پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

قدر و تقدیر

آنقدر نصفه و نیمه سر می‌زنم و نامنظم که نمی‌دانم حتی زیاد می‌نویسم یا کم. نظم گمشده این ماه‌های من بود. شاید حدود ۷ ماه یا حتی بیشتر نظم از زندگی من فاصله گرفت. خدمت سربازی یکی از دلایل عمده آن بود. درست است که خودش بیشتر از دو ماه طول نکشید ولی پیش لرزه‌ها و پس لرزه‌هایش هنوز آثار جدی دارد. 

این هفته تصمیم گرفتم که نظم را به زندگی برگردانم. نشستم و فکر کردم چگونه. وان‌نوت را کوبیدم و از نو ساختم. سه دسته شخصی و کار و پژوهش را جدا کردم و برای هر کدام زیرعنوان‌هایی گذاشتم که بتوانم اتفاقات و تصمیمات را مدیریت کنم.

روز میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام آمد و من پست ننوشتم. نه اینکه یادم رفته باشد، نه! حرفی برای انتشار نداشتم. بهتر بگویم و خودم را گول نزنم، بی‌نظمی تمرکزم را برای یافتن حرفی برای انتشار هم گرفته بود.

همه تلاشم را می‌کنم که نظم را برگردانم. امیدوارم تصمیمم با تقدیرم در این شب قدر یکسان شود و برنامه‌ریزی شده و آگاهانه هر کاری را انجام دهم.

----------------------------

پ.ن: امشب حلال کنید و اگر حلال نمی‌کنید اعلام بفرمایید که چگونه جبران کنم.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۳)

ن. .. ۱۵ ارديبهشت ۰۰، ۱۲:۴۵
سلاام
وان نوت یعنی چی؟

چرا سربازی شما فقط دو ماه بوده؟
قاسم صفایی نژاد: ۱۵ ارديبهشت ۰۰، ۱۳:۰۱
سلام.
وان نوت یکی از نرم افزارهای آفیس هست. قبلا در چالش وبلاگی میز کار هم در موردش نوشته بودم. سرچ کنید در گوگل: one note
سربازی هم کسری داشتم. برای هر فرزند، ۳ ماه کسر خدمت میدن. دو تا فرزند دارم که ۶ ماه کسری گرفتم. شش ماه هم کسری بسیج داشتم. ۹ ماه هم کسری پژوهشی گرفتم. یعنی یه پروژه پژوهشی انجام میدیم برای بنیاد نخبگان یا یکی از نهادهای نظامی و در ازای دفاع از اون پروژه که چیزی شبیه پایان نامه است، کسری تعلق می‌گیره. البته برای مقطع تحصیلات تکمیلی هست. یعنی باید فوق لیسانس یا دکتری داشته باشه طرف و شرط معدل و ... هم داره. مجموعا ۲۱ ماه کسری میشه. یعنی اصلا نباید میرفتم. ولی چون آموزشی رو باید حتما رفت، آموزشی رو رفتم. بعد از اون هم چون بسیج اتوماسیون نداره و فرآیندها کاغذی انجام میشه حدود یک ماه و نیم رفتم سربازی تا کاغذبازی بسیج انجام بشه و کسری بسیج بیاد. 
ن. .. ۳۱ ارديبهشت ۰۰، ۱۱:۰۲
یه پژوهش میره جای سربازی؟ عجب
به نظرم معادل سازی مع الفارقه :)))
قاسم صفایی نژاد: ۱ خرداد ۰۰، ۰۸:۳۱
ان شالله سلامت باشید همیشه.
ن. .. ۱ خرداد ۰۰، ۱۰:۵۳
سعی کنید بی ربط گویی نکنید آقای مدیر :)))))))))))))
مدیر ها تو ایران راحت شناخته میشن از رو هر چیزشون لزومی نداره همه اش رو نشون بدن
قاسم صفایی نژاد: ۱ خرداد ۰۰، ۱۳:۴۲
خداروشکر که شما خوبید. دعا کنید من رو هم خدا هدایت کنه.