پژوهشگروبلاگ شخصی قاسم صفایی نژاد

پیروزی انقلاب؟

شاید یکی از شیرین‌ترین انواع مطالعه، مطالعه در مورد تاریخ است. تاریخ علاوه بر اینکه مانند داستان، فراز و نشیب و تعلیق دارد، آموزنده هم هست. با مطالعه تاریخ هر چند ممکن است تلخی‌های زیادی را تجربه کنیم اما لااقل می‌دانیم شکست‌هایی که خورده‌ایم را نباید تکرار کنیم تا آن تلخی‌ها دوباره نیاید.

اگر تاریخ بخوانیم، می‌دانیم که حتی پس از انقلاب مشروطه، امثال وثوق‌الدوله می‌توانند قرارداد ۱۹۱۹ را با دولت بریتانیا امضا کنند و اگر نباشند امثال شهید مدرس که این قرارداد را زیر پا بگذارند، تحت قیمومیت دولت بریتانیا می‌ماندیم.

اگر تاریخ بخوانیم، می‌دانیم وقوع انقلاب یک امر یکباره نیست که اگر یکباره باشد و مصون از خطا و انحراف و زوال، دیگر پس از انقلاب مشروطه نیازی به انقلاب اسلامی نبود.

همیشه باید فکر کنیم که مردم ایران چرا انقلاب کردند؟ آیا واقعا تحت تأثیر جو قرار گرفتند؟ آیا یک ملت، تحت تأثیر جو می‌تواند سالها اسیر و شهید بدهد تا به پیروزی برسد؟

اگر مردم شعار «آزادی» می‌دادند یعنی از «استبداد» خسته شده بودند و اگر شعار «استقلال» می‌دادند یعنی از «وابستگی» بیزار بودند و اگر «جمهوری اسلامی» یکی از ارکان شعارشان بود، یعنی نمی‌خواستند یک نفر به عنوان شاه مطابق میل شخصی خود برای آنها تصمیم بگیرد.

انقلاب بر رژیم شاهنشاهی پیروز شد و به قدرت رسید ولی آیا کار تمام شد؟ این تازه بامداد پیروزی است، و اگر فکر کنیم انقلاب در سال ۵۷ پیروز شد و کار تمام شد و باید همه چیز خوب و عالی و درجه یک بشود، ضربه‌های شکننده خواهیم خورد.

تداوم انقلاب تا بی‌نهایت است. اگر دچار بیماری خطرناک روزمرگی شدیم، آن‌وقت حتما همه چیز را به راحتی از دست خواهیم داد. باید بیدار باشیم، باید هر کس به سهم خود تلاش کند تا از این آرمان‌هایی که ملت پای آن ایستاد، محافظت کند؛ حال چه مقابل دشمن خارجی در حفظ استقلال باشد و چه در مقابل سودجویان طاغوت‌مسلکی که آزادی مردم را نشانه گرفته‌اند و چه مقابل دشمن درونی خودمان که هر روز عقل و قلبمان را با شبهه و تردید تهدید می‌کند.

انحرافات عملکردی انقلاب‌مان را ببینیم و درمانش کنیم، همانطور که درستی‌های رویکردی انقلاب‌مان را می‌بینیم و به آن افتخار می‌کنیم.

سالروز پیروزی انقلاب‌مان مبارک.

ثبت نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نظرات (۲)

ناشناس ۲۲ بهمن ۰۱، ۰۰:۵۹
اگر گرسنگی کشیده بودی، مینوشتی بازم؟
اگر داداشت شهید شده بود، الان چیکار میکرد؟
تا حالا چقدر شرمندگی جلوی زنت رو کشیدی؟
چند بار رفتی فروشگاه حساب کتاب کنی و این رو بخر اونو نخر کنی؟
چند بار شده سرما بخوری ولی پول دارو خریدن نداشته باشی؟
اگر امروز ماشین و سقفی از خودت داشتی بازهم اینها رو می نوشتی؟
قطعا انقلاب شکوهمند اسلامی از اساس درست بود؛ اما شماها گند زدید بهش و به اسم رهبری و ولایت ، ازش نان دانی درست کردید برای خودتون..برای خودتو صندلی ساختید و جایگاه ساختید و مردم عادی رو رها کردید..مستضعفین رو ول کردید و اسم خودتون هم گذاشتید انقلابی.نه عزیز من.شما به انقلاب اعتقاد نداری. به دکان انقلاب اعتقاد داری که برای شماها هیچی نداشته، اب و نانی داشته
مسعود کوثری ۱ اسفند ۰۱، ۱۸:۰۹
باید پای انقلابی وایساد ک پای مردمانش وایساده باشه نه فکر جیب خودش و رفقای خودش باشه!
این حکومت ناکارامدی خودشو قشنگ ثابت کرده ..