر کردید

اجرکم عندالله
قاسم صفایی نژاد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۶:۵۹
سلام آقا عبدالله
متاسفانه از جواب دادن به سوالات فرار کردید و باز هم من پاسخ سوالات خود را نگرفتم. جواب سوالهای مرا بدهید، شاید من هم به میرحسین رای بدم. فکر میکنم اینطوری بهتر باشه. اما جواب سوالهای شما...
اول از همه باید بگویم هر دولتی ضعف هم دارد. اما درست نیست فقط به ضعف های آن نگاه کنیم و نقاط مثبت آن را نبینیم. ضمنا اگر ضعفی در دولت نهم بوده، اشتباه در عملکرد بوده، نه رویکرد. اما متاسفانه بعضی ها در رویکرد هم اشتباه دارند.

در مورد قضیه کردان باید بگویم که احمدی نژاد، آقای کردان را با لفظ آقای کردان به مجلس معرفی کرد نه دکتر کردان. اصلا بحث سر دکتر بودن کردان برای وزرات نبود، نمایندگان مجلس رای خود را پس گرفتند و به احمدی نژاد ربط نداشت. آقای احمدی نژاد هم به رای نمایندگان مردم احترام گذاشت. اما چرا آقای حاجی، وزیر دولت خاتمی که مدرک دکترایش از هاوایی بود هیچ وقت مواخذه نشد و تا آخر وزیر ماند؟
در مورد فامیل سالاری هم که احتمالا خودت جواب خودتو میدونی. افراد بی سواد این چیزها را مطرح میکنند نه کسی که ادعا میکند از رفقای بذرپاش است. تو اگر از رفقای بذرپاش بودی حتما میدانستی که او چه سمت هایی داشت و نیز عملکرد او را در سایپا با مدیر قبلی سایپا مقایسه میکردی که آیا شایسته هست یا خیر
قاسم صفایی نژاد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۶:۵۹
در مورد بحث کارشناسی هم باید بگویم که در موارد کارشناسی، هیچ وقت سیستم فدای فرد نمیشود که فرد به هر نحو ممکن در راس کار بماند! بلکه فرد تعویض میشود ولی فرد جدید در همان سیستم به شکل بهتری عمل میکند. این اشکالی دارد؟

در مورد ثروتمندبودن آقای محصولی هم باید بگم که مهم داشتن ثروت نیست. مهم داشتن فرهنگ ساده زیستی و دوری از تعلق به دنیاست. میگن یه نفر رفت پیش یه عارف ثروتمند گفت: حاضری با من بریم بیابون و این اموالت رو رها کنی؟ عارف گفت بریم.فقیر گفت اجازه بده من کشکولم را بردارم!! عارف گفت من از تمام ثروتم گذشتم ولی تو از کشکولت نگذشتی!!!

در وقت انتخابات توزیع کرد؟ در این چهار سال هیچ توزیعی انجام نشد؟ متاسفانه این دولت هر وقت کاری کرد شما مخالف متعصبش گفتید که تبلیغاتیست!! کی وقت کار کردن در دولت است؟ میشه بگید؟ ضمنا آیا پرستاران با گرفتن سکه رای میدهند؟ به قول آقای مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و حامی میرحسین، مردم آنها را میگیرند ولی رای نمیدهند!!!

میتوانید جاهایی را که آقای احمدی نژاد مورد عتاب مراجع قرار گرفته اند مستند بیاورید؟ ضمنا مراجع از همه مقامات به گرمی استقبال میکنند و همه اعلام کرده اند که از شخص خاصی حمایت نمیکنند. ضمنا جامعه مدرسین حوزه هم حمایت رسمی خود را از اقای احمدی نژاد اعلام کرده.
قاسم صفایی نژاد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۶:۵۹
در مورد خانواده های شهدا هم که واقعا خیلی سوال سطح پایینی کردید. آیا حمایت خانواده های فرماندهان جنگ مهم است؟ اصلا مهم نیست از نظر من. معیار سنجشتون رو تغییر بدید و محک الهی بزنید و خانواده شهدا را معصوم قرار ندهید. در ضمن خانواده شهید همت از آقای احمدی نژاد حمایت کرده اند.

در مورد اصولگرایی هم باز به شما میگویم معیار سنجشتون رو تغییر بدید. ببینید کدام مطابق اسلام است. افراد مهم نیستند. حتی احمدی نژاد هم مهم نیست! احمدی نژاد هم اگر رویکردی مخالف اسلام پیدا کند از او بیزاری می جوییم.

در مورد دست اندازی به بیت المال هم که ... دولت یک ریال هم نمی تواند بدون اجازه قانون بردارد. این را همه همان کسانی که در رسانه هایشان می نویسند می دانند ولی متاسفانه شما حرف آنها را تکرار میکنید

در مورد کم شدن عزت نفس، همینکه مردم از حاکمیت جدا بودند و فکر میکردند قوانین اسلام قابل اجرا نیست. همینکه همه در حال غرب گرایی بودند و به تفکرات غربی افتخار میکردند. همینکه همه برای رسیدن به سعادت دنبال الگوی غربی بودند و همینکه در انرژی هسته ای استقلال کشور عزیزم ایران زیر سوال رفت و جلوی زورگویان سر خم کردیم
قاسم صفایی نژاد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۶:۵۹
در مورد خاموشی های گسترده ( از نظر شما) چه ربطی به عزت نفس داره؟ واقعا مشکل ما در این چهار سال این بود که یک ماه برق ما سهمیه ای شد؟ در برابر خدمات دولت در این چهار سال... تئودور روزولت میگفت: شما روی تاج پادشاهی هم فقط مگس ها را می بینید!!!

در مورد بی کفایتی رئیس سازمان ورزش هم باید بگویم پس روسای قبلی ورزش چقدر بی کفایت بودند که در این 4 سال به اندازه 40 سال فضای ورزشی ایجاد شد و کار زیر بنایی انجام گرفت برای ورزش همگانی و قهرمانی. برنامه ورزشی که دولت نهم طراحی کرده 20ساله است نه 4 ساله.

در مورد نکته آخر هم اگر واقعا دکتر احمدی نژاد گفته دولت های قبل هیچ کاری نکرده اند اشتباه کرده!! البته اگر واقعا این حرف را زده باشد. بالاخره هر دولتی هم خوبی داره هم بدی. اما اشتباه در رویکرد قابل مقایسه با اشتباه در عملکرد نیست
. ۱۹ مهر ۸۹، ۰۶:۵۹
منظور میرحسین به نظرم این بود که ندانم کار زیاد داریم. نه خائن
مریم ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۰
عزت مردم به شکم سیره D: :((
مریم ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۰
راستی فیلم کروبی رو کی ساخته بود؟ :-O
محمد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۱
سلام
راستی نظر شما در مورد نوه امام خمینی چیه؟
قاسم صفایی نژاد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۱
سلام
چه سوال عجیبب و غریبی! یعنی چی نظرت در مورد نوه امام چیه؟ کدوم نوه؟ سید حسن خمینی؟
تمام شیعیان از نظر من محترم هستند، ولی هر کس اعمالی ازش سر میزنه که قابل نقد هست. شناخت خیلی زیادی از نوه امام ندارم
چطور مگه؟
محمد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۱
آخه توی روزنامه ها از میرحسین موسوی حمایت کرده.
قاسم صفایی نژاد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۱
جدی؟ توو کدوم روزنامه؟ تو ملاکت چیه؟ نوه امام یا منابع تفکر شیعه که عقل و ولی فقیه و ... ایناست؟ کدومشی؟معیار و ملاک تو شخصه یا معیارت شیعه است؟ ببین کدوم به شیعه نزدیکترند. به سوال های من هم فکر کن، ببین انسانی که این سوالات بهش وارد هست آیا به شیعه نزدیک تره یا یه کاندیدای دیگه؟ هر چیزی به نظرت درست بود همون کار رو بکن
محمد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۲
واقعا جواب دندون شکنی دادی. خوشم اومد. نوه امام هیچ وقت ملاک نیست حتی اگه رهبری هم بخواد خلاف منابع تفکر شیعه عمل کنه اون هم دیگه ملاک نیست. اما از این که می بینم آدما توی این زمونه چقدر راحت و ارزون رنگ عوض می کنن ناراحت می شم. خودم توی روزنامه خوندم یادم نیست فکر کنم همشهری بود ولی نمی دونم راست گفته یا دروغ. ;-)
شاعر هیئت مهدی جان(عج) - پروازتابیکرانها ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۳
موفق باشید . یاعلی مددی
قاسم صفایی نژاد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۳
احتمالا روزنامه دروغ نوشته یا حدس زده. بعید میدونم نوه امام از شخص خاصی علنا حمایت کنه، باهوش تر از این حرفاست. انقدر باهوش هست که حتی وقتی اصلاح طلبان برای مجلس خبرگان دعوتش کردند قبول نکرد
روزبه ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۴
به احمدی نژاد رائ ندهید، چون:
در زمینه سیاست داخلی:
* با از کار انداختن بورس و کم کردن سود بانکها، باعث تورم گسترده شد.
* با دادن وامهای مسکن غیر ضروری، نه تنها به قشر آسیب پذیر کمکی نکرد، بلکه باعث شد قیمت مسکن 5 برابر بشه و قیمت اجاره نیز به همین شکل
* با اشتباه در زمینه جابه جایی ساعتها، یک سال خاموشی و از کار افتادن چرخ صنعت رو به کشور تحمیل کرد
* با از کار انداختن بانکها، باعث شود سرمایه ها به خارج از کشور (همین دبی لعنتی) سرازیر بشه، چرخ صنعت لنگ بزنه و بیکاری زیاد بشه
* با سفرهای استانی خود، ضررهای جبران ناپذیری رو به اقتصاد وارد کرد.

در زمینه ساست داخلی
* با اخراج دانشجوها فضای سیاسی جامعه رو بیشتر ببنده
* با بستن روزنامه ها به دلایل واهی اختناق در فضای فرهنگی جامعه ایجاد کرد
* با وجود گشت ارشاد در خیابانها، فضا را نظامی کرد

در زمینه سیاست خارجی
* با گیر دادن به هولوکاست، باعث از بین رفتن اعتبار سیاسی ایران شد و معادلات جهانی را به نفع رژیم مذموم صهیونیستی تغییر داد
* با سیاست غلط در مورد جنگهای لبنان و غزه باعٍث ریخته شدن خون مسلمانهای غیر مسلح شد، در حالی که این خون هیچ ثمری را برای باقیماندگان به همراه نداشت و تنها باعث ضعیفتر شدن حزب الله و جمهوری اسلامی در منظقه شد. در حالیکه مصر و ترکیه با سیاستهای درستشان حداکثر استفاده را کردند.
* با سخنرانیهای اشتباه باعث مطرود شدن ایران در صحنه های جهانی و از بین رفتن اعتبار ایرانیان شد. تمام آنچه خاتمی رشته کرد را پبنه کرد.
قاسم صفایی نژاد ۱۹ مهر ۸۹، ۰۷:۰۴
سلام روزبه جان
من جواب سوالهام روخواستم. اینجا رسانه شما نیست که تبلیغ کاندیدای خودتون رو بکنید. البته شما تبلیغ کاندیدای خودتون هم نکردید و تخریب رقیب رو انجام دادید. اگر قراره اینجا حرفی زده بشه به نظرم معقولانه است که جواب سوالهای من باشه. من سوال پرسیدم، نه گفتم میرحسین خوبه نه بد. در مورد احمدی نژاد هم اظهار نظر نکردم. چرا وقتی جواب نداری دروغ میگی و تهمت میزنی؟ من جواب سوالهام رو نگرفتم. به نظرم بهترین تبلیغت اینه که جواب سوالها رو بدی. اما متاسفانه...
بیخیال، به جز این از شما انتظار نمیره. اهل گفتگو و صحبت علمی نیستید، اهل هیاهو و هوچی گری هستید. اما بدونید اگه قرار بود مقابل هیاهو کم بیاریم، 4 سال پیش رفسنجانی رئیس جمهورمون شده بود!