پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

به سبب دانش...

خداوندا از تو به سبب دانشت درخواست خیر دارم، پس بر محمد و آلش درود فرست، در حقّم به خیر حکم کن، و شناخت آنچه را که برایمان اختیار کردى به ما الهام فرما، و آن را براى ما سبب خشنودى به قضایت، و تسلیم به حُکمت قرار ده، پس دلهره شک را از ما دور کن، - و ما را به یقین مخلصین تأیید فرما، و ما را دچار فروماندگى از معرفت آنچه برایمان اختیار کرده‌‏اى مکن، که قدر حضرتت را سبک انگاریم، و مورد رضاى تو را ناپسند داریم، و به چیزى که از حسن عاقبت دورتر، و به خلاف عافیت نزدیک‏تر است میل پیدا کنیم. آنچه را از قضاى خود که ما از آن اکراه داریم محبوب قلبمان کن، و آنچه را از حکم تو سخت می‌پنداریم بر ما آسان ساز، و گردن نهادن به آنچه از مشیّت و اراده‌‏ات بر ما وارد آورده‏‌اى به ما الهام فرما، تا تأخیر آنچه را تعجیل فرمودى، و تعجیل آنچه را به تأخیر انداختى دوست نداریم، و هر آنچه محبوب توست ناپسند ندانیم، و آنچه را تو نمى‏پسندى انتخاب نکنیم. و کار ما را به آنچه عاقبتش پسندیده‌‏تر، و مآلش بهتر است پایان بخش ، که تو عطاى نفیس مرحمت می‏‌کنى، و نعمت‌هاى بزرگ می‌‏بخشى، و هر چه می‌خواهى آن کنى، و بر هر چیز قدرت دارى.
 

دعای ۳۳ صحیفه سجادیه

 


 

 

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۸)

هستی ۱۶ دی ۸۹، ۰۷:۰۵
سلام . بخاطر نبودنم عذر میخواهم و بخاطر اینکه دیر سر میزنم. ظاهرا بحث شما و عمو جغده بی فایده است. برایم عجیب است کسی که سالهاست تحقیق میکند هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. اصلا نمیدانم ایشون تا به حال با یک عالم بحث کرده؟
مدام میگه که دین مطرح نیست بحث بهتر بودن این دین یا آن دین نیست باید جستجو کرد. جستجو تا کی تا کجا؟ آخرش که چی؟ مگه میشه آدم دین نداشته باشه پس جهت زندگی آدم چطور مشخص میشه؟ وقتی من ندونم که باید از چه دستورالعملهایی در زندگی فردی و اجتماعی ام پیروی کنم چطور میتونم زندگی کنم و اگر بگم که جستجو میکنم و ادیان مختلف را میشناسم و هرچه را طبق تحقیق عقلانی بود میپذیرم و عمل میکنم پس اینجا من یک دین مخلوط درست کرده ام و مگه چنین چیزی امکان دارد؟ اگر هر کسی بخواهد چنین کند وحدت جامعه به هم میریزد. عموجغده به حدی مبحث مطرح کرده که ذهن من دچار آشفتگی شده باید. با انسجام شروع کنم و فعلا میخواهم درباره زن در اسلام تحقیق کنم. کتاب شیعه در اسلام را هم که گفته بودید گرفتم اما بعد از یک هفته هنوز فرصت خواندنش را نیافته ام! زندگی مجال نمیدهد.
ممنونم که وارد این بحث شدید و پستی را برای آن قرار دادید و متاسفم که نتیجه ای نداشت (ظاهرا)
هستی ۱۶ دی ۸۹، ۰۷:۱۱
خدایا مرا بر منطق هدایت گویا ساز و به آیین تقوی ملهم نمای و به خوی و خصلتی که پاکیزه تر است موفق دار. خدایا مرا به بهترین راه روان ساز و چنان کن که بر آیین تو بمیرم و هم بر آن آیین زندگی کنم!
قاسم صفایی نژاد ۱۶ دی ۸۹، ۰۷:۱۵
سلام هستی خانم
در مورد عمو جغده باید بگم که خب اون یه جستجوگره و هدفش جستجوئه . آخرش هم دوست نداره به هیچی برسه به جز جستجو ! شما هم نباید بگید مگه میشه ... چون میشه ، هر کس زندگی خودش رو داره و می تونه شیوه زندگیشو خودش تعیین کنه . به نظر من قبل از تحقیقتون در مورد زن در اسلام اول از همه کتاب شیعه در اسلام رو بخونید . چون علاوه بر صحبت در مورد شیعه ، اصول دین هم خیلی قشنگ اثبات کرده .
ضمنا یه چیز میگم میدونم ناراحت نمیشید . یه کم توو حرفاتون بوی تعصب میاد ، اگه عشق و عقل در کنار هم به ثابت شدن چیزی کمکت کردند به نظرم تعصب بیجا نیست ولی اگه هر دو نباشه به نظرم یه کم بیجاست . دوستانه بهتون گفتم ، چون متوجه شدم شما جستجو گر حقیقتید
آوای فاخته ۱۶ دی ۸۹، ۰۷:۱۷
"...ما را جز به نیروی تو حرکتی وجز به یاری تو قوُتی نیست, پس به توفیق خود نیرومان بخش, و با هدایتت به راه صواب استوارمان دار, و چشم دلمان را از انچه در مسیر غیرعشق توست کورساز,وهیچ کدام از اعضای ما را در معصیت خود پیشرفت مده,بارالها,پس بر محمد وآلش درود فرست و رازهای دلمان وحرکت اعضایمان,و نگاههای چشممان,وسخنان زبانمان را در برنامه هایی قرار ده که موجب ثواب تو باشد تا کار نیکی که موجب ثواب توست از دست ما نرود,وکار بدی که موجب عقاب توست برای ما نماند"
فرشته ۱۶ دی ۸۹، ۰۷:۱۸
سلام
زیبا بود
موفق و موید باشید وسبز
٭SªяªH٭ ۱۶ دی ۸۹، ۰۷:۱۹
سلام موفق باشید
باران ۱۶ دی ۸۹، ۰۷:۲۰
آمین
7شهر ۱۶ دی ۸۹، ۰۷:۲۱
سلام قاسم عزیزم
ببخشید
کم سعادتی از بنده بود.. نه اینکه دوستان گلی چون شما را فراموش کرده باشم..
نه.. بلکه چند بار خواستم خدمتتون برسم اما هر بار اتفاقی می افتاد.. مثلا قطعی برق و اینترنت و اتمام ADSLبه هر حال خوشحالم که آمدم.
راستی بهت تبریک می گم... انتخاب متنی از دریای بیکران صحیفه حضرت سجاد (علیه السلام)
دستت درد نکنه.. فکرم را باز کردی.
من آپم... خوشحال می شم درباره این پست هم نظری ایفاد بفرمایید.
با احترام
محمد سراج