رابطه زبان و محصولات فرهنگی
محصولات فرهنگی و زبان برای توسعه به هم نیازمندند. برای توسعه زبان فارسی، نیازمند بین المللی شدن محصولات فرهنگی هستیم.
«لغتنامه انگلیسی آکسفورد» در بیانیهای اعلام کرد: «همگی ما بر فراز موج کرهای سوار هستیم که آن را نه تنها در فیلم، موسیقی و مد بلکه با توجه به اضافه شدن کلماتی با ریشه کرهای به نسخه جدید «لغتنامه انگلیسی آکسفورد» در زبانمان هم مشاهده میکنیم.»
* کرهایها از کلمه «hallyu» برای توصیف این پدیده، یعنی محبوبیت صنعت سرگرمی کره جنوبی در آسیا و بخش اعظمی از جهان استفاده میکنند.
** «هانبوک» (hanbok)، «بولگوگی» (bulgogi) و «کیمچی» (kimchi) از کلمات کرهای محسوب میشوند که در نسخه جدید لغتنامه آکسفورد به چاپ رسیدهاند.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.