در سازمانهای رسانهای به علت فضا و محیط بسیار پیچیدهای که وجود دارد، نیاز به مدیریت راهبردی به شدت احساس میشود. یکی از بارزترین ویژگیهای مدیریت استراتژیک توجه به محیط سازمان است. سازمان رسانهای به دلیل اینکه مرگ و زندگی آن بستگی تام به اعتماد مخاطبانش دارد، باید بتواند با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی مخاطب و با توجه به ارزشها و هنجارهای اجتماعی او در جهت همزبانی و همدلی با مخاطب گام بردارد و در عین حال به سمتی پیش برود که صواب سازمان در آن باشد. در این مقاله سعی کردهام در حد توان خود، تأثیراتی که فرهنگ، ارزشها و هنجارهای اجتماعی محیط سازمان رسانهای بر تصمیمات استراتژیک آن میگذارد، بررسی کنم.
واژگان کلیدی:
فرهنگ، ارزش، هنجار اجتماعی، مدیریت راهبردی، سازمان رسانهای، مدیریت رسانه.
این مقاله در شماره یازدهم ماهنامه علمی تخصصی مدیریت رسانه منتشر شده است. مقاله را میتوانید از اینجا دریافت نمایید.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.