پنج ابزار کلیدی برای توزیع محتوا در فضای مجازی
هیچوقت ناشر شدن راحت نیست اما ناشر ماندن هم سهل و آسان نیست.
امروز منبع کمیاب در جهان انتشارات، زیرساختها نیستند بلکه مخاطبان هستند! در رقابت برای جلب خوانندگان بیشتر، وبلاگنویسان در کنار تولید محتوای خوب باید بتوانند آن محتوا را در مقابل دید مردم قرار دهند. سوال این است که «اگر شما یک وبلاگ نوشتید ولی هیچکس آن را نخواند، آیا شما واقعا وبلاگنویس هستید؟»
خوشبختانه ابزارهایی برای رساندن مطالب به مخاطبین در حال ظهور هستند. گرچه اگر مطلب شما به قدر کافی جذاب باشد، میتواند خوانندگان را جذب کند اما 5 ابزار زیر به ما کمک میکند که با فشار یک دکمه مخاطبین بیشتری را جذب نماییم.
1. outbrain: توزیع تیتر
Outbrain از جهات بسیاری شبیه Google Adwords برای محتواست. ناشران، یک خوراک (RSS feed) برای محتواهای خود تدارک میبینند و لینکهای شخصی را ارسال میکنند، آنگاه outbrain تیترهایی در انتهای مطالب سایتهای بزرگ تحت عنوان «اسپانسر» و یا «لینکهای مرتبط» تولید میکند.
ناشران به ازای هر کلیک چند سنت پرداخت میکنند و تیم بازاریابی outbrain ادعا میکند که رابطه ترافیک تولید و مشاهده صفحه در موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی 44 درصد بهتر میشود.
Outbrain به تازگی یک بستر خودخدمت (self-serve) راهاندازی کرده است که به کسبوکارهای کوچک و وبلاگها اجازه میدهد تا به راحتی بتوانند تیترهای خود را توزیع نمایند.
2. SimpleReach: توزیع محتوای پیشنهادشده
SimpleReach به ناشران کمک میکند تا محتواهایی را که بیشترین ترافیک را در شبکههای اجتماعی داشتهاند، بیابد. اسلاید، محصول اصلی سیمپل ریچ، ابزاری است که سطوح بیشترین اشتراکگذاشتههای یک ناشر را بایگانی میکند و کاربران را تشویق به اشتراکگذاری آنها میکند. همچنین به ناشران اجازه میدهد که محتواهای اجتماعی خود را در سایر سایتهای نشردهنده، توزیع کنند.
کار در اسلاید به این شکل است که سیمپل ریچ آن دسته از سیگنالهای اجتماعی که به طور فزاینده و به شدت مهم هستند را میفهمد که ترافیک بیشتر ناشران را به آن سمت هدایت میکند. آنها اعتقاد دارند که «تنظیمات خودتان را برای موفقیت به عنوان یک ناشر باید با تمرکز شدید بر بهرهگیری از کانالهای اجتماعی آغاز کنید.»
3. ARC: توزیع خط خبری
ARC مخفف کلمات Access، Reach و Connect است. ARC پلتفرمی است که همه ابزارها را یک جا (All-in-one) به صورت اتوماتیک در اختیار میگیرد تا متن و تولیدات چندرسانهای را در خط خبری شبکههای اجتماعی، بیش از 100 سایت ویدئو و حدود 6 هزار رسانه توزیع کند.
برای آن دسته از ناشران که میخواهند سبک توزیع آزاد داشته باشند، به نظر میرسد ARC میتواند انعطافپذیری لازم را مهیا کند تا کاربران اجازه داشته باشند به صورت پویا محتواهای توزیع شده را به روز کنند.
4. Zemanta: توزیع لینک
Zemanta یک موتور توزیع لینک هوشمند است که با تجزیه و تحلیل پستهایی که وبلاگنویسان منتشر کردهاند، عکسها و لینکهای مرتبط با آنان را پیشنهاد میدهد تا به پست خود اضافه کنند. مدیر بازاریابی Zemanta ادعا میکند که 75 هزار وبلاگنویس به صورت فعال از این ابزار استفاده میکنند.
5. TubeMogul OneLoad: توزیع ویدئو
خود TubeMogul میگوید که «قویترین ابزار توزیع ویدئوی موجود است». آیا این مبالغه است یا نه؟ این ابزار رایگان، انعطافپذیر و قدرتمند است. به طور خلاصه، onload به کاربران این امکان را میدهد که یک بار یک ویدئو را آپلود کنند و سپس شاهد باشند به صورت اتوماتیک در شبکههای اجتماعی و شبکههای ویدئو در حال توزیع است. همچنین این امکان به کاربران داده میشود تا میزان موفقیت ویدئو خود و تجزیه و تحلیل آن را مشاهده کنند.
• این متن ترجمه مقالهای از این سایت است.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
می بینم که زدی تو کارای خفن و میخوای عرصه های ناشناخته فضای مجازی رو ...
(بسه دیگه. آخه چقدر من مونولوگ برم. به دلخواه خودتون جمله رو کامل کنید. دقیقا ابنتراکتیو!)