خلاقیت در تصمیمات کلان
یکی از مهمترین وظایف مدیران راهبردی و ارشد در یک سازمان، توجه به تغییرات محیط بیرونی آن است. مدیران باید توجه کنند که در چه صنعتی در حال فعالیت هستند و در #آینده باید چه برنامهای اتخاذ کنند؟
انتخاب #صنعت یکی از مهمترینِ این موارد است. ممکن است سازمانی در یک صنعت و سازمانی دیگر در چندین صنعت فعالیت کند تا اثرگذاری خود در جامعه و خلق ثروت را بیشتر کند. مثلا #انتشارات بارنز اند نوبل با تولید کتابخوان #نوک علاوه بر صنعت کتاب، وارد صنعت سختافزار هم شد. یا #آمازون علاوه بر صنعت #کتاب و #سخت_افزار در فروش خدمات اینترنتی با #مایکروسافت و در خرده فروشی آنلاین با #والمارت رقابت میکند.
تفکر محافظهکار و دور از خلاقیت، همیشه توصیه میکند که در همان صنعتی که حضور داشتی باقی بمان و بازار جدیدی برای خودت درست نکن اما تفکر خلاق همیشه به دنبال اثرگذاری بیشتر و تعامل بیشتر با جامعه مخاطبان خود است.
این امر به ویژه در صنعت رسانه از اهمیت بیشتری برخوردار است. صنعت رسانه، به دور از خلاقیت باید منتظر مرگ خود باشد.
ثبت نظر
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.