پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

حال و هوای انتخاباتی در جمع کثیری از مردم ایجاد شده است. همه شش کاندیدای تایید صلاحیت شده محترم هستند. همه آن‌ها از نظر شورای محترم نگهبان، امین، باتقوا، مدیر، مدبر و ملتزم عملی به ولایت فقیه تشخیص داده شده‌اند. دو نفر از این 6 نفر تا الان انصراف خود را اعلام کرده‌اند و به هر کدام از 4 نفر دیگه رأی بدهیم مأجوریم.

اما به هر حال مردم سلیقه‌های گوناگونی دارند. همیشه هم اینطور نیست که گزینه آرمانی و صد در صد مطلوب افراد در انتخابات حضور داشته باشد. اما به هر حال نزدیک‌ترین گزینه بین گزینه آرمانی و گزینه‌های موجود راه حل اثرگذاری تک تک مردم بر سرنوشت کشور است.

به نظر می‌رسد اوضاع کشور با تمام زحماتی که کشیده شد، مورد رضایت مردم نیست و مردم گله‌مندند. اگر بخواهیم رویکرد و عملکرد را مدنظر قرار دهیم، احتمالا دولت در رویکرد خود از نظر بخش قابل توجهی از مردم نمره بالایی نمی‌گیرد. 

رویکرد اشرافی مدیران، دوری از مردم، محرمانه بودن بسیاری از اطلاعات، نگاه بالا به پایین، کم کاری و خستگی، عدم توجه واقعی به نقش جوانان در مدیریت و اعمال تصمیمات کشوری ولو در قابل شعارهای زیبا را مردم نمی‌پسندند. هر چند ممکن است برخی از رویکردهای این دولت مانند تنش‌زدایی در سیاست خارجی مورد اقبال بخش قابل توجهی از مردم باشد.

به نظر من، ادامه دولتی که بسیاری از مدیران آن همیشه در مسند قدرت بوده‌اند و در 38 سال گذشته، 30 سال وزیر و معاون وزیر و وکیل بوده‌اند و حالا همه تقصیرات را به گردن یک دوره 8 ساله می‌اندازند کار درستی نیست. انتخاب امثال نعمت زاده که حتی اگر دوره وزارتش را حساب کنیم، باید بازنشسته شوند به ریاست وزارتخانه بزرگی مانند صنعت، توهین به نسل دوم و سوم انقلاب است. 

از سیاست بگذریم و از فرهنگ هم که صحبت کنیم، نگاه دولت به فرهنگ در شأن ایران اسلامی نیست. اوج نگاه دولت به فرهنگ در احکام لایحه برنامه ششم توسعه که توسط دولت به مجلس پیشنهاد شد شامل چند رویکرد کلی بود: تعمیر ابنیه تاریخی، حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی، امنیت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی مانند کنسرت و ... همین! فرهنگ در این دولت در همین حد دیده می‌شود.

اوضاع علم و فناوری هم در کشور در این 4 سال رشد گذشته را نداشته است. هر چند معاونت علمی ریاست جمهوری توانست در حوزه کسب و کار فناوری‌های نوین تغییرات خوبی را ایجاد نماید اما سرعت رشد علمی کشور کاهش یافت و صنایع های‌تک افول کردند و دیگر خبری از پیشرفت فناوری هسته‌ای، فناوری فضایی و ... نبود.

همه این شرایط ما را به یک سخن می‌رسانند: باید کاری کرد.

باید کاری کرد تا سرنوشت کشور در چارچوب قانون اساسی به سمتی برود که گلایه‌های مردم کمتر شود.

البته هر تصمیمی مردم در روز جمعه بگیرند محترم است. بعد از اعلام نتایج، باید همه کمک کنیم تا ایران اسلامی به سمت تعالی، پیشروی کند.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۴)

آقاگل ‌‌ ۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۵۸
با بند اول نوشته تون موافقم. در مورد بند دوم و سوم معتقدم قرعه کار به نام این دولت وقت زدند. چه با این دولت چه با دولت دیگری کشور همین مسیری رو میپیمود که الان داخلش هست. عمده مردم از رکود ناراضی اند و رکود بعد از مهار تورم بالا در هر صورت اتفاق می افتاد. چه بسا اگر دولت اصولگرایی هم این چهار سال بود الان مردم ناراضی بودند. و نظرات زمین تا آسمون فرق می کرد. نقدتون به هیئت وزیران دولت رو کاملا وارد میدونم و این واقعا یکی از ضعف های دولت وقت بود. بماند که این وزیرها از مجلسی رأی اعتماد گرفتند که اکثریتشون رو اصولگراها تشکیل داده بودند.
در مورد فرهنگ هم که متاسفانه همیشه دومه. همیشه مسائل اقتصادی و معیشتی از فرهنگ اهمیت بیشتری داشته. و من بابت این قضیه واقعا متاسفم. 
در مورد وضعیت علمی کشور. اگر بحث انرژی هسته ای رو جدا کنیم و در مورد بقیه زمینه ها صحبت کنیم این شکلی میشه که یک دوره ای مسابقه ای شروع شد بین اساتید و دانشجوها که هرکسی مقاله بیشتری داشته باشه برنده است! ولی آیا این مقاله ها سودی برای این کشور هم داشت؟ بعله یک دوره ای کشور در زمینه علمی رشد چشمگیری داشت ولی عالم بی عمل به چه ماند به زنبور بی عسل! علمی که تولید می شد داخل کشور ما عملی نبود. ولی در چند سال گذشته شرکت های دانش بنیان زیادی شکل گرفته و در حوزه کسب و کار حمایت زیادی هم ازشون میشه. من این شکل حمایت رو بهتر میدونم.

با بند نهایی هم موافقم. اینکه چه کسی انتخاب بشه مهمه. ولی مهم تر اینه که بعد از 29اردیبهشت همه مردم پشت دولت منتخب باشند و حمایت کنند.
قاسم صفایی نژاد: ۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۲:۱۲
سپاس از نظرتون.
** آوا ** ۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۲:۰۶
شانس اوردیم اینا تائید شده ی شورای نگهبان هستن حالا . تائید شده هاش اینان .... خخخخ 
قاسم صفایی نژاد: ۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۲:۱۱
:)
بانوچه ۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۸:۴۶
همونطور که خودتون هم اشاره کردین سلیقه ها و دیدگاه ها متفاوته، اما چیزی که مهمه تحمل این تفاوت هاست که متاسفانه این روزا توی همین بحث های داغ ِ سیاسی شاهد ِ توهین ها و دلخوری های زیادی بودیم، گاهی وقتا انگار یادمون میره که همه هموطن هستیم و هر کسی رئیس جمهور بشه، در واقع رئیس جمهور کل کشور شده، اما باز هم نمیتونیم بحث دوستانه داشته باشیم و تعصب های بی جا و تحمل نکردن تفاوت ها اتفاقات ِ تلخی رو رقم میزنه، امیدوارم پایان ِ این انتخابات، روزای آرومی برای تک تک ِ مردم ِ کشورم باشه.
قاسم صفایی نژاد: ۲۸ ارديبهشت ۹۶، ۰۸:۵۳
ان شالله
تست دوبله و گویندگی و اجرا ۱۲ خرداد ۹۶، ۱۴:۵۵
بهرحال هر فعالیتی موافق و مخالف خودش را دارد
ولی اگر تیمی ۵ گل بزند و ۴ گل بخورد باز هم برنده است
ما نباید صفر و صد رصد کنیم
باید فازی نگاه کنیم

پیامبر مکهه رو گرفت خانه ابوسفیان را بعد خانه کعبه کرد امن ترین خانه ها
یا دختر ابوسفیان را به همسری قبول کرد
این ها همه از طبع بلند و وسعت فکری نبی اکرمه در صورتی که الان ما به داماد ابوسفیان قطعا برچسب میچسبونیم چون بزرگترین دشمن اسلام قطعا دامادش هم به همان صورته ولی نبی اکرم همه این معادلات را بهم زد

حتی حضرت علی جان ۳ خلیفه رو نجات داده
بخدا این ها آمده اند اخلاق را کامل کنند
حتی زمان امام علی هم در جوارشون یتیم بوده که امام میرن و براشون نون میپزن و علی خیبر شکن بچه رو روی کولش سوار میکنه

من لذت میبرم از پیامبر و امامانم
قاسم صفایی نژاد: ۲۰ خرداد ۹۶، ۱۶:۲۹
صفر و صدی ندیدم. عرض بنده این بود که کسی که گل کمتری می‌زنه رو انتخاب نکنیم